چگونه با حیوان خانگی خود سفر کنیم؟

faateme1366
گاهی می خواهید به سفر بروید و تمام دل نگرانی تان حیوان خانگی تان است که نمی دانید او را به چه کسی بسپارید. بهترین راه حل این است که حیوان خانگی را با خود به سفر ببرید. برای این امر توصیه هایی لازم است که به شما در این مطلب می گوییم.

بطور کلی جهت حمل موجود زنده دو راه را به مسافران پیشنهاد میشود:

۱از طریق پایانههای مسافری (همراه)

۲از طریق پایانه‌های باربری (غیر همراه یا کارگو)

 

مدارک پزشکی واسناد مورد نیاز در فرودگاه مبداء

اصل گواهی معتبر بهداشتی بین المللی صادره از دامپزشکی دولتی کشور مبدا (یا مقصد) و تائید کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه (این گواهی نامه ها در مسیر های داخلی الزامی نیست).

مدارک واکسیناسیون معتبر؛

شناسنامه یا گذرنامه حیوان؛

اصل برگه پرداخت کرایه حمل؛

تکمیل فرم مخصوص سه برگی درخواست انجام امور موجود زنده؛v

مدارک دامپزشکی معتبر بین المللی

 

 

قبل از سفر تحقیق کنید

علاوه بر اینکه قوانین مربوط به شرکت های هواپیمایی مهم هستند، قوانین مقصد مورد نظر هم بسیار مهم است؛ بخصوص وقتی که به یک کشور جدید سفر می کنید. در برخی از کشورها،‌ در هنگام ورود حیوان شما را قرنطینه می کنند و مدارک و تاییدهای مختلفی (بیشتر از تایید پزشکی) نیاز دارید تا حیوان خود را آزاد کنید. البته قوانین دیگری هم ممکن است در مورد پارک هایی که مخصوص حیوانات هستند، تمیز کردن فضولات این حیوانات و … موجود باشد و در هر کشوری متفاوت باشد.

 

مدارک دامپزشکی و واکسیناسیون حیوان خانگی حتما به روز باشد

این مورد شاید مهم‌ترین بخش سفر با حیوانات خانگی است.اگر مدارک مربوط به واکسیناسیون و تاییدات سلامت حیوان خود را نداشته باشید،‌ حیوان شما اجازه ی پرواز پیدا نخواهد کرد. البته برخورد و سیاست های مختلف در قبال این موضوع ممکن است بسته به شرکت هواپیمایی و مقصد مورد نظر متفاوت باشد. بنابراین، قبل از سفر به جستجو کافی بپردازید و حیوان خانگی خود را حتماً‌ به دامپزشکی ببرید و تایید سلامت او را دریافت کنید.

 

وسائل مربوط به مراقبت از حیوان خانگی تان را همراه داشته باشید

وقتی حیوان خانگی خود را با خودتان به سفر می برید، به همراه داشتن مدارک شناسایی آن امری ضروری است. این مدارک شامل برچسب های اسم، شماره تماس و شهر شما می شود که این برچسب ها را یا می توانید روی حامل آن ها بچسبانید. حتی خیلی از کشورها امروزه داشتن میکروچیپ های حامل اطلاعات حیوان خانگی شما را ضروری می دانند.

 

یک حامل امن و راحت همراه داشته باشید

همانطور که پیش تر بیان شد، بعضی از شرکت های هواپیمایی اجازه ی ورود حیوانات خانگی به داخل کابین پرواز را می دهند و برخی دیگر هم این اجازه را نمی دهند و باید حیوان خود را به بخش بار بفرستید. بنابراین، بسته به شرایط حامل خود را انتخاب کنید. این حامل باید امن باشد و فضای کافی برای حرکت حیوان و جابجایی آن را هم داشته باشد.

 

هتل مناسب انتخاب کنید

اگرچه خیلی از هتل ها در تبلیغات خود می گویند که حیوانات خانگی شما را هم پذیرش می کنند و امکانات ویژه برای آن ها دارند،‌ ولی در واقع تنها چندتای آن ها واقعاً‌ اینطور هستند و این امکانات را در اختیارتان قرار میدهند. بنابراین دنبال هتل هایی بگردید که غذاهای مخصوص حیوانات خانگی و یا محل های مخصوص نگهداری آن ها را دارند.

 

چند نکته مربوط به پرواز سفر با قطار و اتوبوس

بهتر است قبل از اینکه حیوانتان را در قفس گذاشته و تحویل باربری بدهید به اون آب کافی بدهید. این شرایط در خصوص پروازهای طولانی متفاوت است و شما بایستی آن را با هواپیمایی قبل از پرواز چک کنید. همچنین بایستی بدانید که نباید حدودا 6 ساعت قبل از پرواز یا حرکت با قطار به حیوانتان غذایی بدهید. بد نیست قبل از سفر و مخصوصا قبل از پرواز پزشک سگ یا دیگر حیوان شما وضعیت او را برای سفر بررسی کند.

 

نکات مهم در خصوص سفر با ماشین

اولین نکته در خصوص سفر با حیوانات و با ماشین این است که از محل استقرار و نشستن حیوانتان در ماشین اطمینان حاصل کنید. این نکته از دو جهت اهمیت دارد، یکی اینکه سلامت حیوان شما در طول رانندگی و در هنگام بروز مشکلی مانند تصادف بایستی حفظ شود و در خصوص دومین نکته بایستی گفت که حیوان شما نباید طوری در ماشین نشسته باشد که موجب اختلال در رانندگی شما شود. کوچک ترین حواس پرتی و یا بروز مشکل در خصوص حیوان مخصوصا زمانی که تنها در حال سفر با حیوان خانگی خود هستید میتواند مشکل آفرین باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ