کاهش شنوایی در کمین این افراد!

toranj
افراد سیگاری در خطر کاهش شنوایی به سر می برند.

افراد سیگاری علاوه بر اینکه باعث آسیب به محیط زیست و افرادی که در اطراف آنها به سر می برند می شوند حتی می توانند برای خود بیماری هایی از قبیل سرطان و کاهش شنوایی را به ارمغان آورند. در ادامه بیشتر با دلیل اینکه چرا سیگار باعث کاهش شنوایی می شود، آشنا می شویم.

سیگار و ضررهایش

مطالعات نشان می دهد که عوامل ژنتیکی در وابسته شدن یا وابسته نشدن فرد به سیگار نقش دارند. در میان افرادی که مبتلا به اختلالات خاص روانپزشکی میباشند، احتمال سیگار کشیدن زیادتر میباشد!
درست است، سیگار کشیدن یکی از مهم ترین علل بیماری و مرگ قابل پیشگیری میباشد. نیکوتین به شدت سمی است. خوردن حدود ۴۰ میلی گرم نیکوتین خالص، یا مقدار موجود در دو نخ سیگار، کشنده است. اما زمانی که سیگار دود میگردد، بیشتر نیکوتین سوزانیده شده و تنها یک تا چهار میلی گرم آن توسط بدن فرد جذب می شود.

(با سوختن توتون یک قیر چسبناک از ترکیب صدها ماده شیمیایی ایجاد میشود، که سرطان و بیماری راه های هوایی را سبب میگرددد.) با استنشاق دود سیگار، منواکسیدکربن به جای اکسیژن با هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز متصل میشود!

از نشانه های وابستگی فیزیکی اضطرار فرد برای “سیگار کشیدن” چند دقیقه پس از برخاستن از خواب، دود کردن سیگار در فواصل منظم در طول روز و ضروری و لازم دیدن اولین سیگار روزانه و مقدم دانستن آن بر سایر کارها میباشد. (کسانی که به نیکوتین وابسته هستند، ممکن است نسبت به آثار نامطلوب آن تحمل پیدا کنند.) در این صورت دیگر از سیگار کشیدن لذت نخواهند برد، اما به کشیدن سیگار ادامه می دهند تا دچار علائم ترک نشوند. علائم ترک سیگار شامل تحریک پذیری، بی قراری، اضطراب، بی خوابی و خستگی میباشد. این علائم طی دو هفته به تدریج از بین می روند. در برخی افراد تمرکز مختل شده و تمایل شدید به “سیگار کشیدن” برای هفته ها تا ماه ها پس از ترک سیگار ادامه خواهد داشت.

کم شنوایی در کمین افراد سیگاری

به گزارش پایگاه اینترنتی یورک الرت،آنها تاثیرات وضعیت های مختلف سیگار کشیدن (سیگاری فعلی، سابق، و هرگز سیگاری نبودن)، تعداد سیگارهایی که در روز کشیده می شد و طول توقف سیگار کشیدن را بر میزان کاهش شنوایی افراد بررسی کردند.

محققان حتی پس از در نظر گرفتن عواملی مانند سر و صدای شغلی متوجه شدند که خطر کاهش شنوایی در میان افراد سیگاری در مقایسه به افرادی که هرگز سیگاری نبودند، 1.2 تا 1.6 بیشتر بود.

در این بررسی، گرچه ارتباط میان سیگار کشیدن و کاهش شنوایی در فرکانس بالا قویتر از کاهش شنوایی در فرکانس کم بود، اما خطر کاهش شنوایی هم در فرکانس بالا و هم در فرکانس پایین با مصرف سیگار افزایش می یافت. با این وجود، این افزایش خطر در طول پنج سال پس از ترک سیگار کاهش می یافت.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعه آنها مدرک محکمی ارائه می دهد که سیگار کشیدن یک عامل خطرساز مستقل برای کاهش شنوایی است.
آنها اظهار داشتند که این نتایج مدرک محکمی برای حمایت از این موضوع ارائه می دهد که سیگار کشیدن یک عامل سببی برای کاهش شنوایی است و بر لزوم کنترل مصرف تنباکو برای پیشگیری و یا کند کردن روند کاهش شنوایی تاکید می کند.

الو دکتر ، آیا سیگار کشیدن باعث تشدید خطر اسکیزوفزنی می‌شود؟

الو دکتر ، همه چیز درباره سیگار کشیدن

الو دکتر ، حقایق تکان‌دهنده‌ای که شما را از سیگار کشیدن منصرف می‌کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ