وبا در مناطق زلزله‌زده؛ شایعه یا حقیقت؟!

faateme1366
سخنگوی وزات بهداشت گفت: بیماری عمده‌ای در مناطق زلزله زده وجود ندارد، مشاهده بیماری وبا در مناطق زلزله‌زده شایعه است.

ایرج حریرچی افزود: شرایط اقلیمی مناطق زلزله زده و سردی هوا، باعث عدم شیوع وبا می‌شود.

او با بیان اینکه اقدامات بهداشتی درمانی وزارت بهداشت در مناطق حادثه دیده ادامه دارد، اظهارداشت: در مقابله با بیماری‌های عفونی در مناطق زلزله‌زده تاکنون مشکلی وجود نداشته است، برخی اقدامات بهداشتی مانند توالت، دفع زباله‌ها و شرایط اسکان مردم خارج از مسئولیت وزارت بهداشت بوده و نیازمند همکاری بین‌بخشی است.

حریرچی اظهار داشت: با دستور وزیر بهداشت، رسیدگی به مصدومان حادثه زلزله ادامه خواهد داشت. مصدومانی که نیازمند مراقبت طولانی مدت هستند، تحت پوشش مراکز درمانی وزارت بهداشت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با استفاده از سامانه سیب، اطلاعات تمام افراد بررسی شد و تمام زنان باردار و بیماران خاص مناطق زلزله زده که نیازمند مراقبت ویژه بودند، شناسایی شدند و مشاوره‌های روانشناسی و روانپزشکی برای تمام سطوح سنی انجام و کلاس‌های گروهی هم برگزار می‌شود.

حریرچی افزود: در مناطق زلزله زده دو بیمارستان آسیب دیده اند اما هیچ کدام از کادر پزشکی و بیماران زیر آوار نماندند. زیرا با رخداد پیش لرزه، بیمارستان تخلیه شد ضمن اینکه سقف بیمارستان‌ها فرو نریخته است. شایعاتی که در خصوص این بیمارستان‌ها منتشر شده است، واقعیت ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طبق مواد ٣٢ و ٣٣ شرایط عمومی پیمانکاری، ساخت پروژه‌ها و مسئولیت مقاومت آن برعهده پیمانکار و مهندس مشاور است. مهندس مشاور تنها مرجع فنی است که کیفیت کار ساختمان را تایید می‌کند و دستگاه‌های تخصصی مثل وزارت بهداشت، مسئولیت نظارت بر تمام مراحل ساخت یک ساختمان را ندارند.شکایت وزارت بهداشت از پیمانکار بیمارستان اسلام آباد به منظور پیشگیری از وقوع حوادث مشابه در کشور است زیرا بیمارستان‌ها باید أمن باشند تا در صورت وقوع بلایا، مرجع مصدومان باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ