آیا پمادی وجود دارد که جای زخم را سریعا بهبود ببخشد؟

zahra
شرکت باند و گاز و پنبه کاوه: تاثیر شگفت‌آور پمادهای ابوخلسا بهبودی سریع و کامل زخم است. موارد مصرف آن درمان زخم‌های عفونی و درمان زخم‌های ناشی از بیماری دیابت است

شرکت باند و گاز و پنبه کاوه:

بله، تاثیر شگفت‌آور پمادهای ابوخلسا بهبودی سریع و کامل زخم است. موارد مصرف آن درمان زخم‌های عفونی و درمان زخم‌های ناشی از بیماری دیابت است.

ترکیبات این پماد چیست؟

این دارو، ترکیباتی از مواد طبیعی Arnebia Euchroma (عصاره گیاه ابوخلسا)، موم عسل و روغن کنجد است. Alkanin و shikonin از ترکیبات اصلی این دارو، با اثر Antiseptic قدرتمند در سطح پوست بدن و در بافت‌های زنده، ضمن اثرات ضدباکتریایی، ضدقارچ و ضدویروسی، به تکثیر فیبروبلاست کمک می‌کند.

این پماد چه خواصی دارد؟

ضمنا این دارو، حاوی ترکیبات Halophilic از‌جمله Ectoine و فلاونوئید (Tilirozid) است که ضمن محافظت از پوست در برابر استرس و نیز مهار آنزیم‌های خاص، دارای اثرات ضدالتهاب، ضدآلرژی و جلوگیری کننده از پیری پوست است. ‌ترکیبات گیاهی حاوی تانن در این دارو به‌عنوان Astrigent، باعث کاهش نفوذپذیری از سطوح پوست و مویرگ‌ها و درنتیجه کاهش واکنش التهابی و حساسیت نسبت به نفوذ عوامل خارجی بدن می‌شود و به بهبود جریان خون از طریق تشدید شکل‌گیری Angiogensis در بافت‌ها می‌شود.

مقدار و نحوه مصرف آن به چه صورت است؟

باتوجه به طیف وسیع موارد استفاده از پماد ابوخلسا و درمان زخم، در مواردی که زخم سطحی و بدون آلودگی باشد طبق دستور زیر پانسمان می‌شود. در غیر این صورت در موارد زخم‌های عمیق (stage بالاتر) با مشورت پزشک و تحت‌نظر متخصص مصرف شود.

دستور مصرف در موارد سطحی:

ابتدا موضع زخم را با سرم  (نرمال سالین) شست‌وشو داده سپس روی زخم را به میزان کافی از پماد می‌پوشانیم، آنگاه لایه‌ای از پماد را روی پد پانسمان مخصوص مالیده و روی زخم قرار می‌دهیم. پانسمان را بعد از 24‌ساعت باز کرده و مراحل ذکر شده در بالا را مجددا تکرار می‌کنیم. این روند را هر 24‌ساعت یک‌بار تا بهبودی کامل زخم ادامه می‌دهیم. توصیه می‌شود حتما از مشورت کارشناسان زخم استفاده شود.

آیا عوارض جانبی دارد؟

تاکنون عوارض جانبی یا منع مصرف از پماد ذکر نشده است. افرادی که سابقه قبلی حساسیت به گیاه ابوخلسا را دارند از مصرف این دارو خودداری کنند.

هشدار!

* از تماس دارو با چشم بپرهیزید.

* دارو از دسترس کودکان دور نگه داشته شود.

* از مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری کنید.

شرایط نگهداری این پماد به چه صورت است؟

دارو را در دمای کمتر از 20‌درجه سانتی‌گراد، دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری کنید و از یخ زدگی محافظت کنید.

شرکت باند و گاز و پنبه کاوه:

شرکت کاوه تولید کننده محصولات یکبار مصرف پزشکی و بهداشتی با دو نام تجاری گل (انواع پنبه) و کاوه (انواع گاز، انواع باند، انواع پد، نخ باریم، انواع بتادین و اسکراب) است.

ضمنا محصولات دانش بنیان پماد سوختگی، پماد زخم بستر، پماد زخم دیابت با نام تجاری ابوخلساء، پماد دردهای عضلانی و مفصلی با نام تجاری زنجبیل، کرم نرم تن رفع کننده ترک دست و پا و کرم پروتینه ویتامینه با نام تجاری نیو نیز در سبد عرضه کالاهای شرکت کاوه قرار دارد.

برای ارتباط با شرکت کاوه با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

0212205030

فکس: 02122055665

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر ، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی، شماره ١٠٦

وب سایت:

kavehbgc.com/fa

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
هستی کریمی

هستی کریمی

1397-01-31 - 07:02 پاسخ

سلام ببخشید از روی عصبانیت قاشق داغ کردم گذاشتم روی پای دخترم سوخت یکم از دوستش کنده شد سوزش داره دردش میاد لطفا کمکم کنید تا درمانش کنم چ پمادی توصیف میکنید ممنون میشم هرچه زودتر خبرم کنید ممنونم

admin

admin

1397-01-31 - 07:02

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

پماد کلاسنت یا هانی اسکین برای سوختگی مناسب است.

دکتر تقدیریان فسایی

فرخ

فرخ

1396-08-12 - 19:26 پاسخ

سلام ، چند سال پیش به لب برادر کوچکم موقع بازی ضربه خورده و طرف داخلی لبش ترک برداشته بود . موقع شب بود من دیدم در خانه پماد نداریم ، خودم چند نوع مواد به ذهنم رسید و آنها را با هم قاتی کردم و پس از پاک کردن خون بر روی ترکش زدم و گفتم برو بخواب . صبح وقتی بیرار شد نگاه کردم و هیچ جای زخمی نتوانستم پیدا کنم . حتی قسمت قرمز رنگ هم ندیدم که آنرا جای زخم فرض کنم .