راه های شناسایی مرغ های منجمد فاسد

sahar.d
گوشت مرغ یکی از پرمصرف ترین گوشت ها در کشور ما است. در این مطلب راه های شناسایی مرغ های منجمد فاسد را به شما آموزش می دهیم تا بیشتر مراقب سلامت خود و عزیزانتان باشید.

گوشت مرغ از رایج ترین وعده های غذایی ما است و اطمینان از سلامت آن برای حفظ سلامت خودمان و عزیزانمان اهمیت فراوانی دارد. گوشت مرغ تازه و یخ زده را با توجه به چند نکته میتوان بررسی کرد و از سالم یا ناسالم بودن آن اطمینان پیدا کرد. در این مطلب راه های شناسایی مرغ های منجمد فاسد را به شما توضیح می دهیم.

تشخیص سالم بودن مرغ منجمد

پوسته‌های یخی

در صورتی که لایه‌ی ضخیمی از یخ در اطراف مرغ وجود داشته باشد، دیگر برای استفاده خوب نیست. مرغی که به درستی منجمد شده باشد، یخ ضخیم در اطراف آن شکل نمی‌گیرد. چنانچه یخ سفید باشد نشان از سوختگی فریزری دارد.

سوختگی فریزری

سوختگی فریزری در مرغ به شکل لکه‌های سفید یا علامت‌هایی نشان داده می‌شود که چربی نیستند؛ ضمن این که این لکه‌ها نسبت به پوست اطراف زبرتر و برجسته‌تر هستند.

هر چند که مصرف مرغ در چنین حالتی خطری برای سلامتی شما ندارد اما طعم مرغ را بد می‌‌کند.

رنگ گوشت مرغ

 بررسی رنگ مرغ منجمد سخت‌تر است. در حالت معمول رنگ این مرغ مشابه با مرغ خام یا پخته حالت خاکستری کم رنگ یا زرد دارد. چنانچه رنگ مرغ تیره‌تر از خاکستری معمول بود حتما آن را دور بیاندازید.

تشخیص سالم بودن مرغ تازه

رنگ مرغ

 مرغ خام تازه رنگی صورتی و گوشتی دارد. زمانی که مرغ شروع به فاسد شدن می‌‌کند،رنگ آن به خاکستری متمایل می‌‌شود. بنابراین وقتی رنگ مرغ شروع به تیره شدن کند، قبل از این که فاسد شود باید سریع آن را مصرف کنید. چنانچه رنگ خاکستری مرغ از صورتی آن بیشتر شود، برای استفاده دیر شده است.

رنگ مرغ خام می‌‌تواند خاکستری شود یا بر روی آن لکه‌های زرد رنگ نمایان شود.
چنان چه یک مرغ فاسد را بپزید، رنگ آن شروع به تیره‌تر شدن می‌‌کند.

نکات مهم در مورد سلامت مرغ تازه

ماهیچه های ران و ساق و گوشت سینه مرغ باید از زیر پوست برجسته و محکم باشد و درهیچ قسمت ازمرغ، خون مردگی وجود نداشته باشد.

لازم است بدانید، کبودی ها به طور معمول هنگام گرفتن مرغ بر اثر ماندن زیر دست و پای کارگران در مرغداری یا ارسال مرغ به کشتارگاه ایجاد می شود که در صورت وجود خون مردگی در بال و ران و هر قسمت دیگر از بدن مرغ، حتما آن را جدا کنید و دور بیندازید .

قسمت شکمی و زیر بال مرغ را بو کنید. این قسمت ها سریع تر از نواحی دیگر بدن مرغ، علایم فساد را نشان می دهد. بوی تعفن و گندیدگی این قسمت ها نشان دهنده فساد یا کهنگی مرغ است.

روش های تشخیص مرغ سالم از خرید تا پُخت!

9 راه شناسایی مرغ سالم از فاسد!

کدام مرغ سالم و برای خریدن مناسب است؟! +وزن دقیق

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ