خطرات وحشتناک جوهر نمک و وایتکس برای ریه ها!

parya
لازم است بدانید که جوهر نمک و وایتکس برای ریه ها خطرات وحشتناکی را در پی دارد. برای اینکه با خطرات وحشتناک جوهر نمک و وایتکس برای ریه ها آشنا شوید این مقاله را بخوانید.

انتهای سال است و بانوان ایرانی مشغول خانه تکانی و برق انداختن خانه و لوازم خانه هستند. یکی از لوازم پرکاربرد برای شست و شو و تمیز کردن منزل استفاده از جوهر نمک و وایتکس است. اما لازم است بدانید که جوهر نمک و وایتکس برای ریه ها خطرات وحشتناکی را در پی دارد. برای اینکه با خطرات وحشتناک جوهر نمک و وایتکس برای ریه ها آشنا شوید این مقاله را بخوانید.

جوهر نمک و وایتکس برای ریه چه ضرری دارد؟

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن هشدار به زنان خانه دار که از ترکیب جوهر نمک و وایتکس برای از بین بردن لک کاشیها استفاده می کنند، گفت: استنشاق این مواد منجر به بروز آسم و تنگی نفس ­می شود و به مرور در بدن باقی می­ماند و هیچوقت بهبودی کامل حاصل نمی­شود. 

دکتر مصطفی قانعی افزود: یکی از مواردی کهجوهرنمک و وایتکس آسیب وحشتناک به ریه می­رساند استنشاق اسید است و متاسفانه برخی از خانمهای خانه ­دار برای از بین بردن لک کاشیها و سرامیک به مواد شوینده ‌وایتکس اضافه می­کنند و در برخی از مواقع نیز وایتکس را با جوهر نمک ‌در فضای بسته ترکیب می­کنند که استنشاق بخار متساعد شده از این ترکیب آسیب جدی و جبران ناپذیر به ریه ­ها وارد می ­کند.

وی با بیان اینکه از ترکیب جوهر نمک و وایتکس، گاز کلر متساعد می­شود و کلر هم تبدیل به اسید کلریدریک می­شود، گفت: کسانی که در معرض استنشاق این ترکیب قرار می­گیرند با علائمی مانند آسم، تنگی نفس و خس­خس سینه مواجه می­شوند که اگر چه این علائم با درمان دارویی به طور موقت برطرف می­شوند اما به مرور زمان این علائم در آنها باقی می­ماند و هیچوقت بهبودی کامل حاصل نمی­شود و باید به طور مداوم از دارو استفاده کنند.

این فوق تخصص ریه با اشاره به اینکه 300 نفر بیمار ریوی بر اثر استفاده بی رویه از مواد اسیدی و ترکیب خطرناک وایتکس و جوهر نمک به طور مداوم و مستمر به یکی از کلینیکهای فوق ­تخصصی ریه جهت درمان مراجعه می­کند، به هموطنان توصیه کرد که از مواد شوینده در حد نیاز و ضرورت استفاده کنند و از این مواد اسیدی در هوای بسته استفاده نشود.

وی با تاکید بر اینکه مبتلایان به بیماری آسم و آلرژی و نیز کسانی که ریه ­های حساسی دارند به هیچ عنوان نباید از مواد اسیدی مانند وایتکس و یا هر ماده اسیدی پاک کننده دیگر جهت شستشو استفاده کنند،‌ گفت: کسانی نیز که مبتلا به وسواس هستند باید وسواس خود را درمان کنند و افراد دیگر تا حد ممکن کمترین استفاده را از مواد اسیدی داشته باشند و در صورت استفاده‌ حتما به استاندارد بودن مواد مورد استفاده توجه داشته باشند.

4خطر وحشتناک استفاده از شوینده‌ها در خانه تکانی

بدترین شکل استفاده از مواد شوینده چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
laya

laya

1399-11-08 - 16:26 پاسخ

وای مادرم امروز این کارو کرد در ها همم بسته بود اون حالش بد شد من رفتم دسشویی رو شستم و حالم خیلی بد شد تازه بهتز شدم انقد سرفه کردم دهنم بوی خون میده تروخدا وایتکسو با جوهرنمک قاطی نکنین