منوی ویژه چربی سوزی

faateme1366
اگر به دنبال لاغری هستید همیشه نباید گرسنه بمانید؛ با خوردن بعضی از غذاها و مواد خوراکی هم میتوان لاغر شد. این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید چطور با تغذیه می توان لاغر شد.

کلسیم اما کم چرب

بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، رابطه‌ی مستقیمی میان مصرف بالای کلسیم و بهبود ترکیب بدن وجود دارد. وقتی میزان کلسیم در بدن شما پایین باشد، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به شما امکان استفاده‌ی بهتر از کلسیم موجود را می‌دهد، اما مشکل اینجاست که بدن به سلول‌های چربی نیز علامت می‌دهد به حالت چربی باقی بمانند. لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون‌ چربی یا کم‌چرب تهیه کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید، حتما چربی‌های اضافی را خواهید سوزاند.

ویتامین چربی سوز

ویتامین C به سوخت و ساز مناسب چربی کمک می کند؛ غذاهای مملو از ویتامین C انتخاب مهمی برای چربی سوزی هستند. مصرف نصف گریپ فورت در وعده صبحانه و یا حدود 30 دقیقه قبل از صرف غذا به احساس سیری و پیشگیری از اضافه وزن کمک می کند.

راهکار طب سنتی

زنجبیل ریشه دارویی داشته و بیش از قرن ها به عنوان یک درمان برای رفع بسیاری از اختلالات و بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است. وجود مواد آنتی اکسیدانی و خواص ضدالتهابی در آن به بهبود هضم غذا، کاهش میزان کلسترول و از بین بردن مواد سمی در بدن کم می کند. در چند دهه اخیر خواص سم زدایی و لاغرکنندگی آن نیز ثابت شده است.مصرف زنجبیل باعث تحریک سوخت و ساز بدن و بهبود هضم غذا شده و از این طریق با چربی های شکم مبارزه می کند. همچنین دارای خواص ادرارآور بوده و با حذف مایعات محبوس شده در بدن از التهاب پیشگیری می کند. یکی دیگر از مزایای اصلی زنجبیل این است که بسیار کم کالری می باشد، بنابراین با خیال راحت می توانید آن را با سایر مواد غذایی مخلوط کنید و از تمام خواص آن بهره مند شوید.

 

خوشمزه و لاغرکننده

خوردن چربی وقتی که به فکر کاهش وزن و سوزاندن چربی هستید شاید کار اشتباهی به نظر برسد، اما دریافت اسیدهای چرب اُمگا۳ از ماهی‌های چربی مثل سالمون می‌تواند یکی از تجویزهای متخصصان تغذیه باشد. مکانیزم اُمگا۳ در بدن دقیقا مشخص نیست، اما این اسید‌های چرب باعث کاهش چربی بدن می‌شوند. تحقیقات نشان داده است، اسیدهای چرب اّمگا۳ باعث گرسنگی کمتر شما می‌شود و تا دو ساعت بعد از خوردن آن احساس سیری خواهید داشت. خوردن حداقل هفته‌ای ۲ بار ماهی سالمون، سایر ماهی‌های چرب و کنسرو ماهی تن را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید.

سبد میوه چربی سوز

هلو باعث کاهش وزن میشود و سوخت و ساز بدن را بالا میبرد . هلو فیبر زیادی دارد و برای مدت طولانی شما را سیر نگه میدارد و باعث میشود سلول ها چربی را جذب نکرده و به جای آن آب جذب کنند در نتیجه از چاقی جلوگیری کرده و باعث تناسب اندام و چربی سوزی میشود. انار اشتها را کم کرده و آنتی اکسیدان زیادی دارد و سوخت و ساز بدن را بالا برده و کالری اندکی هم دارد و باعث لاغری و تناسب اندارم میشود و چربی های بدن را میسوزاند . سیب سرشار از فیبر بوده و کالری بسیار کمی دارد و برای پوست و مو بسیار مفید است .سیب انرژی مورد نیاز بدن را تامین کرده و سوخت و ساز بدن را بالا میبرد و باعث چربی سوزی و کاهش وزن میشود . نارگیل میتواند به جای مواد غذایی شیرین و شکلات ها را در رژیم غذایی شما قرار بگیرد . نارگیل باعث کاهش اشتها شده و میل به غذا خوردن را کاهش می دهد و باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و کالری اندکی دارد .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ