5 درمان خانگی برای داشتن مژه هایی زخیم تر و بلندتر (قسمت دوم)

همانطور که ذکر شد، ماساژ به گردش خون کمک کرده و ماساژ پلک می تواند به رشد مژه کمک کند. با این کار جریان خون بهبود یافته و در نواحی ماساژ داده شده فولیکول ها بهتر رشد می کنند.

1.  ماساژ مژه انجام دهید:

همانطور که ذکر شد، ماساژ  به گردش خون کمک کرده و ماساژ پلک می تواند به رشد مژه کمک کند. با این کار جریان خون بهبود یافته و در نواحی ماساژ داده شده فولیکول ها بهتر رشد می کنند. پس از آن رشد مو تحریک شده و از هر گونه شکستگی یا نازک شدن مژه جلوگیری می شود. برای انجام ماساژ مژه، مقداری کره ی شیا، ژله ی نفت یا روغن را بروی پلک خود بمالید. از آنجا که نمی خواهید چیزی در چشمتان چکه کند، به خاطر داشته باشید که از آن به مقدار خیلی کم مصرف کنید. بعلاوه مطمئن شوید که دستانتان تمیزند. پس از آن نوک انگشتان خود را بروی پلک یا خط مژه ها بمالید. ماساژ را بصورت دایره ای انجام دهید. هر بار اینکار را به مدت 5 دقیقه برای هر چشم، دو بار در روز به مدت دو یا سه ماه انجام دهید.

2.  ترکیب پوست لیمو:

دیگر درمان خانگی موثر برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، پوست لیمو است. پوست لیمو حاوی فولیک اسید و همچنین ویتامین BوC  است و همچنین برای سلامت پوست مفید می باشد. ترکیبات پوست لیمو ممکن است حتی در روغن های ضروری مانند روغن زیتون یا روغن کرچک نیز موجود باشند. جهت کسب بهترین نتیجه پوست لیمو را در روغن کرچک یا روغن زیتون خیس کنید و بگذارید دو هفته بماند. سپس با استفاده از پنبه یا برسِ ریمل آن را قبل از خواب به مژه های خود بمالید و پس از بیدار شدن با آب بشوئید. برای کسب نتیجه مطلوب این کار را 1 الی 3 ماه انجام دهید.

3.  تخم مرغ نیز برای مژه ها مفید است:

تخم مرغ غذای کاملی است و برای استحکام مو مفید است. همچنین تخم مرغ سبب ضخامت و بلندی مژه ها می شود. تخم مرغ سرشار از پروتئین و همچنین حاوی ویتامین های گروهو بیوتین است که برای تقویت بافت مژه مفید هستند. جهت استفاده از تخم مرغ بعنوان درمان خانگی برای ضخیم تر و بلند تر کردن مژه ها، لازم است یک تخم مرغ را بشکنید. حدودا یک قاشق گلیسیرین به آن اضافه کنید و تا زمانی که پف کند هم زدن آن را ادامه دهید. یک عدد پنبه را در این مخلوط بگذارید. پنبه را به آرامی روی مژه ها یتان بمالید. بخاطر داشته باشید که پنبه را قبل از استعمال خوب فشار دهید تا از ریختن آب آن به داخل چشم جلوگیری شود. بگذارید 15 دقیقه روی مژه ها بماند، سپس آن را با آب سرد بشوئید. برای کسب نتیجه دلخواه این کار را به مدت یک هفته تا چند ماه انجام دهید.

4.چای سبز برای مژه های سالم:

چای سبز سرشار از فلائونید است که رشد مژه ها را افزایش می دهد. مطالعه ای بر روی جوندگان که ریزش مو داشتند صورت گرفت و نشان داد که جوندگانی که از چای سبز استفاده می کردند، موهایشان رشد کرده درحالی که گروهی از جوندگان که از آب برای آنان استفاده می شد، بهبودی در رشد موهایشان صورت نگرفت.

جهت استفاده از چای سبز بعنوان درمان خانگی برای ضخیم شدن مژه ها، یک فنجان چای سبز ترجیحاً شیرین نشده را خنک کنید. سپس به مژه های خود بمالید. چای را از ریشه به نوک مژه بمالید. زیاد مژه های تان را با چای خیس نکنید زیرا ممکن است چای وارد چشم شود. آن را به مدت 15 دقیقه بر روی مژه های خود قرار دهید. سپس با آب بشوئید. این کار را دو بار در روز به مدت 3 ماه تکرار کنید.

5.  کره ی شیا:

کره ی شیا که از مغز ها گرفته می شود قرن ها در آفریقا جهت تغذیه پوست، مو و ناخن مورد استفاده بوده است. این کره حاوی ویتامین A و E است که هر دو آنها فولیکول های مو را تقویت کرده و از این رو سبب رشد مژه ها می شود. مقداری از آن را قبل از خواب به ریشه ی مژه ها بمالید و پس از بیدار شدن از خواب آن را با آب گرم بشوئید. جهت کسب نتیجه ی دلخواه این کار را 1 الی 3 ماه تکرار کنید.

دیگر نکات مفید جهت داشتن مژه های سالم:

در کنار دیگر درمان های خانگی که در بالا ذکر شد، همچنین باید به نکات زیر نیز توجه کنید.

  1. با آرایش، خصوصاً آرایش چشم نخوابید. این کار منجر به خشکی مژه ها می شود و خشکی مژه ها نیز به تدریج منجر به ریزش مژه می شود. اطمینان حاصل کنید که آرایش چشمتان پاک شده و مژه هایتان رشد می کنند و نفس می کشند.
  2. مژه ها یتان را نمالید. زمانی که آرایش چشمتان را پاک کردید و آن را شستشو دادید، محکم آن را نمالید. همیشه با مژه هایتان با ملایمت رفتار کنید.
  3. از مژه های مصنوعی اصلاً استفاده نکنید یا خیلی کم آنان را بکار ببرید؛ زیرا سبب از بین رفتن مژه های واقعی خودتان می شوید.

برگردان: عرب زاده

مژه ها را چگونه تقویت کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ