چگونه تا عید چاق شوم؟

faateme1366
برخی افراد هستند که به دلایل متفاوت هرچه تلاش می کنند چاق نمی شوند و این برای شان شبیه به یک معضل شده. با نزدیک شدن عید و مهمانی های آن این افراد دوست دارند که هر چه سریع تر وزن اضافه کنند تا لباس های دلخواهشان را بپوشند. در این مطلببرای شما راه هایی آورده ایم که به سادگی وزن اضافه کنید.

چرا من لاغرم؟

ممکنه لاغری تو خانواده شما یه مسئله رایج باشه و همه بهش مبتلا باشن در اینصورت ﺑﺮای اﯾﻨﮑﻪ به حالت ایده آلتون برسید باید ﺗﻼش زﯾﺎدی ﺑﮑﻨﯿﺪ!

مسئله بعدی شیوه زندگیه شماست که ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ در ﻓﺮم ﺑﺪﻧﯽ داره، اﮔﺮ زﻧﺪﮔﯿﺘﺎن ﻣﺮﺗﺐ در ﺗﻨﺶ و ﺟﻨﺐ و ﺟﻮش ﻣیگذره ﻫﺮﮔﺰ ﻧﺒﺎﯾـﺪ ترشیجات بخورید خصوصا ﺑﻠﻐﻮر ﭼون متاسفانه با اینکار ﻧـﺎ ﺧﻮاﺳـﺘﻪ وزنتون رو را از دﺳﺖ میدید.

اگه ﻓﺮد ﺑﯽ ﻗﺮار و اﻟﺒﺘﻪ ﭘﺮ ﺗﺤﺮﮐﯽ ﻫﺴﺘﯿن باید بگم که همین ویژگی کافیه برای اینکه شما لاغر بمونید، چرا که بطور متوسط افراد پرتحرک و بیقرار روزانه700کالری بیشتر انرژی میسوزونن ینی معادل دو بسته شکلات!

 

ورزش کنید

افراد لاغر در درجه اول باید ورزش کنند بر خلاف باور عمومی که ورزش کردن سبب لاغر شدن لاغرها می شود برعکس باعث افزایش اشتها نیز می شود.

افراد لاغر باید در روز 45 دقیقه پیاده روی سریع یا ورزش های سنگین انجام دهند در این صورت اسید معده این افراد بیشتر ترشح می شود و احساس گرسنگی زیادی می کنند. توصیه می شود حین پیاده روی تنقلات پرچرب مانند تخمه آفتابگردان و فندق مصرف کنید.

 

از نوشیدنی داغ دوری کنید

افراد لاغر در این 1 ماه باید همراه خود شیرینی های شکری و بسیار شیرین مانند باقلوا و حلوا  داشته باشند و هر 1 ساعت یک بار با آب یخ میل کنند.

در این یک ماه حداکثر از خوردن نوشیدنی های داغ مانند چای بپرهیزید زیرا آب داغ معده را شستشو می دهد و باعث دفع مواد قندی از بدن می شود.

 

شکم نیاورید

از چربی‌های ترانس پرهیز کنید.چربی‌های ترانس می‌توانند چربی شکم را افزایش دهند، و درضمن موجب تولید انسولین ناسالم شوند. از مارگارین، روغن شیرینی، غذاهای بسته‌بندی شده و گوشت‌های فرآوری شده دوری کنید.

 

چگونه اشتهایم را افزایش دهم؟

اگر شما می خواهید چاق شوید، می بایست اشتهایتان را نیز افزایش دهید. زمانیکه اشتهای خوردن ندارید، بعضی حقه ها به شما در تحریک اشتهایتان کمک می نماید. کمی پیاده روی قبل از غذاخوردن به شما در افزایش اشتهایتان کمک می نماید. زمانیکه گرسنه نیستید، با غذاهای مورد علاقه تان از خود پذیرایی کنید، به این طریق شاید اشتهایتان افزایش یافته و یا رقبت به خوردن پیدا کنید. همچنین با استفاده از ادویه های مختلف و مورد علاقه تان به افزایش اشتها کمک نمایید.

 

مایعات از جمله آب، باعث احساس سیری در شما می شود، پس مایعات را جدا از غذا مصرف کرده تا جای خوراکی ها با آب و یا مایعات پر نشود.

مزه میوه ها بخصوص اگر بهمراه یک اسموتی سبک باشند، به افزایش اشتهای شما کمک می کند.

 

به محیط اطراف خود اهمیت دهید

محیطی که لاغر‌ها در آن غذا می‌ خورند باید دلچسب و مطلوب باشد. فرد لاغری که می ‌خواهد با غذا‌خوردن چاق شود، باید غذایش را در محیطی به دور از استرس بخورد. اگر لاغر هستید سفره ‌تان را رنگین کنید حتی اگر شده با شاخه گلی. غذای تان باید خوش طعم و خوشبو باشد و به هیچ وجه با اصرار دیگران، زیادتر از حد توان‌ تان غذا نخورید چون در این صورت از غذا دلزده می ‌شوید و در دفعات بعدی حوصله خوردن نخواهید داشت.

 

صبحانه پیشنهادی برای چاق شدن

 

منوی 1: یک عدد تخم مرغ آبپز+ یک کاسه عدسی + مقداری نان سبوس دار همراه با کره بادام زمینی + در صورت تمایل یک لیوان چای سبز یا سیاه

 

منوی 2: یک کاسه لوبیا چیتی همراه با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون + نان سبوس دار همراه با پنیر + در صورت تمایل یک لیوان چای و یا قهوه

 

منوی 3: یک عدد تخم مرغ نیمرو تهیه شده با روغن سبوس برنج + نان سبوس دار به مقدار لازم + یک کاسه کورن فلکس همراه با شیر پر چرب و عسل

 

منوی 4: 150 گرم شنیتسل مرغ + 1عدد تخم مرغ نیمرو + نان سبوس دار + چند عدد زیتون و یا خیار شور

 

منوی 5: یک کاسه لوبیا چیتی + نان سبوس دار همراه با روغن نارگیل و کره بادام زمینی

 

همچنین می توانید با توجه به سلیقه خود صبحانه را متشکل از اقلام بالا تدارک ببینید.

نکته مهم این است که هر روز یک نوع صبحانه را تناول نکنید و سعی کنید تنوعی در برنامه خود ایجاد کنید، حداقل دو برنامه غذایی متفاوت برای صبحانه داشته باشید و هر کدام را یکروز درمیان اجرا کنید.

کسانی که قصد افزایش وزن دارند وعده های ناهار و شام آن ها بهتر است حاوی هر سه نوع ماده غذایی اصلی: پروتئین، کربوهیدرات و چربی باشد، دقیقا برعکس برنامه غذایی کسانی که قصد کاهش وزن دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
محسن علیمردانی

محسن علیمردانی

1398-11-09 - 06:28 پاسخ

سلام خسته نباشید شرمنده ميخواستم تاعید10کیلووزن اضاف کنم چه کاربایدبکنم

alikarimi55

alikarimi55

1398-11-12 - 19:49

به این سایت مراجعه کنید