صبح ها بدون مصرف قهوه و کافئین سرحال شوید!

parya
مصرف قهوه و کافئین برای اغلب افرادی که صبح ها به سختی بیدار می شوند و سرکار یا دانشگاه می روند شایع است. اما همانطور که می دانید کافئین برای سلامتی عوارض خطرناکی به همراه دارد. پس بهتر است صبح ها بدون مصرف قهوه و کافئین سرحال شوید!

برای سرحال شدن در صبح ها دیگر نیازی نیست که قهوه و نوشیدنی های کافئین دار مصرف کنید و سلامتی خود را به خطر بیاندازید  با مصرف یک عدد سیب انرژی بیشتری را نسبت به قهوه دریافت می کنید و سرحال خواهید شد. این مقاله را بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه صبح ها بدون مصرف قهوه و کافئین سرحال شوید!

سرحال شدن با سیب به جای کافئین

اگر با نوشیدن یک فنجان قهوه سرحال می شوید جای تعجبی ندارد زیرا حاوی کافئین است. یک فنجان قهوه تقریبا ۹۵ میلی گرم کافئین دارد که نوشیدن آن محرکی برای مغز و سیستم عصبی بوده و به این دلیل شما احساس انرژی بسیار خواهید داشت. اما این نکته را فراموش نکنید که قهوه به بدن شما انرژی نمی دهد زیرا یک فنجان قهوه تنها حاوی ۲ کالری و فاقد هر گونه شکر و کربوهیدرات های دیگر است. درصورتیکه به فنجان قهوه خود شکر، شیر یا خامه اضافه کنید به شما مقدار کمی انرژی خواهد داد اما یک سیب انرژی بیشتری را برای بدن شما فراهم می کند. همچنین یک قاشق غذاخوری خامه قهوه ی طعم دار حاوی ۲۰ کالری و ۳ گرم کربوهیدرات است.

سیب؛ سرشار از انرژی و موادمغذی

سیب مانند قهوه محرک نبوده اما انرژی بیشتری برای سوخت بدن تامین می کند. سیب خاصیت تنظیم کنندگی قندخون دارد. خوردن یک عدد سیب به بدن انرژی بیشتری برای تحرک و فعالیت می بخشد؛ زیرا علاوه بر کالری و کربوهیدرات حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است. یک سیب متوسط ۲۵ گرم کربوهیدرات دارد.

فواید و مضرات قهوه و کافئین

کافئین ممکن است فوایدی برای مشکلات تنفسی مانند گشاد کردن راه های هوایی در آسم داشته باشد. از طرف دیگر، مقدار بسیار زیاد کافئین می تواند باعث مشکلاتی مانند افزایش ضربان قلب، سردرد، ناراحتی معده و اختلالات خواب شود. کافئین باعث کاهش آب بدن می شود. همچنین در صورت تصمیم برای قطع کافئین، کاهش تدریجی مصرف آن معقول خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ