روغن گل مغربی و چاقی

faateme1366
ویژگی های درمانی روغن گل مغربی به میزان اسید چرب درون آن بستگی دارد. در واقع روغن این گل حاوی مقدار زیادی اسید چرب است و سایر گیاه ها از مقدار کمی از این اسید چرب برخوردارند. به این خاطر از این گیاه برای مصارف درمانی استفاده می شود. و تحقیقات و بررسی ها روی آن ادامه دارد.

ویژگی های درمانی این گیاه فراوان است و این به دلیل مواد مغذی موجود در این می باشد که برای تقویت حالت کشسانی پوست مهم است. اسید چرب موجود در گیاه گل مغربی انتخاب خوبی برای تنظیم هورمون بدن به شمار می رود که بهترین تاثیر را روی بافت سینه ها است.

روغن گل مغربی در شرایط مختلف درمانی استفاده دارد. بهتر است قبل از استفاده از آن با پزشکتان مشورت کنید.

کم شدن نشانه های سندرم پیش از عادت ماهیانه، یائسگی ،اندومتریوز و پستان فیبروکیستیک:
GLA موجود در این روغن موجب در کم شدن دردهای قاعدگی می شود.

موجب کم شدن حساسیت سینه ها پیش از قاعدگی شده و با علائم  بیماری روده تحریک پذیر مبارزه میکند. همچنین در کم شدن التهاب های ناشی از  اندومتریوز نیز موثر است.
با کاهش  GLA در بدن کاهش سندرم پیش از قاعدگی ایجاد می شود که با مصرف مکمل درمان خواهد شد.
درافراد یائسه این مکمل در رفع گر گرفتگی و افزایش احساس سلامتی، در کنار مصرف دارو موثر خواهد بود.
در افرادی که سینه های فیبروکیستیک دارند این روغن موجب کم شدن التهاب پستان ها و جذب ید بیشتر خواهد شد.

در بدن برخی افراد مقدار ید به صورت باورنکردنی کاهش یافته است. با مصرف روغن گل مغربی به مقدار سه گرم و سه بار در روز این کمبود جبران خواهد شد ولی اگر دو تا سه ماه پس از مصرف بهبودی در علایم ندیدید به پزشک مراجعه کنید.
تخفیف درد مفاصل و تورم ناشی از آرتریت روماتوئید
محققان معتقدند مصرف مکمل روغن گل مغربی در تخفیف درد مفاصل و تورم ناشی از عارضه های مفصلی مفید است.
در یک مطالعه شش ماهه کاهش علائم التهاب در آرتریت روماتوئید با دریافت کپسول های حاوی GLA نسبت به گروه پلاسبو، دیده شده است. در مطالعه دیگر تعداد مفاصل حساس و متورم در مقایسه با گروه پلاسبو کاهش یافته بود.

روغن گل مغربی و ریزش مو:

روغن گل مغریی در واقع  یک مکمل تغذیه ای بسیار عالی و سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که برای درمان کم کاری تیروئید موثرمی باشد همچنین روغن این گل ریزش موی بیش از حد را نیز درمان میکند.
برای درمان ریزش مو  ازچند ویتامین به همراه روغن گل مغربی استفاده  می شود 
روغن گل مغربی و چاقی:
روغن گل مغربی منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری، به خصوص اسید لینولئیک و گاما لینولنیک است. این گل خواص antiobesity دارد.طی مطالعه 12 هفته روی 100 زن چاق ثابت شد که افرادی که تحت درمان با این روغن قرار گرفتند، در سن و میزان چاقی با گروه تحت درمان با دارونما مقایسه شدند. تفاوت وزن معناداری در مصرف کنندگان روغن گل مغربی در مقایسه با افرادی که ازدارونماها استفاده کرده بودند دیده نشد.
در رابطه با چاقی، دکتر بوون اظهار داشت که در برخی مطالعات انجام شده، روغن مغربی برای مدیریت چاقی مفید است. با این حال، مطالعات دیگر هیچ مزیتی از استفاده از این مکمل برای کاهش وزن را دربرد نداشت. عنصر فعال در روغن پریموز عصر احتمالا مسئول اثرات ضد چاقی است که به نظر می رسد GLA باشد. به گفته یک مطالعه دانشگاه دی کیس دانشگاه کالیفرنیا که در ژوئن 2007 شماره “مجله تغذیه” منتشر شد، GLA قادر به تنظیم و مدیریت وزن پس از کاهش آن شدند. این مطالعه شامل 50 زن چاق که روزانه 890 میلیگرم GLA مصرف کردند. 
این نتایج نشان داد که در افرادی که در زمینه سابقه خانوادگی داشتند، از دست دادن وزن بسیار کم بوده؛ به خصوص اگر هر دو والد چاق باشند. این احتمالا نشان دهنده یک عامل ژنتیکی تاثیرگذار دراثربخشی روغن گل مغربی در زمینه کاهش وزن است.
نحوه مصرف:
 در کنار رژیم غذایی خود و  برای کاهش اشتها، توصیه می شود که 2 کپسول یا مهره در روز مصرف کنید. به یاد داشته باشید که آنها را همراه با برخی از آب و آنها را قبل از غذا مصرف کنید. به این ترتیب شما می توانید از مزایای این گیاه بهره مند شوید و احساس سیری خواهید کرد و به شما اجازه می دهد مقدار غذای مورد نظر خود را کاهش دهید. فراموش نکنید که این ها فقط مکمل هستند. آنها در صورت عدم ترکیب با یک رژیم متعادل سالم و یک برنامه معمول روزانه مناسب، نتایج خوبی نخواهند داشت.

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

با استفاده این گیاهان مشکلات پوستی خود را برطرف کنید!


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سهیلا

سهیلا

1398-11-06 - 09:57 پاسخ

آیا گل مغربی باعث افزایش وزن میشود؟

مریم اکبری

مریم اکبری

1399-09-04 - 10:57

آیا قرص گل مغربی درکوچک کردن سینه هم تاثیر دارد یا نه ؟؟