به این دلایل، بعد از شام پیاده روی کوتاهی داشته باشید!

parya
پیاده روی بعد از شام اثرات بسزایی در سلامت بدن دارد. به شما توصیه می کنیم حتما بعد از شام پیاده روی کوتاهی داشته باشید.

یکی از عادت هایی که به سلامتی بدن کمک می کند، پیاده روی می باشد که یکی از زمان هایی که برای پیاده روی توصیه شده است، پیاده روی بعد از شام می باشد. متخصصین درامر تغذیه توصیه می کنند که بعد از شام پیاده روی کوتاهی داشته باشید تا در گوارش، افزایش گردش خون و سوزاندن کالری مشکلی نداشته باشید. پیاده روی کوتاه بعد از شام از خوردن دوباره ممانعت می کند و باعث خواب راحت و کاهش استرس روز بعد می شود. اگر می خواهید به طور کامل بادلایل پیاده روی کوتاه بعد از شام آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخواید.

کمک به فرایند گوارش

زمانی که شما می نشینید دستگاه گوارش شما بهم فشرده می‌شود، اما هنگامی که می ایستید روده‌های شما می‌توانند کش بیاییند. پس پیاده روی به نوبه‌ی خود به سیستم گوارش شما کمک می‌کند تا غذا را هضم کرده و تمامی مواد مغذی آنرا جذب کند. یک پیاده روی یک ساعته پس از شام می‌تواند به شما کمک کند در مجموع احساس سلامتی کنید و می‌تواند سوءهاضمه و مشکلات دیگر مرتبط با معده را کاهش دهد.

افزایش گردش خون

هنگامی که شما پس از شام پیاده روی کوتاه کنید، گردش خونتان افزایش می‌یابد، که باعث بهبود سلامتی شما خواهد شد. چطور؟ تمام مواد مغذی حیاتی که پس از هضم غذا از آن استخراج شده است، توسط خون به تمامی سلول‌های بدن منتقل خواهد شد. هرچه گردش خون بیشتری داشته باشید، سلول‌های بیشتری از بدنتان از این مواد تغذیه خواهند کرد، بنابراین سالم تر خواهند بود.

سوزاندن کالری

بهتر است که پس از غذا خوردن، کالری هم بسوزانید تا احتمال جمع شدن انرژی اضافه و تبدیل شدن آن به چربی در بدنتان کاهش پیدا کند. شما خواهید فهمید که پیاده روی پس از هر وعده‌ی غذایی می‌تواند کمک کند تا بدنتان لاغر و خوش اندام تر بماند و بدنتان درصد چربی کمتری داشته باشد. اگر شما پس از غذا خوردن جلوی تلویزیون بنشینید، تقریباً تمام کالری‌های مصرفی‌تان به چربی تبدیل خواهند شد.

ممانعت از خوردن دوباره

حتی اگر شام پر و پیمانی خورده باشید، نشستن روبروی تلویزیون ممکن است دوباره شما را به خوردن تهییج کند، چرا که ممکن است حوصله‌تان سر برود و بخواهید با دستانتان کاری انجام دهید! حتی اگر گشنه هم نباشید، یکی دو ساعت پس از شام خیلی راحت می‌تواند به سمت خوردن هله هوله روی ببرید، کاری که باعث خواهد شد کیلو کیلو وزن اضافه کنید.

تلویزیون دیدن می‌تواند باعث شود بیشتر بخورید

این بدین علت است که شما شاهد تبلیغات تلویزیونی همبرگرهای لذیذ و نوشیدنی‌های خوشمزه خواهید بود، و طبیعی است که شما آنچه می‌بینید را می‌خواهید! هرچقدر بیشتر جلوی تلویزیون وقت صرف کنید، به احتمال زیاد بیشتر خواهید خورد. اگر از جایتان بلند شوید و راه بروید، هیچ کدام از آن تصاویر و فیلم‌ها جلوی شما سبز نخواهند شد و وسوسه نخواهید گشت، بنابراین متوجه خواهید شد که شامی که خورده‌اید برایتان کافی بوده است.

 باعث خواب راحت و کاهش استرس های روز بعد می شود

متناسب با شغلی که دارم همیشه صبح ها با استرس انجام کارهایی که مهلت آنها رو به اتمام است و یا لیست کارهای مختلف برای انجام از خواب بیدار می شدم. زمانی که بعد از شام شروع به تماشای تلویزیون می کردم برای چند دقیقه این کارها را فراموش می کردم، اما وقتی تلویزیون را خاموش می کردم و شروع به مسواک زدن می کردم، تمام این کارها دوباره دهنم را مشغول می کرد.این امر اغلب منجر به مشغله ذهنی می شد و اغلب احساس عصبانیت داشتم، درست مثل اینکه بدنم از من می خواست افکارم را آرام کنم و به آرامش برسم.

پیاده روی کوتاه بعد از شام به زمانی تبدیل شد که در آن بیشتر به آنچه در روز انجام داده بودم، اهمیت می دادم،آنچه انجام نشده بود برای روز بعد باقی می ماند و در ذهنم کارهایی که باید انجام می شدند، اولویت بندی می شدند. نتیجه این بود که وقتی برای خواب به تختم می رفتم، کمتر به کارهایی که باید انجام می شدند فکر می کردم و این مسئله باعث می شد خواب بهتری داشته باشم و صبح ها نیز آرام تر باشم. اینگونه دغدغه های کاری را شما هم دارید.

چرا کارشناسان به پیاده روی بعد از شام تأکید دارند؟

پیاده روی بعداز شام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ