تب کریمه کنگو به اردبیل هم رسید؟!

faateme1366
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از صدور دستور بازرسی دقیق تمامی مراکز عرضه گوشت قرمز و جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام در سطح استان اردبیل به منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو خبر داد.

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: در زمینه کنترل بیماری تب کریمه کنگو با هماهنگی‌های انجام شده اقدامات مناسبی از طریق دامپزشکی استان و سایر مراکز و مراجع  بهداشتی در سطح استان اردبیل صورت گرفته که یکی از مهمترین آنها جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام است.

وی از هماهنگی و اقدام مجتمع کشتارگاه صنعتی اردبیل به در اختیار دادن تونل های پیش سرد به صورت رایگان به واحدهای کشتارگاهی سنتی اردبیل با هدف پیشگیری از شیوع این بیماری خبر داد و افزود: به گفته مراجع ذی ربط یکی از عوامل شیوع تب کریمه کنگو نداشتن تونل های پیش سرد در کشتارگاه هاست.

دادستان اردبیل با تاکید بر نظارت دقیق دادسرا بر اقدامات پیشگیرانه در مقابل شیوع بیماری تب کریمه گفت: واحدهای عرضه گوشت قرمز به صورت دقیق نظارت و بازرسی می شوند.

عتباتی تاکید کرد: با مجموعه هماهنگی‌ها، اقدامات و تلاش های پیشگیرانه انجام شده از سوی  متولیان بهداشتی و دامپزشکی  استان و آگاهی دهی به مردم خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در سطح استان گزارش نشده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ