1+5 درمان فوق العاده برای کم خونی!

faateme1366
کم خونی اگرچه مشکلات زیادی را به همراه می آورد اما درمان دارد. برای درمان کم خونی بهتر است قبل از هر چیز از تغذیه کمک بگیرید. 1+5 درمان فوق العاده برای کم خونی را در این مطلب بخوانید.

یک درمان فوق العاده برای درمان کم خونی

به گزارش سایت الودکتر، واقعیت این است که جذب آهن موجود در گوشت‌ها در هر شرایطی خوب و بالاست. ویتامین C می‌تواند جذب آهن موجود در منابع غیر گوشتی مانند حبوبات، غلات، میوه‌های خشک یا سبزی‌های برگ سبز تیره را تا حدود ۳ برابر افزایش دهد. تنها موردی که باعث ایجاد اختلال در جذب آهن می‌شود، مصرف لبنیات همراه با خوراکی‌های حاوی آهن است. به همین دلیل هم به افراد مبتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن توصیه می‌شود که منابع غذایی حاوی آهن را با لبنیات مصرف نکنند مثلاً کباب را با ماست یا دوغ نخورند.

کنجد نبین چه ریزه!

شما می توانید شب ها همراه شام یک تا دو قاشق غذاخوری از آن را کاملا بجوید و میل کنید؛ خوردن این دانه روغنی برای تقویت مو‌، چشم‌، تخمدان ها و بیضه‌ها‌، بسیار مفید است‌. هر غذایی که برای اعضای تناسلی مفید باشد، برای چشم نیز مفید است. چون این دو اندام، لطیف‌ترین بخش غذاهای مصرفی روزانه را به سمت خود جذب می‌کنند.

معجونی برای کم خونی

از جمله گیاهان و میوه هایی که خاصیت خون ساز ی دارد می‌توان به یونجه‌، گزنه‌، شبدر‌، عناب‌، زرشک‌، آلبالو‌، انار و سیب اشاره کرد. به این صورت که یونجه یا شبدر را با سالاد فصل مخلوط و میل کنید.

یک استکان عرق گزنه را با دو قاشق غذاخوری شیره انگور مخلوط و میل کنید.

در یک استکان جوشانده گل بابونه، دو قاشق غذاخوری آب آلبالو بریزید و میل کنید.

یک قاشق غذاخوری آویشن و 7عدد عناب را با 3 لیوان آب مخلوط کنید و آن را بجوشانید، صاف و میل کنید.

در یک لیوان جوشانده گل ختمی، سه قاشق غذاخوری آب‌زرشک مخلوط و میل کنید.

یک ویتامین مهم برای کم خون ها

عده ای از افراد هستند که بدنشان قادر به جذب کافی آهن نیست، این افراد اکثرا از کمبود ویتامین ب رنج میبرند. در حقیقت کمبود یا فقدان ویتامین‌های گروه ب در بدن خود میتواند عاملی برای تشدید کم خونی باشد. از این رو مصرف غذاهای حاوی این ویتامین مانند زردآلو، کنجد، آب هویج و شلغم به دلیل سرشار بودن از این ویتامین به نوعی درمان این بیماری نیز محسوب میشود.

غذاهایی معجزه آسا برای درمان کم خونی

گوشت قرمز: گوشت قرمز سرشار از آهن بوده مخصوصا جگر، دل و قلوه درای مقدار زیادی از این عنصر ضروری است.

اسفناج: اسفناج دارای مقدار زیادی آهن است و به ویژه خوردن آن به زنان در دوران باردای توصیه میگردد.

جعفری: سبزی جعفری سرشار از آهن، فسفر و سایر ویتامین ها و مواد معدنی مفید است.

عسل: مصرف عسل برای افراد مبتلا به فقر آهن بسیار مفید است.

فندق: یکی از توصیه های طب سنتی برای درمان کم خونی مصرف فندق است. اگر مبتلا به این بیماری هستید بعد از هر وعده غذایی خود به عنوان دسر 5 تا 6 عدد فندق خام و بو نداده میل کنید.

توت فرنگی: به طور کلی میوه های درارای رنگ قرمز و به ویژه توت فرنگی برای درمان مشکل فقر آهن بسیار مفید هستند.

تخم مرغ: به بیماران مبتلا به فقر آهن مصرف روزانه تخم مرغ توصیه میگردد.

کلم: برگهای کلم قرمز و سبز را قبل از غذا به صورت سالاد و به طور خام میل کنید، برای تقویت خون بسیار مفید است.

گزنه: یکی از گیاهان دارویی مفید برای درمان این بیماری گزنه است. به این منظور 20 تا 30 گرم برگ و ساقه گزنه را در مقداری آب جوش دم کنید و روزی چهار فنجان از این دم کرده میل کنید.

ذرت: مصرف ذرت بود داده به عنوان یک وعده غذایی، برای درمان فقر آهن مفید است.

گیاهخواران بخوانند

ویتامین B۱۲ به ویژه در موادغذایی حیوانی مانند گوشت قرمز، ماهی، میوه های دریایی و درصد کمتر در تخم مرغ و پنیر وجود دارد. گیاهخواران مطلق معمولا دچار کم خونی می شوند چون از منابع ویتامین B۱۲ استفاده نمی کنند. از جمله نشانه های کم خونی تنگی نفس، خستگی، افزایش ضربان قلب و… است اگر فکر می کنید به این علایم دچارید ممکن است پزشک برای شما مکمل B۱۲ تجویز کند!

اصلی ترین علائم کم خونی را حتما بشناسید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ