از بین بردن چروک پیشانی در منزل

faateme1366
چین و چروک مسلما سن شما را بیشتر نشان می دهد، خصوصا اگر روی پیشانی تان نقش بسته باشد. برای از بین بردن این چروک ها همیشه لازم نیست هزینه های عجیب و غریب و یا روش های سخت را پیش بگیرید. ما به شما یاد می دهیم چطور در منزل چروک های پیشانی تان را بهبود ببخشید.

 چطور پیشگیری کنیم؟

به نوشته سایت«Prevention»، مهم ترین اقدام برای پیش گیری از ایجاد چین و چروک روی پیشانی، اخم نکردن است.به پوست پیشانی هنگام اخم کردن یا بالا بردن ابرو دقت کرده وسعی کنید این عادت را کنار بگذارید.اخم کردن برای مطالعه یا تماشای برنامه تلویزیونی نشانه ضعف بینایی است. برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک پیشانی بر اثر اخم کردن، از عینک استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب فراموش نشود.

 

از روغن زیتون کمک بگیرید

اکنون راه حل‌های فوری‌تری را به منظور جوان ماندن پوست پیشانی پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور از روغن زیتون خالص استفاده کنید. شما تنها به چند قطره نیاز دارید. با روغن زیتون گرم قسمت مورد نظر را به آرامی به صورت حرکات رو به بالا و رو به پایین به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر می‌توانید چند قطره روغن نارگیل نیز به آن اضافه کنید. روغن زیتون به همراه روغن نارگیل برای رطوبت رسانی به پوست به صورت موثر بسیار عالی عمل خواهد کرد.

 

ماسک درمانی

ماسک های صورت خانگی فاقد مواد شیمیایی برای چین و چروک پیشانی موثر است. شما باید به این ماسک مواد خوبی که برای رطوبت رسانی و جوانسازی پوست مفید است را اضافه کنید. به محض آنکه این ماسک را روی صورت گذاشتید دیگر عضلات صورت را تکان ندهید. حرکت دادن عضلات صورت هنگام قرار دادن ماسک صورت می تواند برای خطوط پیشانی مضر باشد.

 

مرطوب باشید

پوست خود را مرطوب نگه دارید، زیرا خشک شدن پوست باعث تسریع در پیدایش چروک ها می شود. روغن بادام یا روغن نارگیل را به طور مرتب روی خطوط اخم بین ابروها بمالید. ماساژ دادن آرام پوست این ناحیه هم به تقویت آن و درمان چروک پیشانی کمک می کند. هنگامی که هر یک از این روغن ها را استفاده می کنید، همزمان پوست را به آرامی ماساژ بدهید.

 

عصاره معجزه گر

آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ هر دو سرشار از ویتامین E است که مشهور به ویتامین جوانی است. یک خمیر ترکیبی از این دو مواد تهیه کنید و آن را به صورت خمیر آرام به پیشانی بزنید . این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی پیشانی نگاه داشته و سپس برای نتیجه بهتر با آب گرم بشویید.

 

یک روش خاص!

یک شب در میان و هنگام خواب با استفاده از یک قاشق چایخوری سرخالی روغن زیتون و با نوک انگشتان وسط از بین دو ابرو شروع کرده وبه حالت ماساژ بین دو ابرو را به دو طرف صورت کشیده و بدون برداشتن انگشتان از بالای ابرو ادامه داده به زیر چشمها بکشید و ده مرتبه این حرکت بیضی شکلی که حول ابرو تا زیرچشمهاست را ادامه دهید .این ماساژ نه تنها برای پیشگیری از خطوط اخم مؤثر است بلکه از چروکهای زیر چشم نیز جلوگیری می‌کند.

قابل توجه : افراد بالای۳۰سال که از کرمهای دور چشم توسط پزشک تجویز شده استفاده می‌کنند می‌توانند این ماساژ را با کرم دورچشمشان انجام دهند.

 

اخمو هستید؟

برای افرادی که اخمهای غیر قابل کنترل داشته و به هیچ وجه نمی‌توانند اخمشان را کنترل کنند و یا هنگام خواب ناخواسته با اخم می‌خوابند وبا اخم از خواب پا می‌شوند توصیه می‌شود که از چسبهای مخصوص ابرو که در داروخانه ها یافت می‌شود به شکل مثلثی یا مستطیلی شکل بریده وبین دو ابرو بزنند.این چسبها را می‌توانند هر شب هنگام خواب استفاده کرده و تاثیرش را حتما ببینند.حتی اگر احساس می‌کنند که اخم کردن برایشان عادت شده و شب و روز ندارد می‌توانند از این چسبها روزها نیز بزنند تا این عادت کم کم از بین برود .نگران دیده شدن این چسب در روز وبیرون از منزل نباشید زیرا به دلیل بی رنگی وهمرنگ شدن با پوست وکامل خوابیدن بر روی پوست به سختی دیده خواهد شدکه البته دیده شدن آن هم لزوما ایرادی نخواهد داشت.

روش های سنتی برای درمان چین و چروک پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ