آداب رنگ کردن مو

schegini
اگر تنوع بخواهید، یکی از ساده‌ترین و جذاب‌ترین گزینه‌ها تغییر رنگ موها خواهد بود چراکه استایل‌تان را به کلی دگرگون خواهد کرد. اما فراموش نکنید که نمی‌توانید بدون فکر سراغ این کار بروید چراکه ممکن است برای‌تان تجربه خوبی نباشد. قبل از اینکه اقدام به رنگ کردن موهای‌تان کنید این مطلب را بخوانید. مارندی بلچر، طراح استایل در نیوجرسی و صاحب سالن Anuva، همه چیز را برای‌تان توضیح می‌دهد.

سلامت موها را بررسی کنید 
اگر موهای شکننده دارید نباید آنها را بیش از این درمعرض خطر قرار دهید چراکه مواد شیمیایی مثل رنگ‌مو، در زمان کوتاهی آنها را شکننده‌تر و ضعیف می‌کند. بنابراین اگر زیاد از وسایل آرایشی و مواد شیمیایی استفاده می‌کنید و متوجه شده‌اید که موهای‌تان خشک و شکننده شده، رنگ کردن موهای‌تان را متوقف و حداقل هفته‌ای چند‌بار موهای خود را تقویت کنید. یا از رنگ‌های ملایم و نیمه‌دائمی و کم‌خطرتر استفاده کنید. رنگ‌های فانتزی، مشکی و دکلره کردن را به‌طور کلی فراموش کنید. 

رنگ را تست کنید
اگر قبلا موهای‌تان را رنگ نکرده‌اید یا به یک سالن جدید می‌روید، بلچر به شما توصیه می‌کند که حتما باید رنگ‌مو را برای یک قسمت کوچک از پوست و موی خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که نسبت به آن آلرژی و حساسیت ندارید. هرگونه آلرژی می‌تواند باعث خشکی، التهاب و همچنین سوزش پوست سر شود. برای بار اول بهتر است از رنگ‌های طبیعی‌تر (مثل تن رنگ‌های قهوه‌ای یا زیتونی) استفاده کنید. رنگ موهای‌تان را تدریجی روشن کنید تا آسیب کمتری ببیند. اگر قرار است خودتان رنگ بخرید، حتما از برندهای معتبر خرید کنید و به تاریخ تولید و انقضا توجه داشته باشید. اگر آرایشگرتان خریدی را انجام می‌دهد از او بخواهید رنگ‌مو را به شما نشان داده تا بتوانید از کیفیت آن مطمئن شوید.

قبل از رنگ کردن مو این اشتباهات را نکنید…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ