طرز تهیه ی معجون خانگی برای تصفیه ی خون

atoosamirzavandi
با مراقبت از کبد خود با معجون های خانگی خونی تمیز داشته باشید و در پی آن همیشه جوان بمانید.

داشتن خون تمیز باعث طراوت و شادابی پوست و جلوگیری از پیری زود رس می گردد، از علائم خون کثیف خستگی، نفخ، پوست خشک و کدر می باشد که وظیفه ی تصفیه ی خون به عهده ی کبد است. پس با خوردن مواد غذایی که به تصفیه ی خون کمک می کنند می توان از جوانی و شادابی برخوردار بود. در این مقاله معجون های خانگی برای تصفیه ی خون را به شما معرفی می کنیم.

معجون تصفیه ی خون گیاهی

میزان بالای فیبر، منیزیم، فسفر، اسید فولیک و ویتامین های A،B و C همه را در  چغندر خواهید یافت . چغندر باعث کاهش کلسترول بد خون(LDL) شده و موجب تصفیه ی خون و برطرف کردن مواد سمی بدن می گردد . علاوه بر این چغندر حاوی پتاسیم بوده و برای تنظیم  فشار خون بسیار مفید می باشد . همانطور که در طب سنتی می بینیم برای تصفیه ی خون و درمان و بهبود افرادی که دوره ی نقاهت را سپری می کردند از چغندر استفاده می شده . در این مطلب طرز تهیه معجونی از آب چغندر و سیب و هویج را ارائه می دهیم که برای تصفیه ی خون و مراقبت از قلب ، یک نوشیدنی سالم و مغذی می باشد .

همچنین از خواص چغندر علاوه بر تصفیه خون در جهت درمان کبد نیز استفاده می شود .

روش تهیه

چغندر، هویج و سیب را بخوبی بشوئید و سپس به تکه های کوچک تر تقسیم کنید تا در مخلوط کن بهتر میکس شوند. پس از میکس سپس یک لیوان آب به آن اضافه کنید . اکنون نوشیدنی آماده است و می بایست به مدت ۵ روز پی در پی روزانه یک لیوان از این نوشیدنی سالم میل کنید. سپس ۱۰ روز فاصله داده و دوباره شروع کنید.

علاوه بر نوشیدنی می توانید از خواص چغندر در داخل سالاد به صورت رنده شده به همراه مقداری روغن زیتون و لیموترش نیز بهره ببرید .

اسموتی حاوی زرد چوبه

زردچوبه ادویه‌ای است که به طور کلی در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. این ادویه برای سم‌زدایی کبِد‌ و از بین بردن مواد سرطان‌زا بسیار مفید است.

با مصرف روزانه یا چند بار در هفته این اسموتی حاوی زردچوبه می توانید از فواید شگفت انگیز این محصول بهره‌مند شوید.

مواد تشکیل دهنده:

  • دو فنجان آناناس
  • یک موز رسیده
  • یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه یا 2.5 تا 5 سانت ریشه زردچوبه تازه
  • یک گره ریشه زنجبیل تازه
  • اندکی فلفل سیاه به تازگی آسیاب شده برای افزایش جذب کورکومین در بدن
  • یک فنجان شیر نارگیل

روش تهیه:

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک دستگاه مخلوط کن ریخته و تا زمانی که به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند به مخلوط کردن ادامه دهید.

سوپ هویج جهت تصفیه خون

این سوپ به بهبود سیستم گوارش به خصوص روده‌ها و کبد، سیستم دفعی و کلیه ها، سیستم لنفاوی و تنفسی کمک و با پاکسازی سموم از بدن پوست شما را زیبا و جوان کرده و از جمع شدن سموم در بدن جلوگیری می کند.

مصرف این سوپ مواد مورد نیاز بدن شامل چربی، اسیدهای آمینه وبسیاری مواد مغذی را تامین کرده و به تقویت سیستم ایمنی می کند همچنین متابولیسم و ​​قدرت سیستم گوارش را افزایش داده و به لاغری کمک می کند.

این غذای خوشمزه انرژی زا بوده و میزان و قند خون را کنترل کرده و به دلیل وجود مواد مغذی می تواند التهاب را درمان کند.

مواد لازم جهت تهیه سوپ معجزه گر

  • یک کیلو هویج
     2
    عدد پیاز
     6
    فنجان آب سبزیجات یا استخوان
     3
    قاشق غذاخوری زنجبیل تازه
     3
    حبه سیر
    یک فنجان شیر نارگیل
    قاشق غذاخوری روغن نارگیل
    مقداری نمک و فلفل به عنوان چاشنی

آماده سازی

هویج، آب استخوان، سیر و زنجبیل را در یک ظرف ریخته و آن را روی حرارت قرار داده و اجازه دهید به جوش بیاید سپس سایر مواد را به سوپ اضافه و پس ازاینکه پخته شدند، بقیه مواد را به آن اضافه کرده و چند دقیقه بعد آن را از روی حرارت برداشته و میل کنید.

 ۶ گیاه تصفیه کننده خون را بشناسید

 حقایقی در رابطه با بیماری های کبدی و راه های

 از کجا بفهمیم کبدمان چرب است یا سالم؟

چه کسانی به کبد چرب مبتلا می شوند؟/علل و تشخیص کبد چرب

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ