ویژگی های یک همسر کنترل گر را بشناسید

atoosamirzavandi
اگر شاهد جاسوسى، گوش ایستادن و کارآگاه بازى همسر کنترل گرتان بودید، تعجب نکنید. جاسوسى یکى از ابزارهایى است که همیشه کنترل گرها به استفاده از آن وسوسه مى شوند.

گاهی افراد به بهانه ی مراقب بودن شروع به کنترل کردن همسر خود می کنند که این امر باعث آسیب وارد کردن به زندگی مشترک می کند. با شناخت رفتار کنترل کننده و هشدار دادن به افراد و سریع تر تحت مشاوره قرار گرفتن می توان به پایدار ماندن روابط کمک بیشتری کرد. در این مقاله نشانه های یک همسر کنترل گر را بیاموزید.

اذیت کردن و مسخره کردن هایی که ایجاد ناراحتی کند

شوخی و اذیت کردن یکی از روش های ارتباطی در خیلی از روابط است. نکته مهم این است که این رفتار در هر دو طرف احساس راحتی و محبت ایجاد کند. اما در بسیار از روابط سلطه گر، آزار احساسی با جملاتی نظیر «فقط داشتم شوخی می کردم، نباید به خودت بگیری» توجیه می شود. این رفتار نه تنها شما را ناراحت کرده بلکه به داشتن واکنش نادرست هم متهم کرده است و در اصل به شما گفته می شود که در برابر اینکه چه احساسی پیدا کنید حقی ندارید.

ارتباط جنسی که بعد از آن احساس ناراحتی دارید

رفتارهای سلطه گر و کنترل کننده همیشه راه خود را در اتاق خوابتان هم باز می کنند. گاهی اوقات در همان لحظه ارتباط جنسی هم هیچ چیز برایتان خوشایند نیست و گاهی بعد از آن احساس ناراحتی به شما دست می دهد. در هر دو حالت وقتی ارتباط جنسی با او احساس خوبی به شما نمی دهد، نشانه این است که مشکلی وجود دارد.

عدم تمایل به شنیدن نظرات شما

متوجه می شوید که مدام وسط حرف شما می پرد یا نظراتی که ارائه می کنید خیلی زود فراموش می شوند یا اصلاً توجهی به آنها نمی شود. مکالمات شما معمولاً تحت سلطه اوست تاجاییکه یادتان نمی آید آخرین باری که درمورد نظر شما سوال کرده است کی بوده است. همینطور هیچوقت اجازه نمی دهد درمورد رفتارهای او نظر و احساستان را ابراز کنید.

جدا کردن شما از دوستان و خانواده تان

ممکن است کم کم شروع شود اما معمولاً این اولین قدم برای کنترل کردن شماست. ممکن است از اینکه چقدر با برادرتان تلفنی صحبت می کنید شکایت کند یا بگوید از دوست صمیمی شما خوشش نمی آید و شما نباید دیگر با او معاشرت کنید. یا سعی می کند شما را برعلیه کسانی که تا پیش از این به آنها تکیه می کردید بشوراند. هدف او از بین بردن شبکه حمایتی شما و درنتیجه قدرتتان است تا احتمال اینکه بتوانید مقابل او بایستید کمتر شود.

انتقاد مزمن، حتی اگر موارد کوچک باشد.

انتقاد هم مثل جدا کردن شما چیزی است که کم کم شروع می شود. در واقع، ممکن است خودتان را متقاعد کنید که انتقادهای او فقط برای کمک کردن به شماست یا فقط ابراز عقیده اش است که مدل لباس پوشیدن، حرف زدن، غذا خوردن یا رفتارهای شما را دوست ندارد و شما نباید به خودتان بگیرید. اما این انتقادها هر چقدر هم کوچک و جزئی باشند، بخشی دائمی از رابطه شما شده و احساس پذیرفته شدن، دوست داشته شدن و ارزشمند بودن را برای شما سخت تر خواهد کرد

چرتکه انداختن برای کمک هایش

روابط سالم و بادوام کاملاً متقابل هستند. این جزء ذات چنین روابطی است که دو طرف برای کمک به همدیگر از هیچ فرصتی دریغ نکنند. اما اگر می بینید طرف شما بخاطر کوچکترین اقدامی که برای شما کرده است چرتکه می اندازد چه با کینه به دل گرفتن باشد، چه طلب کردن عملی متقابل از شماو مسلم است که می خواهد جایگاهی بالاتر از شما برای خود حفظ کند.

کارآگاه بازى مى کند؟
اگر شاهد جاسوسى، گوش ایستادن و کارآگاه بازى همسر کنترل گرتان بودید، تعجب نکنید. جاسوسى یکى از ابزارهایى است که همیشه کنترل گرها به استفاده از آن وسوسه مى شوند. آن ها حاضر نیستند را هم که با همکارتان مى زنید، در تلفن همراهتان چیزى را ندیده بگیرند و حتى حرف هاى عادی ای مى خوانند تا از همه ى جنبه هاى زندگى شما به طور کامل سر دربیاورند و از این طریق احساس قدرت کنند. شاید فرد کنترل گر بگوید که به خاطر بیشتر شدن اعتمادش به شما، مى خواهد ایمیل ها و پیامک هایتان را بخواند؛ اما واقعیت این است که در رابطه ى زناشویى، اعتماد یک پیش فرض است که براى ایجاد کردنش، به این ابزارها نیازى نیست. به عبارت دیگر، در رابطه ى زن وشوهرى، اصل بر برائت است و تا زمانى که خلاف این موضوع ثابت نشده، دلیلى براى شک کردن و سرک کشیدن به حریم خصوصى فرد دیگر وجود ندارد.

در باتلاق محبت گیرتان مى اندازد؟
شاید عبارت «باتلاق محبت»، از نظرتان عجیب و بى معنى باشد ولى واقعیت این است که کنترل گرها دقیقاً به خاطر گرفتار کردنتان در یک رابطه و حبس کردنتان در محدوده ى تحت کنترلشان به شما محبت مى کنند. آن ها به نام محبت نمى گذارند در هواى گرم تاکسى سوار شوید و مسئولیت رساندنتان را بر عهده مى گیرند و در نهان با این کار مى خواهند رفت وآمدهایتان را در کنترل خود بگیرند. آن ها نمى گذارند در خانه تنها بمانید تا مبادا دلتان بگیرد، اما در مقابل مى خواهند به همه ى کارهاى شما نظارت کنند و همه چیز را تحت کنترل داشته باشند.

زندگی مشترک رئیس می خواهد

افرادی که نباید با هم ازدواج کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ