بهترین ضد چروک ها در آشپزخانه شما!

toranj
در آشپزخانه تان ضد چروک تهیه کنید.

برای از بین بردن و یا کند کردن چروک پوست هر کسی به روشی عمل می کنند برخی به ماساژ روی می آورند و برخی دیگر با ماسک و کرم های شیمیایی. در ادامه پیشنهاد الودکتر را برای ساخت ضد چروک خواهید خواند.

بهترین ضد چروک طبیعی

برای کُندکردن اثر گذشت زمان روی پوست و حفظ جوانی آن، هرکسی اصولی دارد. ماساژ صورت، استفاده از کرم‌های آرایشی، لایه‌برداری از پوست و… همه  برای مبارزه با ایجاد چین و چروک‌ها خوب هستند. اگر وعده‌هایی که تولیدکنندگان محصولات آرایشی به شما می‌هند، همیشه درست نباشد، ضدچروک‌های طبیعی هم وجود دارند که بسیار اثربخش هستند و نیز فراهم کردن آنها آسان است. ویتامین C به صورت خالص، بهترین ضدچروک محسوب می‌شود.
 

چرا ویتامین C بهترین ضد چروک طبیعی برای پوست است؟

ویتامین C، به خاطر خواص آنتی اکسیدانی آن، در بسیاری از محصولات آرایشی یافت می‌شود ولی نه همیشه. ویتامین C به پوست کمک می‌کند که در مقابل اثرات مضر نور خورشید از خود محافظت کند، تولید کلاژن را بهبود می‌دهد و از ظهور لکه‌های قهوه‌ای پیشگیری می‌کند. هرچند برخی از محصولات ضدچروک، حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند، ولی با این‌حال شما می‌ توانید برای حفظ جوانی پوست، ویتامین C را بطور خالص، روزانه مصرف کنید.

بهترین ضدچروک‌های طبیعی در آشپزخانه

برای داشتن پوستی درخشان، برگرداندن حالت کشسانی به پوست و مبارزه با چروک‌ها، کافی است درب یخچال را باز کنید و یا به میوه‌فروشی محل خود بروید. پرتقال و لیموترش دو میوه معروف به‌خاطر مقدار بالای ویتامین C هستند که براحتی قابل فراهم کردن و مصرف هستند. کافی است، هرروز صبح آب پرتقال یا آب لیموترش مصرف کنید، لیموترش را می‌توانید بطور خالص، در آب یا چای مصرف کنید. در تمام فصول، مصرف میوه‌های قرمز و نیز انبه و کیوی توصیه می‌شود.  همچنین می‌توانید از آمپول ویتامین C نیز استفاده نمایید.

در ادامه چند ماسک ضد چروک طبیعی را به شما معرفی می کنیم.

ماسک ضد چروک روغن زیتون و دانه کدو

ماسک صورت یکی از ساده‌ترین و موثرترین درمان‌های خانگی برای خلاصی از خطوط خنده است. به همین دلیل بهتر است ماسک روغن زیتون و دانه کدو تنبل را حتما امتحان کنید. کافی است دانه کدو تنبل را در روغن زیتون بریزید و له کنید. بعد این مخلوط را روی خط خنده بمالید. این درمان یکی از بهترین درمان‌ها برای از بین بردن خطوط اطراف دهان است. کار ساده‌تری که می‌توانید انجام دهید این است که فقط روغن زیتون را روی لب‌ها و اطراف دهان استفاده کنید و شب تا صبح بگذارید روی پوست و لب‌های‌تان باقی بماند تا چین و چروک‌های عمیق اطراف دهان را بپوشاند.

ماسک ضد چروک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ یکی از بهترین ماسک‌ها برای سفت شدن پوست اطراف دهان است. برای این کار می‌توانید سفیده تخم مرغ را با روغن نارگیل به صورت بمالید و بگذارید روی صورت خشک شود و تا حدود 20 دقیقه بماند. این ماسک کمک می‌کند پوست قابلیت ارتجاعی خودش را حفظ کرده و از چین و چروک و افتادگی پوست اطراف دهان پیشگیری کند. در این ماسک روغن نارگیل به عنوان یک مرطوب‌کننده عمل کرده و از بی‌آب شدن پوست جلوگیری می‌کند. اگر روغن نارگیل در اختیار نداشتید می‌توانید سفیده تخم مرغ را به تنهایی روی صورت بمالید و بعد از خشک شدن با آب نیم ولرم بشویید. سفیده تخم مرغ را همچنین می‌توانید با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و 15 تا 20 دقیقه روی صورت بمالید و بعد با آب گرم شست‌وشو دهید.

برای از بین بردن چین و چروک صورت تان لیمو بزنید

از میوه‌ها هم می‌توانید برای از بین بردن خط خنده استفاده کنید. یک لیمو را نصف کنید و روی اطراف دهان بمالید. حتی می‌توانید به جای لیمو آبلیمو را برای برطرف کردن خطوط خنده خود به کار ببرید. این کار یکی از بهترین راه‌های خلاصی از خطوط عمیق خنده است. اسیدی که در آبلیمو وجود دارد، به سفت شدن پوست کمک کرده و می‌تواند چین و چروک اطراف دهان را که به مرور زمان اتفاق می‌افتد، از بین ببرد. در واقع غلظت بالای ویتامین C در لیمو به خنثی شدن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. حتی می‌توانید آبلیمو را با آب پرتقال مخلوط کرده و روی نواحی که چروک دارد، ماساژ دهید. این دو میوه به اندازه کافی ویتامین تولید می‌کنند که از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.

الو دکتر ، از کی شروع به استفاده از کرم های ضد چروک کنیم؟

الو دکتر ، با این گیاهان ماسک ضد چروک بسازید

الو دکتر ، یک ماسک ضدچروک طبیعی 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ