درمان‌های طبیعی و خانگی برای رفع خشکی چشم

zahra
اگر همه راه‌حل‌های پزشکی برای درمان خشکی چشم مانند استفاده از قطره یا پماد‌های چشمی و حتی جراحی و لیزر درمانی بگذریم، در بیشتر مواقع خشکی‌های مقطعی چشم را می‌توان با روش‌های کاملا طبیعی و بدون عوارض برطرف کرد.

اگر همه راه‌حل‌های پزشکی برای درمان خشکی چشم مانند استفاده از قطره یا پماد‌های چشمی و حتی جراحی و لیزر درمانی بگذریم، در بیشتر مواقع خشکی‌های مقطعی چشم را می‌توان با روش‌های کاملا طبیعی و بدون عوارض برطرف کرد. پس اگر از حاد و جدی بودن مشکل خشکی چشم خود بعد از مراجعه به پزشک مطمئن بودید، می‌توانید این درمان‌ها را برای بازگرداندن رطوبت به چشم خود تجربه کنید.

گلاب درمانی: برای خشکی و سوزش چشم‌ها دو تکه پنبه را به مقداری گلاب آغشته کنید، چشم‌ها را ببندید و آنها را روی پلک‌های خود قرار دهید بعد از گذشت 5 دقیقه آنها را بردارید. این کار را روزی دوبار انجام دهید تا آرامش و لطافت به چشم‌های شما بازگردد.

چای بابونه‌: برای تسکین خشکی چشم خود کافی است یک قاشق چای‌خوری گل بابونه خشک را در یک لیوان آب جوش ریخته و 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. پس از دم کشیدن اجازه دهید چای کاملا سرد شود و بعد دو پنبه را به چای آغشته کنید روی پلک و اطراف چشم‌های خود قرار دهید. 15دقیقه صبر کنید و بعد چشم‌ها را با آب نیمه گرم بشویید.

حلقه‌های خیار: اگر برای درمان به‌دنبال راهی ساده می‌گردید این روش بسیار موثر را امتحان کنید. یک خیار تازه را حلقه‌حلقه کنید و برش‌های خیار را برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. سپس برش‌های خیار را روی پلک‌های بسته‌تان قرار دهید و برای 20دقیقه در آرامش دراز بکشید. رطوبت‌رسانی این میوه به پوست و چشم عالی است.

منبع: مجله سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ