آیا می‌دانستید رنگ لباس‌تان می‌تواند دردهای‌تان را تسکین دهد؟

schegini
به اعتقاد متخصصان رنگ‌درمانی، رنگ‌ها تاثیرات متفاوتی بر ذهن و جسم انسان‌ها دارند و استفاده صحیح و نادرست از آنها تاثیرات مثبت یا منفی‌ای در زندگی ما خواهند داشت. درمانگران و متخصصان رنگ‌درمانی با کمک رنگ‌ها درمان‌های منحصر به‌فردی را در حوزه سلامت به ویژه سلامت جسم و روان و ایجاد تعادل فکری و روحی بیمارانشان ارائه می‌کنند.

فشارخون دارید، آبی بپوشید
رنگ آبی یکی از رنگ‌هایی است که تاثیر بسیاری بر درمان بی‌خوابی و اختلالات خواب دارد. به اعتقاد کارشناسان، رنگ آبی آرام‌بخش‌ترین رنگ‌ در طبیعت است که استفاده از آن در محیط زندگی بیمار به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند. به اعتقاد متخصصان رنگ‌درمانی، رنگ آبی برای درمان برخی اختلالات دستگاه تنفسی مثل بیماری‌های آسم و تنگی‌نفس نیز مناسب است. این رنگ انرژی حیاتی بدن را تحریک کرده و موجب افزایش قدرت و ایمنی بدن می‌شود. درمانگران رنگ‌درمانی معتقدند که این رنگ برای افرادی که خیلی سریع دچار هیجانات عصبی و استرس می‌شوند، بسیار مفید است و می‌تواند میزان ضربان قلب و فشارخون آنها را کنترل کند. 

افسردگی دارید، زردپوش شوید
بسیاری از متخصصان رنگ‌درمانی استفاده از رنگ زرد را در محیط‌های آموزشی که محل یادگیری علم و دانش است، توصیه می‌کنند. از طرفی رنگ زرد از لحاظ جسمی نیز خاصیت‌های قابل‌توجهی دارد. این رنگ با تاثیری که بر سلول‌های عصبی در اندام‌های بدن می‌گذارد، می‌تواند انرژی عضلانی و حرکتی را در اندام‌ها تحت‌تاثیر خود قرار داده و آن را فعال کند. رنگ زرد یکی از مهم‌ترین رنگ‌هایی است که توسط روانشناسان برای درمان افسردگی به بیماران توصیه می‌شود.  

ریه‌ها را با رنگ نارنجی تقویت کنید 
تنظیم جریان گردش خون و چگونگی سوخت‌وساز بدن برعهده چاکرای طحال است و این چاکرا به‌شدت تحت‌تاثیر رنگ نارنجی قرار دارد. این رنگ از جمله رنگ‌هایی است که موجب نشاط و شادمانی در فرد شده و توسط روانشناسان و روانپزشکان برای درمان افسردگی به بیماران توصیه می‌شود. به اعتقاد درمانگران رنگ‌درمانی، رنگ نارنجی تنظیم‌کننده عملکرد و فعالیت ریه‌ها در بدن است و به درمان  بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات تنفسی چون آسم و برونشیت کمک می‌کند.

لباس‌های رنگ‌ روشن چه تأثیری بر روحیه کودکان دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ