راه هایی ساده برا ی رسیدن به خودباوری

samiira
خود باوری شامل مسیری که به سمت موفقیت میرید هم میشه. فردی که به این قدرت میرسه، تو شرایط دشوار به جای اینکه خودشو سرزنش کنه باید با خودش مهربون باشه.

بیایید از امروز برای یه ماه، روی خود باوری تمرکز کنیم. اگه نمی دونید باید از کجا شروع کنید، ما نکاتی رو بهتون میگیم:

۱- نگران نباشید
اضطراب، یکی از احساسات طبیعی و مشترک هر انسانیه. اما اجازه ندید سطح بالای اضطراب، جلوی پیشرفتتون رو بگیره. زمانی رو اختصاص بدید و به این فکر کنید که هر موضوعی، تا چه اندازه می تونه باعث اضطرابتون بشه، بعد براش چاره ای در نظر بگیرید.

۲- خودتون باشید.
توماس دکستر نویسنده و فیلمساز می گه: واقعیت شما با نقص هاتون ثابت میشه. نقصاتونو بپذیرید و نیروی خودتون رو صرف پنهان کردن اونا نکنید. یادتون باشه هر کسی نقص داره و کامل نیست.

۳- روابط
نمی تونید به تنهایی توی زندگی موفق بشید. روابطتتون رو با دوستا و افراد موفق بیشتر کنید، اونا می تونند تو مسیر شما کمکتون کنند. با افراد جدیدی ملاقات کنید و شخصیت خودتون رو پرورش بدید.

۴- به خودتون برسید.
صبح ها سختتونه که کارا رو شروع کنید؟ عصرا حس می کنید خسته اید و نمی کشید؟ صبحتون رو با صبحانه ای سالم و متعادل شروع کنید و در طول روز هم  بدنتون رو با سوخت مناسب آماده نگه دارید.

۵- خودتون رو دوست داشته باشید.
تمام افکار منفی که امروز دارید رو بنویسید و بابت هرکدوم اونا از خود عذرخواهی کنید. به خودتون یادآور بشید که شاید اشتباه کردید اما یه فرد شکست خورده نیستید. فقط کمی مهربونی نشون دادن نسبت به خودتون، می تونه خیلی کارا براتون بکنه.

۶- به فعالیت هاتون تنوع بدید.
این هفته روی قدرت خودتون تمرکز کنید. اگه شغلتون نمی تونه روحیه کارآفرینی تون رو راضی کنه، دنبال یه فعالیت جانبی برای استعداد و علایقتون باشید.

۷- دنیا رو از نگاه یه شخص دیگه ببینید.
جهان بینی شما به وسیله والدین، معلم ها، همکلاسی ها و تربیت دینی شکل گرفته. این هفته سعی کنید دنیا رو از نگاه یه شخص دیگه  ببینید.

۸- به دنبال خوبی ها باشید.
اگه اخبار رو فقط از قید خبری خودتون ببینید، دنیا یه جای منفیه. امروز به جای گشتن تو شبکه های اجتماعی با افراد واقعی صحبت کنید.از منفی ها فاصله بگیرید و به خودتون استراحت بدید.

۹- صبور باشید.
رسیدن به هدفتون، یه شبه اتفاق نمی افته. وقتی آخر هفته ها از کار کردن خسته میشید، به خودتون یادآور بشید که رسیدن به هدفی که دارید قرار نیست ساده باشه.

۱۰- به آینه نگاه کنید.
اعتماد، یه خیابون دو طرفه است. قبل از اینکه از دیگران انتظار مورد اعتماد بودن داشته باشید، اول خودتون رو مورد آزمایش قرار بدید. از خودتون این سوالو بپرسید که آیا من سر قولم می مونم؟

چطور خودباوری در زنان سرپرست خانوار تقویت می شود؟!

منبع: سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ