درمان خانگی هپاتیت B

parya
برای درمان هپاتیت B راه های مختلفی وجود دارد، یکی از راه های درمان هپاتیت B روشهای خانگی می باشد.

یکی از راه ها برای درمان هپاتیت B، درمان خانگی می باشد. ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که درمان خانگی هپاتیت B چگونه است. برای اینکه با راه و روش درمان خانگی هپاتیت B آشنا شوید با ما همراه باشید. تغییر در راه و روش زندگی و همچنین عادت غذایی از راه هایدرمان خانگی هپاتیت B می باشد. 

درمان خانگی هپاتیت ب

با تحقیقات انجام شده پیشنهاد میشود که از گیاه خارمریم که خواص مفیدی برروی کبد و درمان زردی دارند در دوره این بیماری استفاده شود و قبل از مصرف این گیاه برای اطلاع از فواید و مضرات آن با پزشکتان صحبت کنید.
برخی از افراد مبتلا به هپاتیت B حاد دچار استفراغ و از دست دادن شدید آب می‌شوند در این موارد شاید نیاز به بستری در بیمارستان برای دریافت مایعات وریدی باشد.

 کاهش دادن فعالیت روزمره: کاستن از میزان فعالیت و هماهنگ کردن آن با توان خود، نکته‌ای مهّم بوده و نباید دائماً در بستر استراحت کنید ولی بدانید که با توجه به نیاز بدن خود، هنگامی که خسته می‌شوید توجه نمائید. از رفتن به سرکار و مدرسه مگر در صورتیکه حجم کارهایتان در توان شما باشد اجتناب کنید. از ورزش شدید بپرهیزید.

کنترل کردن خارش بدنتان: برخی از افراد مبتلا به هپاتیت، گاهی دچار خارش پوست بدن می‌شوند، کنترل این وضعیت با خنک نگهداشتن پوست، اجتناب از در معرض آفتاب قرار گرفتن، پوشیدن لباسهای نخی و استفاده از برخی داروها مقدور بوده و رعایت ان الزامی است. در صورت تمایل به استفاده از دارو حتماً با پزشک خود مشورت نمائید و دستورات درج شده روی بسته دارو مطالعه و در صورت بروز هر گونه عارضه، مصرف دارو را قطع کنید.

تغذیه مناسب و رژیم سالم غذایی: اگر چه ممکن است اشتها نداشته باشید ولی تغذیه مناسب و مقوی لازم است، اکثر مبتلایان با گذشت روز دچار بدتر شدن حالت تهوع و بی‌اشتهایی می‌شوند. خوردن یک وعده غنی و کامل در صبح و وعده‌های سبک‌تر در ساعات بعدی مفید بوده و پزشکان رژیم غذایی پرکالری – پرپروتئین را برای بیماران هپاتیتی توصیه مینمایند.

دوری کردن از الکل و داروها: استفاده از این مواد روند تخریب کبد را تسریع می‌کنند. اگر داروی تجویز شده توسط پزشک را استفاده می‌کنید ممکن است پزشک مصرف دارو را تا بهبود کامل کبد به تعویق انداخته و به هر حال بدون توصیه پزشک، خودسرانه دارو مصرف نکنید. در مورد تمام داروهای مصرفی خود اعم از تجویز شده، داروهای گیاهی و استامینوفن از پزشک خود سؤال کنید.توجه داشته باشید که استامینوفن میتواند باعث تخریب کبد شود.

همه چیز درباره درمان هپاتیت بی

حقایقی در مورد هپاتیت B

همه چیز درباره درمان هپاتیت ب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ