رفع کبودی دور چشم که در اثر ضربه ایجاد شده است

toranj
کبودی دور چشم را که با برخورد ضربه ای ایجاد شد هاست را می توان به راحتی در خانه درمان کرد.

به گزارش الودکتر: برای درمان کبودی زیر چشم که بر اثر ضربه ایجاد شده است به شما پیشنهاد هایی را در ادامه خواهیم داد.

داروهای خانگی که می تواند زود کبودی چشم را برطرف کند

کیسه یخ

کیسه یخ را  در منطقه آسیب دیده قرار دهید. این کیسه کمک میکند تا رگهای  خونی منقبض شده  و  خونریزی داخلی کاهش پیدا کند.کیسه یخ تورم را کاهش میدهد و باعث بهبودی سریع می شود

سر خود را  بالا نگه دارید

 بالا نگهداشتن سر به کاهش تجمع مایع کمک میکند. وقتی که می خوابید،  از دو بالش استفاده کنید تا سرتان بالاتر نگه داشته شود  این نیز به  کاهش تورم کمک خواهد کرد.

استفاده از کمپرس گرم

کمپرس گرم بر روی چشم  بمدت یک یا دو روز جریان خون در اطراف چشم  را زیاد کرده و باعث سرعت التیام زخم میشود

تخم‌ مرغ آب پز

جالب است بدانید که استفاده از تخم‌مرغ آب پز یکی از راه‌کارهای درمانی است که در طب سنتی چین برای درمان کبودی چشم به‌کار می‌رود. بعد از پختن تخم‌ مرغ، پوست آن‌را بگیرید و تخم‌ مرغ را آهسته روی محدوده آسیب‌ دیده بغلتانید. مراقب باشید که آن‌را زیاد فشار ندهید تا از ایجاد درد بیشتر جلوگیری شود. به‌ محض این‌که تخم‌مرغ خنک شد باید آن‌را دوباره بجوشانید و این فرآیند را دوباره تکرار کنید.

آناناس و پاپایا

آناناس و پاپایا دارای آنزیم‌هایی هستند که در نرم کردن و درمان پوست، خصوصا کبودی چشم تاثیر بسزایی دارد. هم‌چنین هر دوی این گیاهان حاوی آنتی‌اکسیدان هستند که فرآیند بهبود پوست را تسریع می‌کند. برای بهره‌ وری از فواید این میوه‌ها، می‌توانید عصاره‌شان را بگیرید یا خودشان را مستقیم بخورید. هم‌چنین می‌توانید مقداری از پالپ میوه را روی نواحی کبود بگذارید.
سیب‌ زمینی

سیب‌زمینی خنک یک راه فوق‌العاده برای کاهش تورم و کبودی دور چشم است. سیب‌زمینی را در قطعاتی کوچک خرد کنید و به مدت 30 دقیقه در فریزر بگذارید؛ سپس آن‌ها روی کبودی چشم قرار دهید و بگذارید حداقل نیم ساعت بماند. هم‌چنین می‌توانید عصاره سیب زمینی را بگیرید و به‌صورت موضعی روی چشم و اطرافش بمالید. به‌جای سیب‌زمینی، می‌توانید از خیار خرد شده یا چای کیسه‌ای سرد شده هم استفاده کنید؛ نتیجه یکسان خواهد بود.
نارون کوهی ( پیچک دیواری)

گفته می‌شود که نارون کوهی برای تلطیف و درمان پوست بسیار کارآمد است. برای استفاده از این گیاه، کمی پنبه یا یک قطعه دستمال را در محلول نارون کوهی خیس کنید و به آرامی و برای مدت 5 تا 10 دقیقه، روی نواحی کبود دور چشم قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید یک حوله را در محلول نارون‌کوهی، روغن بابونه و آب بخیسانید و بعد آن‌را روی قسمت آسیب‌دیده پوست بگذارید. برای این‌که نتیجه رضایت‌بخشی حاصل شود این کار را روزانه دو یا سه بار تکرار کنید.
ارنیقه (گیاه چشم گاو)

ارنیقه یک داروی هموپتیک (معالجه‌ امراض‌ به‌وسیله‌ تجویز دارویی‌ که‌ در اشخاص‌ سالم‌ علایم‌ آن‌ مرض‌ را بوجود آورد) است که با افزایش گردش خون موجب کاهش تورم و التهاب می‌شود. برخی بر این باورند که این دارو خواص درمانی فراوانی دارد. می‌توانید این داروی گیاهی را به شکل کرم موضعی، پماد یا روغن از عطاری‌ها تهیه کنید. دو یا سه بار در روز ارنیقه را روی محل کبودی بمالید و به آهستگی ماساژ بدهید. هم‌چنین می‌توانید ارنیقه را به‌صورت قرص‌های کوچک خوراکی تهیه و مصرف کنید تا درد و تورم کبودی چشم، از داخل بدن نیز کاهش پیدا کند.

استفاده از نسخه های طبیعی برای سیاهی و کبودی دور چشم
از کبودی دور چشمتان خسته شدید؟ بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ