پیشگیری از زمین خوردن در سالمندان!

faateme1366
زمین خوردن و شکستگی یکی از دلایل اصلی ناتوانی در کهنسالی است. یک کارگروه خدمات پزشکی امریکایی برای سر پا نگه داشتن افراد سالمند، به آنها ورزش و در بعضی موارد، ارزیابی پزشکی توصیه می‌کند.

اما پیش‌نویس جدید توصیه‌نامه کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده (USPSTF) می‌گوید که شواهد کافی در حال حاضر برای توصیه به مصرف ویتامین D یا کلسیم برای پیشگیری از شکستن استخوان‌ها وجود ندارد.
و بر اساس شواهد فعلی، متخصصین توصیه می‌کنند که فقط به منظور جلوگیری از زمین خوردن، از ویتامین D استفاده نشود.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه و به نقل از MedLinePlus، بنا بر آمار مراکز کنترل و پیشگیری امریکا (CDC)، زمین خوردن عامل اصلی جراحات و مرگ‌های ناشی از حادثه در افراد بالای ۶۵ سال است. به طور میانگین در هر ثانیه یک فرد مسن در ایالات متحده به زمین می‌افتد.
دکتر الکساندر کریست، از اعضای کارگروه، گفت: «خوشبختانه، برای جلوگیری از این سقوط‌ها می‌توان کارهایی انجام داد.» کریست، دانشیار طب خانواده در دانشگاه ویرجینیا کامن‌ولث، گفت: «با این حال ما دریافتیم که معلوم نیست که ویتامین D و کلسیم با دزهای بالا بتوانند از شکستگی جلوگیری کنند.»
بنا بر اعلام کارگروه، برای ارزیابی فایده استفاده از مکمل کلسیم و ویتامین D با دز بالا جهت پیشگیری از شکستگی پس از یائسگی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ