بهترین درمان‌ها برای شکم‌های بزرگ همراه با افتادگی را معرفی کنید!

mousavi
دکتر داوود عباسی آذر، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی: تمام روش‌ها مثل لیپوماتیک، لیپوست، واترجت، اولترازد، لیپوساکشن و دستگاه‌های مختلف همه آنها درنهایت یک کار انجام می‌دهند آن‌هم لیپوساکشن است؛ یعنی هر یک از این روش‌های نام برده با عمل لیپوساکشن قادر هستند چربی‌های موضعی را از بدن شما خارج کنند

دکتر داوود عباسی آذر:

تمام روش‌ها مثل لیپوماتیک، لیپوست، واترجت، اولترازد، لیپوساکشن و دستگاه‌های مختلف همه آنها درنهایت یک کار انجام می‌دهند آن‌هم لیپوساکشن است؛ یعنی هر یک از این روش‌های نام برده با عمل لیپوساکشن قادر هستند چربی‌های موضعی را از بدن شما خارج کنند که البته هر یک از روش‌ها دارای معایب و مزایایی هستند. البته زمانی روش لیپوساکشن مورد استفاده چاقی‌های موضعی قرار می‌گیرد که این چاقی همراه با افتادگی پوست نباشد.

اگر چاقی موضعی با شلی و افتادگی پوست همراه باشد از چه روشی باید استفاده کرد؟

اگر چاقی موضعی با افتادگی و شلی پوست توام باشد لیپوساکشن به تنهایی روش مناسبی نیست و باید با یک روش دیگر ادغام شود چراکه در غیر این صورت لیپوساکشن خالی نتیجه مطلوبی به همراه ندارد. برای همین توصیه می‌شود در این صورت از روش لیپو ابدو پلاستی استفاده شود.

لیپو ابدو پلاستی چطور انجام می‌شود؟

برای انجام لیپو ابدوپلاستی یک برش زیر شکم داده می‌شود که این برش متناسب با بزرگی شکم است. هر قدر تجمع چربی و پوست بیشتر باشد برش بزرگ‌تر است و برعکس، هر قدر کوچک‌تر باشد برش هم می‌تواند کوچک‌تر باشد و حتی گاهی وقت‌ها مینی  لیپو ابدوپلاستی (لیپو ابدوپلاستی محدود) انجام  می‌شود. اما اکثر بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند افرادی با شکم‌های بزرگ، همراه با پوست و عضلاتی شلی هستند. این شرایط در افرادی که زایمان‌های متعدد داشته‌اند بیشتر مشاهده می‌شود. در این روش با یک برش زیر شکم عضلات را چین و قسمت بالای شکم و پهلو را همزمان با دستگاه‌های مختلف لیپوساکشن می‌کنیم. البته امروزه یکی از روش‌های مرسوم برای از بین بردن بزرگی شکم همراه با شلی و افتادگی لیپوماتیک است.

آیا برای کوچ کردن شکم، با خطر آمبولی مواجه هستیم؟

خطر آمبولی وجود دارد ولی این احتمال آن‌قدر کم است که قابل اغماض بوده ولی باید جراح همیشه مراقب این خطرات احتمالی باشد و در صورت مشاهده هر علائمی سریعا اقدامات لازم را انجام دهد. حدود 19 سال است که دارم در این حیطه فعالیت می‌کنم و جراحی‌های زیادی انجام داده‌ام اما در مورد بیمارانم با خطر آمبولی مواجه نشده‌ام اما این مسئله باعث نشده هنوز که هنوز است این مسئله را نادیده بگیرم و مراقب آن نباشم. به‌علاوه همیشه بیمارانم را در جریان این خطر قرار می‌دهم و به آنها گوشزد می‌کنم که ممکن است با این خطر مواجه شوند هر چند که احتمال بروز آن بسیار پایین است.

آیا خطر دیگری ممکن است افراد را در جراحی شکم تهدید کند؟

بله یکی دیگر از خطرهای احتمالی عفونت و دیگری تجمع خون و چربی است. البته این عوارض احتمال بروزشان بسیار کم است و این مسائل بستگی زیادی به تبحر و تجرب جراح دارد.

چه فردی با چه مدرک تخصصی بهتر است جراحی‌های زیبایی را انجام دهد؟

فوق تخصص جراحی پلاستیک در ابتدا متخصص جراحی عمومی را سپری می‌کند و بعد از پایان جراحی عمومی به مدت سه سال به صورت تخصصی جراحی زیبایی می‌خواند. برای همین فردی که تخصص زیبایی دارد نسبت به فردی که فقط جراحی عمومی را سپری کرده است دید بازتری نسبت به جراحی‌های زیبایی و ترمیمی دارد. برای همین توصیه می‌شود برای انجام پیکرتراشی حتما با یک جراح پلاستیک مشورت داشته باشید. به‌علاوه نکته دیگری که بهتر است بدانید اینکه «متخصص جراح پلاستیک» وجود ندارد و این جمله درستی نیست.  جراح یا متخصص جراحی عمومی است یا فوق تخصص جراحی پلاستیک دارد.

جراحی شکم به چند دلیل انجام می شود که مهم ترین آن تجمع چربی ها در این قسمت از بدن است. خیلی از خانم ها و آقایان اگر بیشتر از نیاز روزانه شان موادغذایی مصرف کنند اضافه آن به صورت چربی در قسمت های مختلف بدن از جمله شکم و پهلو تجمع پیدا می کند. این تجمع چربی تا زمانی که توام با افتادگی پوست و شلی عضلات نباشد، افراد می توانند با روش های ساده تری از جمله لیپوساکشن این درمان را انجام دهند. اما بهتر است بدانید که لیپو ساکشن یک واژه کلی است. متأسفانه این روزها می بینیم که تبلیغات سویی به اسم پیکرتراشی انجام می شود.

دکتر داوود عباسی آذر:

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، عضو هیات علمی دانشگاه، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و عضو انجمن بین المللی جراحان پلاستیک آمریکا (ISAPS)

شما می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر عباسی آذر با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188782128

آدرس: میدان ونک بلوار حقانی،قبل ازچهارراه جهان کودک،(تقاطع جردن و حقانی)، پلاک 61، واحد 10 

وب سایت:  dr-abbasiazar.com


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ