آیا قهوه می تواند عمر شما را افزایش دهد؟

قهوه واقعا یک نوشیدنی سالم است. قهوه حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مفیدی است که می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف کنندگان قهوه خطر ابتلا به چندین بیماری جدی را در خود پایین می آورند.

 

 

در اینجا چندین مزایای سلامت قهوه که در مطالعات واقعی انسانی تایید شده اند، آورده شده است. نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه در روز نه تنها برای بسیاری از مردم مفید است، بلکه ممکن است فرد را در برابر بیماری های قلبی یا مرگ زودرس محافظت کند. این گفته ها در مورد مصرف معمولی و متوسط قهوه در روز صحت دارد.

 

مصرف قهوه و خطر کمتر

تجزیه و تحلیل ها و تازه  های پزشکی همچنین مصرف  قهوه ​​را به خطر کمتر برای تولید پروتئین، اندومتر، سرطان پوست و کبد، دیابت نوع 2، بیماری کبد، نقرس، سنگ صفراوی و زوال عقل مرتبط می کند. قهوه همچنین نشان داد که خطر ابتلا به بیماری پارکینسون، افسردگی و آلزایمر را تا حد زیادی کاهش می دهد. با نوشیدن قهوه خطرات ذکر شده علیه سلامتی را می توانید کاهش دهید. با این حال قهوه ممکن است تا حدودی برای زنان باردار مشکل ساز باشد و خطر ابتلا به شکستگی را در میان تمام زنان افزایش دهد.

 

بنابراین نوشیدن قهوه در مقادیر متوسط، به نظر می رسد احتمال مغلوب شدن در برابر بیماری ها را در مقایسه با افرادی که قهوه مصرف نمی کنند کاهش دهد. با این توصیفات قهوه می تواند فرد را در برابر هر گونه بیماری ایمن کند. بیشترین نتیجه زمانی دیده می شود که مصرف قهوه حدود سه فنجان در روز باشد. نوشیدن بیش از این اندازه نه تنها مفید نمی باشد بلکه ممکن است باعث صدمه به سلامت بدن شود.

 

قهوه و خنده

قهوه یکی از عوامل خنده و از بین برنده ی نگرانی ها و افسردگی می باشد. مصرف 3 فنجان قهوه در روز می تواند بخشی از زندگی سالم زندگی باشد.

 

1. قهوه می تواند سطوح انرژی را بهبود بخشد و شما را باهوش تر کند.

قهوه می تواند به مردم کمک کند احساس خستگی کمتر داشته باشند و سطح انرژی آنها افزایش یابد. این به این دلیل است که قهوه حاوی محرک کافئین است که در واقع یک ماده روانگردان معمولی در جهان است.

2. قهوه می تواند به شما کمک کند که چربی بسوزانید

آیا می دانستید که کافئین تقریبا در تمام مکمل های تجاری سوزاندن چربی وجود دارد؟ یک دلیل خوب برای آن وجود دارد … کافئین یکی از معدود مواد طبیعی است که واقعا اثبات شده است که به سوزاندن چربی کمک می کند.

3. کافئین می تواند به طور چشمگیری عملکرد فیزیکی را بهبود بخشد

کافئین سیستم عصبی را تحریک می کند و باعث می شود سیگنال ها را به سلول های چربی برای تجزیه چربی بدن بفرستد. کافئین همچنین سطح اپی نفرین (آدرنالین) را در خون افزایش می دهد. این هورمون “مبارزه یا پرواز” است که برای ساختمان بدن ما و برای حرکات جسمی طراحی شده است. کافئین باعث می شود که سلول های چربی بدن از بین بروند و به عنوان اسیدهای چرب آزاد شده و آنها به عنوان سوخت  در دسترس قرار گیرند.

4. قهوه ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد

 دیابت نوع 2 یک مشکل سلامتی غول پیکر است که در حال حاضر حدود 300 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند.

5. قهوه ممکن است از بیماری آلزایمر و زوال عقل محافظت کند

بیماری آلزایمر شایع ترین بیماری های نورودنراتیو و علت اصلی دمانس در سراسر جهان است. این بیماری معمولا افراد بالای 65 سال را تحت تاثیر قرار می دهد. متاسفانه هیچ درمان شناخته شده ای برای آلزایمر وجود ندارد. با این حال، موارد متعددی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری ازاین بیماری در وهله اول انجام دهید. این شامل موارد معمولی مانند تغذیه سالم و ورزش است، اما نوشیدن قهوه نیز میتواند بسیار مؤثر باشد.

6. به نظر می رسد قهوه اثر محافظتی بر روی کبد داشته باشد

کبد یک عضو شگفت انگیز است که صدها عمل مهم را در بدن انجام می دهد. چندین بیماری رایج در درجه اول بر کبد اثر می گذارند از جمله: هپاتیت، بیماری کبد چرب از این موارد هستند. بسیاری از این بیماری ها می توانند منجر به یک بیماری به نام سیروز شوند که در آن کبد تا حد زیادی توسط بافت ناسالم جایگزین شده است. به نظر می رسد که قهوه می تواند از کبد در برابر سیروز  محافظت کند. افرادی که 4 فنجان یا بیشتر در روز قهوه مصرف می کنند، 80٪ کمتر به خطر  سیروز کبدی می رسند.

برگردان عرب زاده

آیا قهوه سبز برای لاغری موثر است؟

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ