شیرین ترین دارو برای درمان کلسترول!

mahdie.mohtashami
اگر از خوردن دارو های شیمیایی برای درمان کلسترول خسته شده اید، پرتقال راه نجات شما است.

بعضی از افراد از خوردن داروهای شیمیایی برای درمان کلسترول خود خسته شده اند و یا تمایلی ندارند. اما این امر مشکلی ایجاد نمی کند چون می توان با مواد غذایی نیز به درمان و کنترل کلسترول پرداخت. یکی از بهترین درمان کننده های کلسترول میوه ها به خصوص پرتقال می باشد که در ادامه این مقاله بیشتر به این موضوع می پردازیم.

کلسترول چیست؟

کلسترول ترکیبی است که از طریق کبد تولید می شود و برای بدن لازم است. برخلاف باور اکثر مردم که تصور می کنند کلسترول الزاماً خطرناک و آسیب رسان است باید بدانید که میزان مناسب آن در بدن به معنای سلامت درونی است. مشکل زمانی بروز می کند که میزان کلسترول به شیوه نادرستی بالا می رود و در این صورت باید حواستان را جمع کنید. رمز کنترل و حفظ تعادل آن نیز قبل از هر چیز در پرهیز از افزایش کلسترول بد و کاهش کلسترول خوب خون است. چون در این صورت کلسترول شروع به تجمع در رگ‌ها کرده و به تدریج به سلامتی آسیب می زند

با مصرف پرتقال و خوارکی های زیر کلسترول را کاهش دهید.

پرتقال و کاهش کلسترول

به گزارش الو دکتر کمالی کارشناس صنایع غذایی گفت: مصرف زیاد پرتقال علاوه بر پیشگیری از سرطان معده، در پیشگیری از انواع دیگر سرطان‌ها نیز مؤثر است. وی اذعان داشت: سرطان مری در اشخاصی که زیاد پرتقال می‌خورند، ۵۰درصد کمتر از اشخاصی است که آن را کمتر مصرف می‌کنند یا اصلا نمی‌خورند. همچنین میزان ابتلا به سرطان لوزالمعده در مصرف‌کنندگان پرتقال در پایین‌ترین حد قرار دارد. این کارشناس صنایع غذایی خاطرنشان کرد: پرتقال و سایر مرکبات در پایین آوردن کلسترول خون نیز مؤثرند و این خاصیت مدیون وجود پکتین و ورقه‌های نازک مابین پره‌های پرتقال است.وی توصیه کرد: در مواردی که هدف کاهش کلسترول و تأمین سلامت شریان‌ها باشد، برای استفاده از حداکثر نیروی درمانی پرتقال، توصیه می‌شود که پرتقال را با لایه سفید رنگ زیر پوست و لایه‌های نازک داخل پرتقال که حاوی پکتین هستند مصرف کنید.

خواص پرتقال

مؤسسه مبارزه با بیماری سرطان آمریکا چندین سال پیش در اثر مطالعات زیاد دریافت که علت اینکه سرطان معده در آمریکا کمتر از نقاط دیگر است این است که مردم آمریکا در تمام مدت سال پرتقال مصرف می‌کنند‌. البته شاید علت آن وجود ویتامین C در پرتقال است‌.

1-     دانشمندان سوئدی کشف کرده‌اند که خوردن پرتقال از سرطان لوزالمعده جلوگیری می‌کند‌.

2-     خوردن پرتقال کلسترول را پائین می‌آورد‌.

3-    پوست سفید پرتقال و ورقه‌های نازک بین قسمت‌های داخل پرتقال بهترین دارو برای کاهش کلسترول خون است.

4-    اسانس پرتقال ضد عفونت‌های میکروبی است‌.

5-    پرتقال مقوی معده و ضد گاز معده است‌.

6-      پرتقال ضد سم‌، ادرار‌آور و نرم‌کننده سینه و ضد استفراغ است‌.

7-    جوشانده برگ‌های پرتقال برای شستشوی ورم‌ها و کاهش درد ‌مفید است‌.

8-     خوردن پرتقال ضد اسپاسم و آرام‌بخش است

9-   اسانس پرتقال را برای ضد عفونی کردن به‌کار می‌برند.

10- پرتقال خون را تمیز می‌کند‌

  11- برای برطرف کرده چین و چروک صورت و شادابی آن قسمت خوراکی پرتقال را روی صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب بشوئید‌.

12-از پرتقال برای کم کردن وزن می‌توانید استفاده کنید‌. طرز استفاده بدین صورت است که یک عدد پرتقال و 3 عدد لیموترش را پوست کنده و به قطعات کوچک تقسیم کنید بعد آن را داخل دیگی ریخته و به آن نیم لیتر آب اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه بجوشانید. سپس سه قاشق عسل بان اضافه کرده و مجددا به مدت 5 دقیقه بجوشانید و آن را صاف کنید. از این شربت 3 فنجان در روز بنوشید. تا وزن شما به مقدار ایده آل درآید.

13- پرتقال گرچه اسیدی است ولی خاصی قلیائی به بدن می‌دهد و برای کسانیکه گوشت زیاد مصرف می‌کنند و بدنشان اسیدی شده است مفید است‌.

14- برای استفاده بیشتر از مواد غذای پرتقال بهتر است که پوست زرد رنگ آن را بگیرید و با پوست سفید و پره‌های داخل آن بخورید زیرا در پوست سفید آن مواد معدنی زیادی وجود دارد که اثر اسید موجود در پرتقال را خنثی می‌کند‌.

15-خواص گفته شده فقط منحصر به پرتقال طبیعی و رسیده می‌باشد و آب پرتقال موجود در فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها این خواص را ندارند.

کاهش چربی خون با سویا

سویا نوعی از حبوبات هستند که ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد. در حالیکه نتایج مطالعه ناپایدار است، نتایج تحقیق جدید مثبت است. تجزیه و تحلیل سال  2015 از 35 مطالعه نشان داد که خوردن غذاهای حاوی سویا به کاهش LDL و کلسترول و افزایش کلسترول HDL مرتبط است.

این اثر در افرادی که دارای کلسترول بالا هستند قویتر است.

سیر

سیر برای قرن ها به عنوان عنصر مهمث در پخت و پز و به عنوان یک دارو  استفاده می شود. سیر شامل ترکیبات مختلف گیاهی قدرتمند از جمله آلیسین است که ترکیب اصلی سیر است.

بسیاری از مطالعات قویا سیر را برای کاهش فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا متصل مرتبط می دانند. دیگران پیشنهاد کرده اند که سیر ممکن است به  چربی خون یعنی کاهش کلسترول LDL و کلسترول کمک کند.

از آنجا که مقدار نسبتا زیادی سیر برای دستیابی به این اثر محافظ قلب ضروری است، بیشتر تحقیقات استفاده از مکمل را درنظر گرفته اند. بسیاری از مطالعات استفاده از مکمل های سیر ، که قابل اعتماد تر از سایر موارد ساخته شده از سیر هستند، را در نظر گرفته اند.

آووکادو

آووکادو به طور انحصاری در میان میوه ها دارای مواد مغذی بسیار زیادی است.

این میوه یک منبع غنی چربی های غیر اشباع و فیبر است، دو ماده مغذی که کمک به کاهش LDL و افزایش کلسترول خوب می کنند.

مطالعات بالینی نشان از تاثیر آووکادو در کاهش چربی خون کلسترول دارد.

در یک مطالعه، افراد بالغ مبتلا به چاقی و دارای اضافه وزن که روزانه یک آووکادو مصرف می کردند میزان LDL خود را نسبت به کسانی که مصرف نمی کردند کاهش دادند.

میوه ها و توت ها

به دلایل مختلف، میوه ها یک عنصر بسیار عالی در رژیم غذایی قلب هستند.

بسیاری از انواع میوه در فیبر محلول غنی هستند که به کاهش کلسترول و چربی خون کمک می کند. این کار را با تشویق بدن به خلاص شدن از کلسترول و جلوگیری از تشکیل کلسترول توسط کبد انجام می دهد.

نشان داده شده است که یک نوع فیبر محلول به نام پکتین کلسترول را تا 10٪ کاهش می دهد. این در میوه ها شامل سیب، انگور، میوه های مرکبات و توت فرنگی یافت می شود.

میوه همچنین حاوی ترکیبات فعال زیستی است که به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن به پیشگیری از بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن کمک می کند.

خوردن انواع توت ها و انگور، که به ویژه منابع غنی این ترکیبات گیاهی است، می تواند به افزایش کلسترول HDL و کاهش LDL کمک کند.

9 روش کاهش کلسترول خون در نوروز

 10 راهکار خانگی برای کاهش کلسترول بالا

 کاهش کلسترول با ترفندهایی در آشپزی

 کنترل کلسترول خون به روش خانگی

9 روش طبیعی جهت کاهش سطح کلسترول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ