راه های افزایش شیر مادران در دوران شیر دهی

parya
شیر مادر از جمله غذاهای با ارزش و سازنده برای روح و جسم کودکان می باشد که ممکن است در بعضی موارد شیر مادر به دلایل مختلف کم باشد. برای افزایش شیر مادر در دوران شیردهی...

شیر مادر از جمله غذاهای با ارزش و سازنده برای روح و جسم کودکان می باشد که ممکن است در بعضی موارد شیر مادر به دلایل مختلف کم باشد. برای افزایش شیر مادر در دوران شیردهی کافی است یک سری رفتارهای اصولی و متناسب با برنامه انجام دهید، در واقع نظم دادن به زندگی از عوامل افزایش شیرمادر در دوران شیردهی است. علاوه بر نظم در زندگی عوامل دیگر مانند تغذیه درست و خوردن یک سری خوراکی ها برای افزایش شیر مادر در دوران شیردهی ضروری است…

راه های افزایش شیر مادر در دوران شیردهی

1- مادر باید به نوزاد خود اجازه دهد که هر موقع از شبانه روز، شیر او را بمکد. عمل مکیدن سبب تولید شیر بیشتر در مادر می شود. هر چه دفعات مکیدن شیر توسط نوزاد بیشتر باشد، باعث افزایش شیر مادردر دوران شیردهی بیشتر خواهد بود.

2- مادر نباید خودش سینه را از دهان نوزاد بگیرد و به او شیر ندهد، بلکه باید به نوزاد فرصت دهد تا خودش شیر خوردن را رها کند. گرفتن سینه از دهان نوازد، روی محرک های طبیعی تولید شیر تاثیر منفی می گذارد.

3- در ابتدای هر بار شیردهی، شیر مادر آبکی تر است و به تدریج به مقدار چربی آن افزده می شود، طوری که در پایان هر مرحله شیردهی، مقدار چربی که برای رشد نوزاد ضروری است، بیشتر می شود.
بنابراین هر چه مدت شیردهی طول بکشد، نوزاد از چربی بیشتری استفاده می کند و کاملا سیر می شود و در نتیجه فاصله بین دو مرحله شیردهی نیز بیشتر خواهد شد و افزایش وزن نوزاد طبق منحنی رشد، طبیعی خواهد بود.

4- به مادران شیرده توصیه می شود مقدار مایعات دریافتی خود را افزایش دهند. افزایش مصرف آبمیوه های تازه و مصرف میوه و سبزی های تازه به افرایش شیر مادر در دوران شیردهی کمک زیادی می کند.

5- قرار گرفتن کمتر مادر در محیط پر استرس یکی از ضروریات دوران شیردهی می باشد. متخصصان به مادران شیرده توصیه می کنند موقع استرس و یا عصبانیت، به نوزاد خود شیر ندهند، زیرا مواد سمی موجود در خون بالا رفته و وارد شیر مادر می شوند و نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهند.

6- استراحت کردن به مقدار کافی به مادران شیرده توصیه می شود. بدن مادر پس از هر بار شیردهی، مقدار زیادی انرژی از دست می دهد. این انرژی از طریق تغذیه مناسب و استراحت کافی قابل برگشت به بدن خواهد بود.

7- مادران شیرده حداقل 500 کالری بیشتر از حالت عادی در روز نیاز دارند. اگر کمتر از این مقدار کالری دریافت شود، میزان شیر تولید شده در مادر نیز کمتر خواهد بود. متاسفانه برخی مادران پس از زایمان، رژیم های سخت لاغری می گیرند و در نتیجه شیرشان کم می شود.

افزایش شیر مادر با خوراکی‌های تاثیرگذار

افزایش‌ شیر مادران با ۱۲ ترکیب گیاهی+ روش تهیه

افزایش شیر مادر با این غذاها!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ