افتتاح نمایشگاه لوور در تهران

pegiu
به زودی در تهران نمایشگاه لوور افتتاح خواهد شد.ادامه مطلب را بخوانید

لوور در تهران

به زودی قرار شده است که در تهران نیز نمایشگاهی به نام نمایشگاه لوور تهران افتتاح شود.آثار نمایشگاه لوور را می توان در این نمایشگاه دید.

افتتاح نمایشگاه لوور در پایتخت

ان ایو لودریان – وزیر اروپا و امور خارجه فرانسه در تاریخ 14 اسفند نمایشگاه «موزه لوور در تهران- گنجینه مجموعه‌های ملی فرانسه» را در حضور ژان لوک مارتینز – رئیس موزه لوور، در موزه ملی ایران افتتاح خواهد کرد.

ایرانیان می‌توانند در تهران از بیش از پنجاه شاهکار جهانی بازدید کنند و از این طریق با تاریخ لوور آشنا شوند. همچنین در این نمایشگاه آثاری چون «مجسمه پادیمائس با لوح هروس در دست» اثری از مصر باستان قرن چهارم قبل از میلاد مسیح یا «مینرو» (Minerve) اثری از قرن دوم بعد از میلاد مسیح که نمونه‌ای بسیار بارز از مجسمه‌سازی روم باستان است، به نمایش درخواهند آمد.

این نمایشگاه که نتیجه همکاری بین موزه لوور و موزه ملی ایران است، گامی دیگر در چهارچوب قراردادی است که بین موزه لوور و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایران در سفر ژانویه 2016 حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به پاریس به امضا رسید.

به گزارش میراث فرهنگی، سفارت فرانسه در تهران این اقدام را نمونه‌ای برجسته از پویایی روابط فرهنگی و علمی بین دو کشور دانسته است.

در همین راستا، در 6 خرداد 1397، در موزه لوور لانس، نمایشگاه مهمی از هنر دوره قاجار به نام «امپراتوری گل‌های سرخ، شاهکارهایی از هنر ایرانی قرن نوزدهم» بر پا خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ