چند ترفند محرمانه و قدیمی برای درمان سیاهی دور چشم

faateme1366
اگر از سیاهی دور چشم خود خسته شده اید این مطلب را بخوانید. ما ترفندهای محرمانه ای برای درمان سیاهی دور چشم به شما می آموزیم که می توانید خود را زیباتر کنید.

 دلیل سیاهی دور چشم

به گزارش سایت الودکتر، شایع ترین علت بروز این مشکلات وجود رنگدانه بیش از حد در ناحیه اطراف چشمان است.این امر خاصیت طبیعی پوست است و در میان افراد آسیایی تبار بیشتر شایع است. در این افراد به علت نازکی پوست زیر چشمان رنگدانه های موجود در پوست مشخص تر است. علاوه بر این رگ های خونی زیر چشم ممکن است مانند سایه ای کبود زیر چشم نمایان شود. پوست نیز هنگامی که پیر می شود شل شده در نتیجه زیر چشمان سایه می افتد. توجه داشته باشید قرار گیری در معرض آفتاب این شرایط را بدتر می کند زیرا موجب بروز چین و چروک در پوست می شود.

 

حتی شبها مراقب پوستتان باشید

ماسکهای شبانه صورت به کاهش پف کردگی یا کاهش تغییر رنگ زیر چشم کمک می کند، این ماسکها را به صورت دستی نیز می توانید تهیه کنید. لیف حمام را با آب سرد مرطوب کنید، لیف را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود، کمی قبل از خواب روی چشمان بسته قرار دهید این کار ساده در سرعت درمان مؤثر است. به یک پزشک طب گیاهی مراجعه کنید اگر مشکل اصلی فقر ویتامینی یا مشکل در جذب مواد معدنی باشد حتماً باید درمان شود. این پزشکان به تسکین و درمان افرادی که بیماری های مزمن دارند کمک می کنند.

 

از رب گوجه کمک بخواهید

رب گوجه یکی از موثرترین درمان ها برای رفع تیرگی زیر چشم است. شما می توانید در خانه با مخلوط یک یا دو گوجه فرنگی تازه یک قاشق غذاخوری آب لیمو کمی آرد گرم و پودر زرد چوبه یک خمیر ضخیم آماده کنید و پس از 11 یا 21 دقیقه با آب تمیز آن را به آرامی بشوئید. تکرار این فرآیند 2 یا 3 بار در هفته رنگ پوست اطراف چشم را به طور کامل از بین خواهد برد.

 

Kبگیرید

حلقه سیاه دور چشم ممکن است به علت کمبود ویتامین K باشد. به هر حال تحقیقات اخیر نشان داده که کرم های پوست محتوی این دو ویتامین پف کردگی و تغییر رنگ محسوس در بسیاری بیماران را کاهش داده است. مصرف روزانه و طولانی مدت این کرمها نتیجه مطلوب را خواهد داد.

 

یک درمان قدیمی برای سیاهی دور چشم

قرار دادن برشی از خیار تازه و سیب زمینی می تواند محافل تیره چشم را تا حد زیادی کاهش دهد هم چنین شما می توانید آب خیار تاره و سیب زمینی را با کمک یک چوپ پنبه در اطراف چشم خود اعمال کنید.

 

از یخ استفاده کنید

سرما نیز جریان خون اطراف چشم و به طبع جریان مویرگ های زیر چشم را نیز فعال می کند. البته اثربخشی یخ و سرما سریع است اما پایدار نیست و حدوداً بیست دقیقه بیشتر طول نمی کشد. کمی یخ را در دستکش، لیف و یا کیسه قرار داده به مدت 10 دقیقه روی زیر چشم ها قرار دهید. یک روش ساده دیگر برای خلاص شدن از تیرگی دور چشم، استفاده از تی بگ سرد است. یک کیسه چای را ترجیحا بابونه یا چای سبز در آب خیس کنید. آن را مدتی در یخچال و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید. از این روش به طور مرتب استفاده کنید تا بهبود قابل توجهی را مشاهده کنید.

 

روغن کاری کنید

روغن بادام یک عنصر طبیعی است که برای پوست های حساس و ظریف اطراف چشم بسیار مفید است.روغن بادام شب قبل از خواب بر چشم خود بمالید و صبح روز بعد با آب سرد آن را بشویید.حداقل به مدت یک ماه این کار را تکرار کنید، خواهید دید که حلقه های تیره زیر چشمتان تقریباً ناپدید می شوندنه تنها باعث تسکین چشم می شود بلکه حلقه های تیره دور چشم را نیز کاهش می دهد نعناع تازه خرد شده را به مدت 5 یا 11 دقیقه روی تیرگی قرار دهید و سپس به آرامی آن را با یک پارچه تمیز و سرد پاک کنید.

جدیدترین مد عجیب؛ خالکوبی چشم!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ