چطور موها را ارغوانی کنیم؟

schegini
رنگ کردن موها و تغییرات ظاهری که هر از گاهی وسوسه آن به ذهن همه ما افتاده یکی از لذتبخش‌ترین قسمت‌های زندگی خانم‌هاست، به‌ویژه وقتی قرار است در این فصل رنگ تازه‌ای از میان رنگ‌های زمستانی انتخاب و به موها بزنید. ارغوانی از آن رنگ‌هاست که برای یک تغییر اساسی انتخاب مناسبی است. مینو درخشانی کارشناس آرایشی به شما می‌گوید که چگونه موها را ارغوانی کنید.

برای یک تغییر اساسی آماده شوید
اگر می‌خواهید برای شروع فصل یک رنگ تازه به خود هدیه دهید، ما به شما رنگ‌موی ارغوانی با تنوع بسیار بالایی که در طیف رنگ‌ها دارد را پیشنهاد می‌کنیم. چون رنگ قرمز آن به خودی خود با زمستان پیوسته و گرمی و درخشش این رنگ، چهره شما را باطراوت نشان می‌دهد. اما رنگ‌موی ارغوانی به خاطر طیف رنگ‌های متنوع و جذابی که دارد بین خانم‌ها بسیار پرطرفدار است. ازجمله ارغوانی تیره، ارغوانی، آلبالویی، بادمجانی و ماهاگونی که هر کدام از آنها جلوه ویژه‌ای به موها می‌بخشند

ارغوانی کردن مو  بدون دردسر 
ارغوانی یک رنگ‌موی خاص است که مانند یک لباس مجلل کاملا شما را برازنده می‌کند. اما برای شروع باید بدانید که بهتر است زمانی موهای خود را به این رنگ تغییر دهید که موها سالم باشند چون رنگ ارغوانی با طیف قرمز یا بنفش روی موهای خشک و آسیب‌دیده جلوه نخواهد داشت. قدم بعدی انتخاب رنگ‌موی مناسب است که برای رنگ‌موی ارغوانی بهتر است یک رنگ از طیف ارغوانی بنفش روشن به میزان 50میل را با یک رنگ شکلاتی متوسط به مقدار 50میل و اکسیدان پایه 6 هم‌اندازه با مقدار رنگ ترکیب کنید و رنگ را به مدت 45دقیقه با دقت ابتدا روی ساقه و سپس ریشه موها بگذارید.

شست‌وشوی موهای ارغوانی
برای درخشش همیشگی و ماندگاری موهای ارغوانی خود موها را با آب سرد و شامپویی ملایم بشویید چون چربی‌های مفید مو با آب داغ از بین رفته و مانع از درخشش موها می‌شود. به یاد داشته باشید شامپوهایی با ph بالا باعث کدرشدن رنگ‌موی شما می‌شود.

 ارغوانی تیره یا روشن !
اگر رنگ ارغوانی از طیف آلبالویی را می‌پسندید، برای موهای طبیعی 60میل از رنگ آلبالویی شماره 4 سری ارغوانی را با 10سانت واریاسیون بنفش و اکسیدان 9درصد برابر با میزان رنگ ترکیب کنید و سپس رنگ ابتدا به ساقه مو و بعد از 30دقیقه روی ریشه موها بگذارید و درنهایت پس از 15دقیقه موها را بشویید. توجه داشته باشید که رنگ ارغوانی روشن یا ارغوانی مسی با طیف رنگ‌های فانتزی به شکل قرمز یا بنفش نیاز به دکلره دارد که باید حتما در سالن‌های زیبایی زیرنظر یک رنگ‌کار حرفه‌ای انجام شود.

تغییررنگ از ارغوانی به رنگ‌های روشن
اگر بعد از مدتی از این رنگ‌مو خسته شده و تصمیم به تغییر رنگ از ارغوانی به رنگ‌های دیگر دارید، ابتدا باید این رنگ را با دکلره پاک کرده و سپس رنگ جدید را بزنید در غیر این صورت باید یک سال صبر کنید تا این رنگ ارغوانی و قرمزی آن به‌طور کامل از موهای‌تان رفته و سپس دست به انتخاب رنگ جدید بزنید

برای رنگ کردن مو به چه نکاتی توجه کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ