چگونه همه افراد را به خود جذب کنیم؟

mahdie.mohtashami
اینکه چگونه با کارهای خود باعث شویم در دل دیگران قتد آب شود موضوعی است که ممکن است ذهن خیلی از ما را به خود جلب کرده باشد. تا بحال دقت کرده‌اید بعضی افراد نه ظاهر زیبایی دارند نه اخلاق منحصر به فردی دارند اما به راحتی در میان همه جا باز می‌کنند و در دل‌ها محبوب می‌شوند. بیاید با هم نکاتی در مورد جذب افراد به خود را بررسی کنیم.

چگونه همه افراد را به خود جذب کنیم؟

اینکه چگونه با کارهای خود باعث شویم در دل دیگران قتد آب شود موضوعی است که ممکن است ذهن خیلی از ما را به خود جلب کرده باشد. تا بحال دقت کرده‌اید بعضی افراد نه ظاهر زیبایی دارند نه اخلاق منحصر به فردی دارند اما به راحتی در میان همه جا باز می‌کنند و در دل‌ها محبوب می‌شوند. بیاید با هم نکاتی در مورد جذب افراد به خود را بررسی کنیم.

واقعیت این است که نباید اولین دیدار مورد قضاوت قرار بگیرد اما نمی‌توانیم منکر آن شویم که اولین دیدار بسیار مهم و سرنوشت ساز است. 

 افراد تمایل دارند تا تنها در یک ثانیه، دیگران را برحسب جذابیت ظاهری‌شان قضاوت کنند! بنابراین شما در محیط‌های غیررمانتیکی مثل مدرسه یا محیط کار، ۲ الی ۳۰ ثانیه وقت دارید که تأثیرگذار باشید.

از این زمان بهترین استفاده را ببرید. چطور؟ همیشه در ثانیه‌های اولیه، بهترینِ خودتان باشید. مردم عاشق حقیقت هستند. پس هرگز تظاهر نکنید. اما همیشه اعتمادبه‌نفس داشته باشید و بهترین وجهه‌ی خود را نشان بدهید. به‌علاوه، شما هرگز نمی‌توانید حدس بزنید که چه موقع و کجا عشق واقعی را ملاقات خواهید کرد.

دلچسب باشیم
ذات آدمی اینگونه است که به‌خصوص در زمان‌هایی که احساس خجالت یا اضطراب می‌کند، دوست دارد خود را در جمعیت گم کند. اما درست در همان مواقع، بهترین راه برای افزودن به جذابیت‌تان این است که دلچسب باشید! مغز انسان عاشق چیزهای جدید است. مغز خیلی زود خسته می‌شود و همیشه دنبال محرک‌های جدید می‌گردد. پس لباس یا جواهرات خاص و عالی بپوشید.

رویکرد نوآورانه‌ای را در پیش بگیرید. دفعه‌ی بعد که در یک مهمانی یا همایشی خسته‌کننده هستید، گوش‌هایتان را خوب تیز کنید. چند بار جملاتی تکراری همچون «خوشبختم»، «بچه کجایی؟» «بچه دارید؟» را می‌شنوید؟ سعی کنید به خاطر بیاورید که چند ثانیه طول کشیده است تا چنین افرادی به پیش‌زمینه‌ی ذهن‌تان منتقل و به‌کُلی فراموش‌ شوند؟ حالا سعی کنید تا حرف‌های افراد جذاب جمع را نیز به‌ یاد بیاورید. افراد جذاب درباره‌ی چه چیزی حرف می‌زنند؟ تلاش کنید تا همیشه داستانی برای تعریف کردن داشته باشید. این داستان می‌تواند درباره‌ی خودتان، روزی که گذرانده‌اید یا موضوعی بامزه باشد. سعی کنید درمورد موضوعاتی صحبت کنید که برای خودتان نیز جذابیت دارند؛ برای مثال «آشپزی رو دوست داری؟»، «کتاب موردعلاقه‌ات چیه؟» و غیره.

به‌ جای چسبیدن به موضوعات تکراری، خلاق باشید. چیزی بامزه، متفاوت یا حتی عجیب‌و‌غریب تعریف کنید. شکستن روتین‌ها، جرقه‌ای است که قوه‌ی تخیل افراد را بیدار می‌کند و در کسری از ثانیه خواهید دید که به محبوب‌ترین فرد مهمانی تبدیل شده‌اید.

 با علاقه‌ به حرف‌های دیگران گوش کنید
موضوع موردعلاقه‌ی هر شخص، خود اوست! پس تنها با این ترفند ساده که شنونده‌ی خوبی باشید، می‌توانید جذابیت خود را افزایش دهید. فعالانه گوش کردن را بیاموزید و آنچه را که از حرف‌های طرف مقابل متوجه شده‌اید، تکرار کنید و از او بخواهید تا بیشتر و بیشتر توضیح دهد. در زمان مناسب عکس‌العمل نشان دهید، اما به جای اینکه منتظر باشید تا حرف طرف مقابل تمام شود تا خودتان بتوانید حرف بزنید، تلاش کنید تا خیلی عمیق به حرف‌هایش گوش کنید. اگر این فرد را مجددا در آینده دیدید، به مکالمه‌ای که قبلا داشتید، اشاره‌ی کوچکی کنید. مثلا درباره‌ی دخترش سؤال کنید یا بپرسید فیلمی که قرار بود ببیند چطور بوده است؟ اگر تمام جزئیات مکالمه‌ی قبلی را روی دایره بریزید، حوصله‌ی طرف مقابل سر می‌رود، اما اگر به یک یا دو نکته اشاره کنید، او متوجه خواهد شد که واقعا به حرف‌هایش علاقه‌مند بوده‌اید.

 به‌‌ یاد ماندنی باشید
همیشه مخاطب‌تان را درحالی که تشنه‌ی شنیدنِ بیشتر است ترک‌ کنید. به‌ جای اینکه آن‌قدر دم‌دست باشید تا جذابیت خود را از دست بدهید و ستاره‌ی شانس‌تان خاموش شود، در اوج خداحافظی کنید. زمانی مکالمه را تمام کنید که هنوز برای مخاطبان‌تان جذاب هستید. در این حالت مخاطبان مشتاقانه منتظر زمانی خواهند بود که دوباره شما را ببینند. اینکه در ذهن طرف مقابل باقی بمانید، به‌طور ناخودآگاه جذابیت شما را افزایش می‌دهد.

تنها عده‌ی اندکی چهره‌ای فوق‌العاده یا بدنی خوش‌تراش دارند؛ خبر خوش این است که تحقیقات نشان داده است که جذابیت از درون می‌آید. جذابیت از اعتمادبه‌نفس شما، آرامش ظاهرتان و توانایی بُر خوردن‌تان با دیگران ناشی می‌شود. روی پنج نکته‌ی بالا تمرکز نمایید و تفاوت را احساس کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ