گردو موجب کاهش وزن می‌شود یا افزایش وزن؟!

faateme1366
به گفته کارشناسان گردو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا-۳ و مواد مغذی دیگر است و مصرف آن به میزان متعادل خطر ابتلا به چاقی و دیابت را کاهش می‌دهد. همچنین این ترکیبات در کاهش میزان اشتها موثر هستند.

به گفته کارشناسان گردو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا-۳ و مواد مغذی دیگر است و مصرف آن به میزان متعادل خطر ابتلا به چاقی و دیابت را کاهش می‌دهد. همچنین این ترکیبات در کاهش میزان اشتها موثر هستند.

در این بررسی متخصصان به مطالعه روی ۹ بیمار مبتلا به چاقی پرداختند که برای مدت پنج روز متوالی از نوشیدنی اسموتی که حاوی ۴۸ گرم گردو بود یا نوشیدنی دیگری که طعم و میزان کالری مشابهی داشت مصرف کردند. متخصصان سپس مغز این افراد را در زمان تماشای تصاویری از خوراکی‌های چرب، کم چرب یا عکس‌هایی خنثی از صخره و درخت بررسی کردند.

متخصصان آمریکایی دریافتند مصرف نوشیدنی اسموتی حاوی گردو موجب فعال شدن بخش “اینسولا” در مغز می‌شود که در کنترل اشتها نقش دارد.

به گزارش نیویورک تایمز، همچنین مصرف گردو باعث می‌شود شیوه‌ای که مغز خوراکی‌ها را پردازش می‌کند، تغییر دهد و در نتیجه بر میزان اشتها تاثیر بگذارد.

گردو برای افزایش و کاهش وزن گزینه مفیدی محسوب می شود

آجیل برای تقویت سلامت گزینه عالی محسوب می شود. خوردن یک مشت آجیل به طور روزانه به طرق مختلف باعث تقویت سلامتی فرد می شود. گردو یکی از این مغزهایی است که مصرف آن برای سلامتی توصیه می شود.

گردو، یکی از مغزهای مشهور برای تقویت حافظه و عملکرد مغز سرشار از فیبر، ویتامین ها، کربوهیدرات ها، پروتئین و آهن است. این خواص گردو را به یک افزودنی فوق العاده سالم به رژیم روزانه تبدیل می کند به ویژه اگر به روش صحیح خورده شود فواید بیشماری برای سلامتی به همراه دارد. به گزارش تایمزسوفاندیا، در ادامه راهی درست برای خوردن گردو برای بهره مندی از حداکثر فواید آن توضیح داده می شود.

روش صحیح مصرف گردو

هنگامی که نوبت به مصرف این مغز فوق العاده سالم می رسد هیچ راه درست یا غلطی وجود ندارد. فقط گنجاندن گردو به هر شکل در رژیم غذایی برای سلامتی بسیار مفید است، اما در اینجا بهترین روش مصرف آن توضیح داده شده است.

گردوها را به مدت یک شبانه روز خیس کنید سپس صبح آنها را بخورید، این یکی از بهترین های روش های خوردن آن است. برای این کار 2 تا 4 عدد گردو را در یک ظرف آب خیس کرده و صبح روز بعد نخستین چیزی که می خورید این گردوها باشد.

مصرف گردوهای خیسانده شده علاوه بر کمک به کاهش کلسترول روند هضم آن را در مقایسه با گردوی معمولی آسان تر می کند، برای بدن نیز جذی مواد مغذی از این نوع گردو راحت تر است.

فواید مصرف گردو خسیاند شده

گردو برای بیماران مبتلا به دیابت مفید است

بسیاری از مطالعات نشان می دهد خوردن گردوی خیس خورده به صورت روزانه به کنترل دیابت کمک می کند، بنابراین برای افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می برند گزینه بهتری است.

گردو از سرطان جلوگیری می کند

آنتی اکسیدان سرشار گردو از رشد سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند. به علاوه، گردو یک قسمت اساسی از یک رژیم غذایی ضدسرطان محسوب می شود.

گردو به کنترل استرس کمک می کند

گردو منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3 است، بنابراین گنجاندن آن در رژیم روزانه به مقابله با افسردگی و استرس کمک می کند، همچنین گردوی خیس خورده برای تقویت روحیه نیز عالی است.

گردو روند کاهش وزن را تقویت می کند

گردو منبع خوبی از کلسیم، پتاسیم، آهن، مس و زینک است. مصرف گردو خیس شده با افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن بیشتر کمک می کند، همچنین گردو دارای چربی های خوبی است که باعث می شود فرد احساس سیری بیشتری کند و این کار با جلوگیری از پرخوری به کاهش وزن کمک می کند.

گردو به افزایش سریع وزن کمک می کند

برخی از مواد غذایی برای افرادی که برای افزایش توده عضلانی تلاش می کنند گزینه مفیدی محسوب می شوند. برای افزایش وزن می توان این نوع مواد غذایی را سوپر غذا نامید. برای افزایش وزن باید کالری اضافی دریافت کنید.

با این حال، این کار باید به گونه ای انجام شود که چربی زیادی به بدن اضافه نکند و سلامت فرد را به مخاطره نیفتد. اینجاست که گردو این ماده غذایی خوشمزه برای افزایش وزن چشمک می زند.

گردو فواید مختلفی از جمله ترکیب شگفت انگیز چربی های غیر اشباع سالم ، فیتواسترول ها و اسید آمینه ال آرژینین را ارائه می دهد. به دلیل این ترکیب گردو باعث افزایش کالری و سطوح بالای نیتریک اکسید می شود، یک ماده طبیعی در بدن که به تحریک بهبود و رشد ماهیچه ها کمک می کند.

گردو حتی به بهبود بیماری های قلبی و پیشگیری از سرطان نیز کمک می کند زیرا اثرات منفی چربی های اشباع شده مضر موجود در مواد غذایی پرچرب را از بین می برد. اگر برای افزایش وزن از این غذای فوق العاده استفاده می کنید هدف باید مصرف روزانه حدود 20 گرم گردو باشد.

گردو به خواب بهتر کمک می کند

گردو ترکیبی به نام ملاتونین دارد که در خواب بهتر کمک می کند. اگر صبح و قبل از خواب گردوی خیس خورده بخورید خواب بهتری خواهید داشت.

گردو استخوان ها و دندان ها را قوی تر می کند

گردو منبع غنی از اسیدهای چرب سالم و منیزیم است که سلامت و استحکام استخوان ها و دندان ها را تضمین می کند.

گردو رشد مو را تقویت می کند

ویتامینB7 موجود در گردو برای رشد موها گزینه بسیار مفیدی است. مصرف گردوی خیس خورده در صبح موها را محکم و بلند می کند.

گردو سطح کلسترول را کاهش می دهد

مصرف گردوی خیسانده با کمک به کاهش سطح کلسترول LDL کمک می کند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

گردو دشمن بیماری قلبی است

یافته های جدید محققان نشان می دهد گردو از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند. مطالعات انجام شده در یک آزمایش نشان می دهد گردو در جلوگیری از فاکتورهای عمده خطر بیماری های قلبی تاثیر دارد و ادعا می کند افرادی که به طور منظم گردو مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که گردو نمی خورند، خطر بیماری قلبی کمتری دارند.

در این مطالعه که توسط دکتر امیلیو روس از کلینیک بیمارستان بارسلونا با همکاری دانشگاه لوما لیندا انجام شده بیش از 600 فرد مسن سالم روزانه 30 تا 60 گرم گردو را به مدت دو سال به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف کردند و گروه دیگر گردو را از برنامه غذایی خود حذف کرده بودند.

افرادی که گردو مصرف کردند، کاهش قابل توجهی در التهاب داشتند، این تحقیق بخشی از مطالعه گردو و پیری سالم بوده که در مجله کالج قلب و عروق آمریکا منتشر شده است. نتایج این مطالعه اثرات ضدالتهابی گردو برای کاهش بیماری های قلبی عروقی را فراتر از کاهش کلسترول نشان می دهد.

در حالی که این نتایج امیدوار کننده است، اما این تحقیقات محدودیت هایی دارد. شرکت کنندگان در این مطالعه افراد مسن سالمی بودند و گزینه ای برای مصرف انواع غذاهای دیگر علاوه بر گردو داشتند. علاوه بر این، تحقیقات بیشتر در مورد جمعیت های متنوع تری در این زمینه همچنان مورد نیاز است.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
جمیل احمدی

جمیل احمدی

1399-09-16 - 11:41 پاسخ

برای کاهش وزن