آسانترین راه برای تقویت و پاکسازی معده در 2روز!

faateme1366
پاکسازی معدهآنقدر فواید دارد که حتی 2روز تاخیر در آن شما را پشیمان می کند. بهتر است هرچه زودتر آسانترین راه برای تقویت و پاکسازی معده در 2روز را بیاموزید و آن را برای تقویت و پاکسازی معدهبه کار بگیرید.

 

یک فایده مهم و شایع پاکسازی معده

به گزارش سایت الودکتر، یکی از مهم ترین فواید پاکسازی معده این است که بسیاری از افراد هستند که از تلخی دهان یا حالت تهوع شکایت دارند و معمولا از این موضوع رنج می برند، همه این علائم از دیدگاه طب سنتی نشانه وجود مشکلی در معده این افراد می باشد که به کمک تدابیر پاکسازی معده می‌توان به‌ راحتی آن را برطرف کرد. معمولا کسانی که بلغم عفن در معده شان وجود دارد دچار بوی بد دهان هستند که با خوردن غذا نیز بوی بد دهانشان برطرف نمی‌شود که این یک علامت مهم برای وجود بلغم عفن در معده است.

 

پاکسازی معده به سبک انار و سیب

مصرف رب انار و رب سیب بهتقویت و پاکسازی معدهاز مواد زائد کمک می‌کند. مصرف شربت انار یا رب انار در رفع علامت صفرای عفن موثر است. به این ترتیب که بعد از هر وعده غذا یک قاشق چای‌خوری رب انار ترش و شیرین مصرف شود. تهیه شربتی از رب انار و آبغوره همراه با عسل می‌تواند موثر باشد. به این ترتیب که رب انار را با آبغوره و عسل مخلوط و روی حرارت ملایم قرار داده تا به قوام درآید، از این مایه شربت چند با در طول روز با آب رقیق مصرف شود.

 

یک شربت خوشمزه برای پاکسازی معده

شربت زرشک نیز از بهترین نوشیدنی‌ها برای پاکسازی معده است. به این ترتیب که به میزان دلخواه زرشک آبی را با چند برابر آب از شب تا صبح خیسانده و سپس روی حرارت قرار داده و با شکر به قوام درآورند.

 

پاکسازی معده را از سیر بخواهید

اگر چه سیر می تواند برای پاکسازی معده مفید باشد اما بسیاری از آدم‌ها وقتی در غذای‌شان با سیر مواجه می‌شوند، آن را به کنار بشقاب‌شان منتقل می‌کنند. ولی این گیاه دارویی واقعا سخاوتمندانه فواید فراوان‌اش را در اختیار انسان گذاشته است. برای پاکسازی معده و روده‌تان سیر بخورید. سیر به ویژه برای افرادی بسیار مفید است که از وجود انگل در بدن‌شان رنج می‌برند، زیرا می‌تواند به راحتی روده‌شان را از انگل پاک کند. به علاوه، سیر شما را در برابر باکتری‌ها، قارچ‌ها، و ویروس‌ها محافظت می‌کند.

 

پاکسازی استوایی

نارگیل نه تنها به آدم طراوت و شادی می‌بخشد، بلکه انگل‌های درون بدن، به ویژه انگل‌های درون مجاری گوارشی را از بین می‌برد. این میوه‌ی بزرگ از جهات مختلف یک ابر خوراکی محسوب می‌شود؛ زیرا می‌توانید برای پاکسازی معده‌تان از روغن نارگیل (روغن سرد فشرده) نیز استفاده کنید. این روغن حاوی اسیدهای چرب زنجیره متوسط نظیر کاپریک، کاپریلیک، و لوریک است که همگی خاصیت ضد قارچی دارند.

 

پاکسازی معده با میوه های تابستانی

توت‌فرنگی برای معده و به طور کلی، برای سلامتی دستگاه گوارش‌تان مفید است. در حقیقت، این میوه جزء میوه‌هایی به حساب می‌آید که سرشار از آنتی‌‌اکسیدان هستند. توت‌فرنگی به دلیل غنی بودن از آنتی‌اکسیدان در مبارزه علیه میکروب‌ها و ویروس‌های معده بسیار موثر است. برای خلاصی از شر سموم بهتر است میزان توت‌فرنگی را در رژیم غذایی‌تان افزایش دهید؛ و به این ترتیب، بدن‌تان را علیه میکروب‌هایی که باعث سرطان و انسداد رگ‌های خونی می‌شوند، ایمن کنید.

 

دانه های کوچک پاکسازی کننده

شاید دانه چیا خیلی کوچک باشد، ولی تاثیری عالی بر روده و پاکسازی معده‌تان می‌گذارد. به آسانی می‌توانید آن را چند دقیقه در آب بخیسانید و از بافت و ظاهر ژله‌ای‌اش لذت ببرید. مصرف این دانه می‌تواند سمومی را از بین ببرد که باعث یبوست و دیگر مشکلات معده می‌شوند. توت‌فرنگی هم‌چنین حاوی اسیدهای چرب امگا۳۳ است، که می‌توانند علیه واکنش‌های التهابی دستگاه ایمنی مبارزه کنند.این ابر خوراکی‌ها را به رژیم غذایی روزانه‌تان بیفزایید و معده‌تان را به خوبی پاکسازی کنید. پاک نگه داشتن معده و دستگاه گوارش‌تان از سموم به بهبود هضم غذا، افزایش انرژی بدن، و حتی کاهش وزن‌تان کمک می‌کند.

 

تقویت و پاکسازی معده

آب و عسل معده را قوت می‌بخشد و اشتهای افراد را تنظیم می‌کند؛ بسیاری از افراد که اشتهایشان به غذا خوردن زیاد است یا اشتها به خوردن ندارد را تنظیم می‌کند.آب و عسل هضم غذا را بهبود می‌بخشد چرا که معده را قوی می‌کند اما به شرط آنکه افراد به اندازه غذا مصرف کنند و آب و عسل را حداقل 1 ساعت قبل یا 2 ساعت بعد از غذا مصرف کنند.آب و عسل رطوبت‌های معده را کم می‌کند. جالب است که اخلاط کنار کلیه، کبد و مواد زائدی را که در بدن و عروق تجمع پیدا کرده‌ است را به راحتی از بین می‌برد البته به شرط آنکه مداوت صورت گیرد.

 

درمان نفخ شکم و باد معده فقط با چند توصیه آسان!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ