وقتی به استخر می روید حتما موهایتان را روغن مالی کنید!

atoosamirzavandi
با استفاده از روغن های نارگیل و زیتون برای چرب کردن موها قبل از رفتن به استخر، از آسیب دیدن موهای خود جلوگیری کنید.

زیبایی بدون داشتن موهایی سالم امکان پذیر نیست. با شروع فصل گرم سال و به استخر رفتن های مداوم امکان آسیب رسیدن به موها زیاد می شود. کلر موجود در آب استخر باعث کاهی رنگ شدن موها می گردد. پس بهتر است قبل از رفتن به استخر اعمالی را انجام داد تا کمتر به موها صدمه وارد شود. در این مقاله به تاثیر روغن زدن به موها قبل از استخر رفتن می پردازیم.

کلر می تواند موها را بسیار شکننده کند

همان‌طور که گفته شد کلر استخر علاوه بر این قادر است، باعث خشکی پوست شما شود. فرو بردن سر درون استخر کلر زده می‌تواند به موهایتان آسیب برساند و باعث شکنندگی آن‌ها شود. کلر باعث تخریب کوتیکول (cuticle) مو می‌شود (کوتیکول بخش خارجی مو است که باعث انعطاف و نرمی مو می‌شود) اگر کوتیکول مو آسیب ببیند موهای شما خشک و شکننده خواهند شد. دراین‌باره به افرادی که موهای خود را رنگ می‌کنند، توصیه‌شده است در هنگام شنا کردن در استخر، بیشتر مراقب موهای خود باشند. تا با آب کلردار تماسی نداشته باشد. بااین‌حال، پزشکان بر این باورند که کلر پاک‌کننده موثری است. اگرچه بوی کلر متمایز است، اما خواص مؤثر آن برای تمیز و ضدعفونی کردن کاملاً شناخته شده است

موهایتان را با آب تازه بشویید

هدف این است که آب استخر را از تاثیر مستقیم روی موهایتان دور نگه دارید. موهایتان را قبل از شیرجه زدن، با آب تازه خیس کنید، تا تماس مستقیم آب استخر با موهایتان، کمتر شود. برای شستشوی مجدد در طول و بعد از شنا، در طول روزهایی که بمدت طولانی در استخر هستید، هر نیم ساعت یکبار دوش بگیرید.

موهایتان را با روغن نارگیل بپوشانید

روغن زدن موها، یکی از بهترین کارهایی است که قبل از ورود به استخر باید انجام دهید.این کار موهای شما را واترپروف می کند و با ایجاد یک لایه دور ساقه مو و همچنین روی پوست سر، از آن محافظت می کند.
با این روش، ترکیبات کلر به کوتیکول مو وارد نمی شود و رنگ و بافت مو آسیبی نمی بیند.همچنین از سبز شدن موهای بلوند جلوگیری می کند. مقداری روغن نارگیل، آرگان یا زیتون به موهای خود بزنید تا موها کاملا محافظت شوند.

کلاه شنا بپوشانید

کلاه شنا فقط برای افراد حرفه ای نیست. اگر موهای شما بطور طبیعی خشک هستند، تحت درمان های شیمیایی هستند یا در حال حاضر از ابزارهای حرارتی مو، آسیب دیده اند، کلاه شنا اهمیت بیشتری پیدا می کند. کار بر روی موهای ضعیف تر، قوی تر عمل می کند!

از نرم کننده ی بیشتری استفاده کنید

کرانت می‌گوید: «اگر چندین هفته در معرض کلر سنگین قرار گرفته‌اید، از نرم کننده بیشتری استفاده کنید؛ نرم‌کننده‌ها قبل از شنا از مو محافظت کرده و بعد از شنا آن را ترمیم می‌کنند». او همچنین توصیه می‌کند که برای آبرسانی بهتر به موها و درخشش بیشتر آنها از درمان‌های ترمیمی با روغن داغ و نرم‌کننده‌های جذبی استفاده کنید.

بگذارید موهایتان به صورت طبیعی خشک شوند

خانم ها، لطفا ابزارهای حرارتی حالت دهنده ی مو را کنار بگذارید. اجازه دهید که موهایتان در معرض هوا خشک شوند و در برابر وسوسه ی امتحان یک رنگ موی جدید در تابستان هم مقاومت کنید. کرانت می گوید:همین اقدامات شما، کوتیکول موهایتان را تا حد ممکن نرم نگه می دارد، و در نتیجه به ساقه ی مو کمک می کند در برابر نفوذ کلر خشن و مس سبز کننده، مقاومت کند.

چگونه از موها در استخر مراقبت کنیم؟

 تاثیر کلر به پوست و مو

 روش‌های مراقبت از مو برای شما که به استخر می‌روید

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ