با مصرف این مواد از سفید شدن زودرس موها جلوگیری کنید

sahar.d
سفید شدن موها هموراه سبب ناراحتی افراد می شود و حس شروع سن پیری را به آن ها می دهد در صورتی که ممکن است این سفید شدن موها نشانه ای از کمبود برخی مواد در بدن باشد.

برنامه تغذیه ی ناسالم بر سلامت بدن تاثیر منفی می گذارد و سبب ایجاد مشکلات گوارش، پوست و مو در افراد می شود. کمبود ویتامین B یکی از عواملی است که سبب سفید شدن زودرس موها می شود. با این مطلب همرا شوید تا شما را با غذاهایی که از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کنند آشنا کنیم.

اگر کمتر از ۳۵ سال دارید و تعداد زیادی از موهای شما سفید شده به احتمال زیاد دچار کمبود ویتامین B و اسید پانتوتنیک هستید. بهتر است برای تقویت مو با تشخیص پزشک، از منابع ویتامینB بیشتر استفاده و مکمل آن را دریافت کنید تا از سفید شدن بیشتر موها پیشگیری شود.

مواد غذایی مفید برای سلامت موها

ویتامین‌های گروه b را مصرف کنید

کمبود ویتامین‌های گروه b، مثل ویتامین b2، b6 و b12، می‌توند موجب سفید شدن زودهنگام موها شود. باید غذاهایی سرشار از این ویتامین‌ها مثل نان‌های غلات کامل، سیریال‌ها، موز، تخم‌مرغ، لبنیات، مرغ، گوشت و سبزیجات برگ سبز مصرف کنید. همان چیزی را به دست می‌آورید که می‌خورید.

کمبود مس سبب سفید شدن موها می شود

یکی از بهترین راه‌‌ها برای جلوگیری از این مسئله خوردن موادغذایی سرشار از مس مثل شلغم، اسفناج، جگر گاو، دانه آفتابگردان، بادام‌هندی، عدس، بادام، زرده تخم‌مرغ و قارچ، می‌باشد.

موادغذایی حاوی ید را به سبد غذاییتان اضافه کنید

ید ماده‌معدنی دیگری است که برای حفظ رنگ موها بسیار مهم است. موادغذایی سرشار از ید عبارتند از: موز، هویج، اسفناج و ماهی. و سلنیوم! سلنیوم هم می‌تواند به جلوگیری از سفید شدن موها کمک کند. موادغذایی سرشار از سلنیوم عبارتند از: صدف خوراکی، تن، سالمون، ذرت، گندم، دانه سویا، گردو، آجیل و دانه آفتابگردان.

پروتیین به میزان کافی استفاده کنید

رای تولید ملانین، رنگدانه‌های موهایتان، به پروتئین نیاز است. برای جلوگیری از سفید شدن موها، باید به مقدار کافی موادغذایی سرشار از پروتئین مثل بوقلمون، مرغ، سیریال‌ها و سویا مصرف کنید.

راه های جلوگیری ار سفید شده زود هنگام مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ