عدم رعایت حریم دکل های برق خطری برای کودکان و زنان باردار

bagheri.mry
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: حدود فاصله استاندارد منازل مسکونی از دکل‌های برق فشار قوی تعریف شده و بازرسان وزارت بهداشت با تجهیزات جدید برای رعایت حدود استاندارد فاصله این دکل‌ها نظارت می‌کند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: حدود فاصله استاندارد منازل مسکونی از دکل‌های برق فشار قوی تعریف شده و بازرسان وزارت بهداشت با تجهیزات جدید برای رعایت حدود استاندارد فاصله این دکل‌ها نظارت می‌کند.
به گزارش ایرنا، خسرو صادق نیت افزود: در قانون برق کشور، حدود استاندارد قانونی فاصله دکل‌های برق فشار قوی با مناطق مسکونی تعیین شده است و بر همین اساس وزارت بهداشت در حال خرید و تهیه تجهیزات جدید نظارتی است نا بتواند بر محدوده ساخت و ساز مجاز ساختمان‌ها نظارت دقیق‌تری داشته باشد.

وی گفت: توصیه اکید وزارت بهداشت این است که به هیچ وجه در محدوده حریم امواج برق فشارقوی ساخت و ساز انجام نشود و به خصوص اینکه خطر این امواج برای کودکان و زنان باردار جدی است.

وی افزود: بر اساس قانون سازمان برق کشور و مصوبه دولت در 30 فروردین سال 91؛حریم خطوط نیروی برق به دو دسته حریم زمینی و هوایی تقسیم می‌شود و خطوط برق نیز به سه دسته خطوط برق فشار ضعیف (کمتر از یک کیلوولت)، فشار متوسط (یک تا 63 کیلوولت) و فشار قوی (63 کیلوولت و بالاتر) تقسیم می‌شوند.

صادق نیت گفت: بر اساس قانون برق کشور، حریم برق فشار ضعف حدود 1.3 متر، حریم خطوط برق فشار متوسط حداکثر 3.5متر و حریم زمینی مجاز فاصله زمینی از خطوط برق فشار قوی حداکثر 25 متر است.

وی ادامه داد: البته حریم مجاز زمینی برق فشارقوی برای ولتاژهای مختلف متفاوت است به عنوان مثال برای ولتاژ 63 کیلوولت این حریم حدود 8 متر، برای ولتاژ 132 کیلوولت حدود 9 متر، برای ولتاژ 230 ولت حدود 12متر، برای ولتاژ 400 کیلوولت حدود 14 متر و برای ولتاژ 765 کیلوولت حداکثر حریم زمینی مجاز برای ساخت و ساز 25 متر است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: حریم افقی یا هوایی از دکل های برق فشار قوی نیز حدود 30 درصد حد حریم زمینی آنهاست و بر این اساس حداکثر حریم هوایی برای برق فشار قوی با ولتاژ 765 کیلوولت شامل 20 متر حریم افقی و 15متر حریم عمودی است.

منبع: همشهری آنلاین

زندگی کنار دکل های آنتن مرکزی چه مضراتی دارد؟

دکل برق سرطان خون می آورد! صحیح یا غلط؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ