چگونه در عکس زیبا به نظر برسیم؟

faateme1366
با فراگیر شدن فضاهای مجازی عکس گرفتن در بین افراد خیلی رواج یافته و یکی از معضلاتی که با آن درگیر هستند، خوب به نظر رسیدن در این عکس ها است. در این مطلب برای شما ترفندهایی آورده ایم که بتوانید در عکس از همیشه بهتر به نظر برسید.

معجزه کادر

یکی از مسائلی که اغلب در هنگام سلفی گرفتن باعث بروز مشکل می شود، شلوغ بودن پس زمینه است. افراد و چیزهایی که در پس زمینه وجود دارند، باعث از بین رفتن تمرکز عکس از روی سوژه می شوند. معمولاً این اتفاق هم می افتد که افراد حاضر در پس زمینه به دوربین شما نگاه می کنند. راه حلی که با آن می توانید مشکل خود را حل کنید این است که کادری ببنیدید که چهره شما کاملاً کادر را پر کند. کادر بسته بهترین روش برای از بین بردن مشکلات اینچنینی است.

 

راه حل بزرگ بودن بینی در سلفی ها!

یک راه معمول و ساده برای اینکه کادر بسته داشته باشیم، نزدیک کردن گوشی به خود است. اما مشکلی که در این مواقع اتفاق می افتد این است که به دلیل واید بودن اغلب لنزهای گوشی های همراه، سوژه موجود در مرکز عکس یعنی بینی بزرگ و کشیده می افتد و نسبت به بینی، چشم که از مرکز عکس فاصله دارد ریز و کوچک می افتد. برای از بین بردن این نقیصه نیز، کافی است دوربین را کمی از خود فاصله داده و به جای آن اندکی ( تا حدی که کیفیت تصویر از بین نرود ) از زوم استفاده کنید. اندکی زوم کردن مشکل را حل خواهد کرد.

 

یک سلفی متفاوت

در وان حمام پر از آب دراز بکشید و صورت خود را از آب بیرون بیاورید و درحالی که حبابها دور صورت شما را احاطه کرده اند سلفی بگیرید. البته مواظب باشید که گوشیتان را به آب نیاندازید.

این نوع سلفی بسیار جذاب و منحصر به فرد خواهد بود و قطعاً بهتر از سلفی گرفتن درحال خوردن چیز برگر خواهد بود.

 

خودتان باشید!

به استثنای مدل های حرفه ای، بیشترعکس های شما در حالت سرگرمی، ناگهانی و با دوستانتان است. همان اندازه که شما فکر می کنید که ژست گرفتن برای این نوع عکس ها شما را بهتر نشان می دهد، حقیقت این است که راحت بودن و کمی بامزه بودن تقریبا اکثر مواقع باعث زیباتر شدن عکس می شود. به این دلیل که شما زیاد تلاش نمی کنید، در نتیجه احتمال خطا کمتر است.

 

اس مانند شوید!

بیشتر مواقع ژست های سر راست تبدیل به بهترین ها می شوند. در این ژست، مدل باید تمام وزن خود را روی یک پا بیاورد، موضع کلی خود را کمی خم کند طوری که بدن حالتی S شکل به خود بگیرد.

 

روی موها مانور دهید

ما عموما به مو به عنوان قسمتی از بدن که قابل کنترل است نگاه نمی کنیم، ولی واقعا ممکن است! اگر از سوژه ای با موهای بلند عکاسی می کنید، موی بد اولین چیزی خواهد بود که در عکس به نظر بیننده خواهد رسید. قانونی وجود ندارد که چه ظاهری بهترین است. هر شخص با مدل های مختلف مو، متفاوت می شود.

اجازه دهید فرض کنیم که مشغول یک جلسه پرتره ساده بدون حضور آرایشگر مو و صورت هستید. اولین چیز که باید در خاطر داشت این است که موهایی که روی شانه ها می ریزند، خیلی بد به نظر خواهند رسید.

 

با دست ها چه کنیم؟

اگر شما مطمئن نیستید در عکستان می خواهید با دست ها چه کنید، پس از شرشان خلاص شوید. کنار دست ها بهتر از کل جلو یا پشت دست ها به نظر می رسد پس کنار آنها باریک تر است و آنچنان برجسته نیست. اگر دست ها بالای کمر قرار گرفته اند بهتر است خم شوند تا زیباتر به نظر برسد.

اگر آنها پایین کمر هستند پس بهتر است آزادشان کنید تا عادی قرار گیرند. همچنین می توانید آن ها را درون جیب شلوارتان قرار دهید ولی توجه داشته باید که شست ها را بیرون بگذارید تا همه ی دست پوشیده نشود. هرگز آنها را محکم مشت نکنید چرا که نشانه ی دیگری از خشونت است.

 

حواستان به نور باشد

در جایی قرار بگیرید که نور زیباتر و مناسب تری داشته باشد. اگر در داخل هستید نزدیک پنجره بایستید. نور زیبا مساوی است با سلفی زیبا. چگونه می توان تشخیص داد که نور در چه حالتی چهره شما را زیباتر خواهد کرد؟ دوربین گوشی خود را روشن کنید و آن را مقابل خود قرار دهید. تا آنجا که می توانید زاویه افقی و عمودی خود را نسبت به نور تغییر دهید. ببینید در کدام زاویه بهترین سلفی را خواهید داشت. برای این کار حتی می توانید نسبت به نور دور یا نزدیک شوید. اگر در روز و در محیط خارجی هستید، بهترین زمان یک ساعت بعد از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آن است.

 

یک ژست مردانه

لباسی را بر دوش بگیرد در حالی که انگشت شست وی درون جیبش است و پاها روی هم بیایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ