طرز تهیه اسکراب لب با نعنا و شکلات

toranj
معمولا در طول زمستان لب ها خشک می شوند پس بهترین یشنهاد اسکراب لب می باشد.

همه خانم ها به دنبال زیبایی هستند وهمه به دنبال روش های طبیعی و خانگی جهت بهتر کردن پوست و موی خود می باشند. اسکراب یکی از چیزهایی است که مخصوصا در زمستان نیاز ان بیشتر احساس می شود.

اسکراب لب از جمله نکاتی است که کمتر کسی به دنبال ان می رود و ما در این مطلب طرز تهیه اسکراب لب با نعنا و شکلات را برای شما آورده ایم.

طرز تهیه اسکراب لب با نعنا و شکلات

برای لایه‌برداری از لب‌ها می‌توانید روغن نعناع فلفلی، کره کاکائو، روغن نارگیل و چیپس شکلات را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیر شوند. سپس با استفاده از انگشت‌تان خمیر را روی سطح لب‌ها بمالید و کمی ماساژ دهید تا مواد جذب پوست لب شوند. بگذارید چند دقیقه بماند و بعد با آب‌گرم لب‌های خود را بشویید.

کاکائو اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده شکلات است و مصرف آن خواص بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی بدن ما دارد. نعناع هم که احتمالا معرف حضور بیشتر شما هست و خودتان به خوبی می‌دانید که استفاده از آن حلال بسیاری از مشکلات وابسته به سلامت بدن ما است. برای مثال، از بر طرف کردن بوی بد دهان گرفته تا دل‌درد و نفخ‌ شکم. اما امروز و در این مطلب  با خواص شگفت‌انگیز شکلات و نعناع بر رفع خشکی و ترک‌خوردگی پوست لب‌ها آشنا خواهید شد تا با استفاده از این درمان طبیعی و البته خوشمزه این عارضه ناخوشایند را به طور کامل برطرف کنید.

سرما می‌تواند با بی رحمی با لب‌های شما برخورد کند. معمولاً لب‌های ما دچار پوست رفتگی، یا قاچ خوردگی می‌شوند. شما می‌توانید با خرید و استفاده‌ی اسکراب‌هایی که در فروشگاه‌ها وجود دارد، لب‌های خود را نرم کرده و بافتش را بهبود ببخشید، اما پیش از اینکه به سراغ مغازه‌ها بروید، این اسکراب لب دست ساز خیلی ساده را امتحان کنید!

اسکراب لب نعنا و شکلات

مواد لازم:

– کره کاکائو ۱ قاشق غذا‌خوری
– روغن نارگیل یک و یک‌دوم قاشق غذا‌خوری
– پماد ویتامین E نصف قاشق چای‌خوری
– چیپس شکلات (شکلات کوچک و نازک) ۱۰ تکه
– روغن نعناع فلفلی ۳ تا ۴ قطره
– یک عدد ظرف مناسب ماکروویو
تهیه این چرب لب طبیعی بسیار ساده و آسان است. کافی است تا تمام مواد را در یک ظرف قابل استفاده در ماکروویو ریخته و آن را در ماکروویو قرار دهید تا آب شوند. تقریبا ۱ دقیقه کافی خواهد بود. سپس مواد را هم زده تا به خوبی با هم مخلوط شوند. حالا مواد را در ظرف کوچک‌تری ریخته و صبر کنید تا خنک شود. بعد از اینکه کمی خنک شد با انگشت یا یک قلموی آرایشی آن را روی تمام سطح لب‌تان بمالید.

طرز تهیه اسکراب لب لایه‌بردار

    یک ظرف تمیز
    چهار عدد قرص آسپیرین، انواع ارزان و بدون روکش
    دو قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای
    دو قاشق چای‌خوری عسل
    یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون
    یک کپسول ویتامین ‌E

آسپیرین‌ها را در ظرف بیندازید و چند قطره آب به آن اضافه کنید تا از هم باز شوند. بقیه‌ی مواد را به آن بیفزایید و حالا اسکراب لب شما آمادست! اگر می‌خواهید می‌توانید آسپیرین را حذف کرده و شکر قهوه‌ای بیشتری اضافه نمایید. اگر مخلوط بدست آمده بیش از حد خشک است، مقدار بیشتری روغن زیتون اضافه کنید. اگر اسکراب شما خیلی شل شده است، شکر قهوه‌ای بیشتر بیفزایید. شما می‌توانید از انشگتانتان و یا یک مسواک برای استفاده از اسکراب  استفاده نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ