چطور ابروها را ترمیم کنیم؟

mousavi
ممکن است ابروهایتان را به دلایل متعددی از دست داده ‌باشید مثلا به دلیل بیش از اندازه با موچین کندن یا پیری یا حتی شیمی‌درمانی یا... اما نگران نباشید، در این مطلب با ما همراه باشید.

چه موچینی بهتر است؟

برای برداشتن موهای اضافه از موچین‌های سر کج استفاده کنید. ابروانتان را برای پر نشان دادن به سمت بالا و برای نازک نشان دادن به سمت چپ و راست برس بکشید. برای اینکه ابرویتان حالتش را حفظ کند از ژل ابرو استفاده کنید. بهترین موچین‌ها، موچین‌های نوک کجی هستند که قسمت انتهایی زبری دارند و گرفتن مو با آنها آسان‌تر است. برای کشیدن مو نباید زور زد. برای کنترل بهتر این عمل از موچین‌هایی که حالت قیچی دارند استفاده کنید. هر 2 یا 3 سال، وقتی نوک موچین شل شد، باید موچین خود را تعویض کنید. همیشه موچین خود را تمیز نگه دارید. این کار را به کمک یک گوش پاک‌کن آغشته به ماده ضد عفونی یا الکل همواره شب هنگام ابرویتان را بردارید تا قبل از شروع آرایش صبحگاهی آثارسرخی از اطراف ابرو محو شده باشد. اگر ابروهایتان به راحتی حالت نمی‌گیرد و بلند و نافرم می‌ایستد باید آنها را با یک قیچی کوچک مخصوص ابرو کوتاه کنید تا بهتر حالت بگیرند.

اگر ابرو ندارید

ممکن است ابروهایتان را به دلایل متعددی از دست داده ‌باشید مثلا به دلیل بیش از اندازه با موچین کندن یا پیری یا حتی شیمی‌درمانی یا… اما نگران نباشید، می‌توانید همانند ابروهای طبیعی جای آن را بکشید. اول از همه یک مداد همرنگ ابرو‌های طبیعی‌تان را انتخاب کنید و خیلی ملایم جای ابروهای قبلی و با همان حالت را بکشید. بعد از مداد باید به سراغ سایه ابرو بروید و با یک برس ابرو روی قسمت‌های کشیده‌ شده را پر کنید. حواستان باشد که باید تمام سطح ابرو به طور یکنواخت رنگ داشته باشد.

اگر ابرو تنک شد‌ه است

اگر ابروهایتان تنک شده است یعنی به طور نقطه نقطه بخش‌هایی از آن خالی شده‌است باید به طریقی این جاهای خالی را بپوشانید، البته باید حواستان باشد که حالت ابرو مصنوعی نشود، بهترین کار این است که با مداد ابرو یا با سایه ابرو روی قسمت‌های خالی ضربات آهسته بزنید. اگر احساس کردید که هیچ کدام از این روش‌ها به تنهایی جواب نمی‌دهد، می‌‌توانید از هر دو روش به همراه هم استفاده کنید.

فاصله ابروها را کم کنید

وقتی فاصله بین ابروها خیلی زیاد باشد  حالت چشم‌ها تغییر می‌کند، که نه چشم‌ها می‌توانند خود را نشان دهند و نه ابروها. به همین دلیل توصیه می‌کنیم گوشه داخلی ابروها را با سایه ابرو اصلاح کرده و به آنها حالت دهید. باید ابروها به طریقی پر شوند تا یک خط مستقیم در گوشه داخلی خودنمایی کند.

کسانی که ابروهای کمی دارند

خانم‌های زیادی هستند که از همان اول ابروهای چندان پری ندارند. برای اینکه ابروهای کم‌پشت، حالت خود را به خوبی نشان دهند باید داخل آنها پر شود. البته نه به طریقی که ابروها حالتی مصنوعی پیدا کنند. اگر شما هم جز این دسته هستید باید آنقدر با مهارت این کار را انجام دهید که هیچ کس به جز خودتان متوجه این پرشدگی ابرو نشود.

*از گوشه داخلی ابروها شروع کنید. این قسمت معمولا بیشتر از جاهای دیگر ابرو خالی بودن خود را نشان می‌هد، حواستان باشد که نباید این قسمت را خیلی پررنگ کنید، زیرا مصنوعی می‌شود.

*سایه ابرویی انتخاب کنید که با رنگ ابروهایتان هماهنگی داشته ‌باشد یعنی نه پررنگ‌تر و نه کم‌رنگ‌تر باشد. همچنین توصیه می‌کنیم سایه پودری انتخاب کنید، زیرا حالت ابرو را طبیعی‌تر نشان می‌دهد. حالا با سایه و برس داخل ابرو را بکشید و پر کنید.

*با همان برس ضربات خیلی آهسته‌ای را به ابروها وارد کنید تا سایه و رنگ کاملا پخش شود و حالتی طبیعی بگیرد. البته برای این کار از انوک انگشتتان هم می‌توانید استفاده کنید.

*کشیدن هلالی ابرو خیلی مهم است، زیرا نقشی مهم در شکل دادن ابرو دارد. شما باید از گوشه داخلی به سمت بالا، یعنی هلالی پیش بروید و بعد برس را برگردانید و به سمت پایین حرکت کنید.

*در نهایت باید قد ابرو را تنظیم کنید، بعضی‌ها ابروی بلند دوست دارند و بعضی ابروی کوتاه ، باتوجه به سلیقه و حالت چشم‌های خود بهترین اندازه را انتخاب کنید

*و در نهایت نوبت شانه کردن موهای ابروست. با یک برس ریمل تمیز، تمام موهای ابرو را به سمت بالا شانه کنید تا هم سایه زیر ابرو حالتی یکنواخت پیدا کند و هم موهای نامرتب ابروها حالت بهتری بگیرند و مدل ابرو، خود را بهتر نشان دهد.

منبع: سیب سبز

چگونه به ابروها حالت دهیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ