بیماری های خطرناکی که از طریق استخر منتقل می شود!

faateme1366
اگر اهل استخر و شنا هستید این مطلب را بخوانید چرا که خطراتی که ممکن است از طریق استخر منتقل شود را به شما می گوییم. پس بهتر است در کنار لذت از استخر و شنا، مراقب سلامتی خود هم باشید.

 

جوش، از استخر قآبل انتقال است ؟

به گزارش سایت الودکتر، یکی از میکروب‌های قآبل انتقال از آب که می‌تواند مشکلات پوستی ایجاد کند، سودوموناس نام دارد. این میکروب بسیار مقاوم است و حتی با وجود مواد ضدعفونی‌کننده همچنان می‌تواند در آب، به‌خصوص آب گرم رشد کند. اگر یک فرد سالم به این میکروب مبتلا شود، در صورتی که مشکل سیستم ایمنی نداشته باشد، پس از شنا کردن متوجه جوش‌های پوستی پراکنده و آبدار مانند آبله‌مرغان خواهد شد. اما نگران نباشید، این جوش‌ها را می‌توان به راحتی و با استفاده از درمان‌های موضعی یا خوراکی از بین برد و طول درمان آن تنها ۲ تا ۳ روز است. علاوه بر این، سودوموناس می‌تواند باعث عفونت گوش شود. به این صورت که میکروب روی گوش خارجی می‌نشیند و باعث خارش شدید و ترشحات چرکی در کانال و مجرای گوش می‌شود. اما با این حال عفونت خطرناکی ایجاد نمی‌کند و با استفاده از درمان‌های موضعی می‌توان آن را برطرف کرد.

 

مراقب انگل های استخر باشید

یک دسته از بیماری‌های گوارشی که می‌توانند از طریق آب منتقل شوند بیماری‌های انگلی هستند. عامل اغلب این بیماری‌ها انگل‌های میکروسکوپی هستند. افرادی که در دریا و استخر شنا می‌کنند، می‌توانند از طریق بلعیدن آب به این انگل مبتلا شوند. کریپتوکوک نام یکی از انگل‌هایی است که می‌تواند باعث اسهال طولانی‌مدت و مزمن شود. ژیاردیا انگل دیگری است که در کودکان بسیار شایع است و می‌تواند باعث اسهال مزمن شود. اگر کودکی مبتلا به این انگل باشد و بدون رعایت مسائل بهداشتی در آب شنا کند، می‌تواند به راحتی افراد دیگر را مبتلا کند. یکی دیگر از این انگل‌ها آمیب نام دارد. این انگل مخصوص فصل تآبستان است و معمولا از طریق شنا در آب‌های آلوده منتقل می‌شود تا آب استخر‌ها. انگل ژیاردیا معمولا در افراد سالم مشکل حادی ایجاد نمی‌کند و اسهال پس از یک تا دو هفته خودبه‌خود یا با استفاده از دارو برطرف می‌شود اما در افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند مانند کسانی که شیمی‌درمانی می‌شوند یا افرادی که HIV دارند این انگل می‌تواند عفونت‌های بسیار خطرناکی در بدنشان ایجاد کند، بنآبراین اگر فردی از لحاظ سیستم ایمنی مشکل دارد بهتر است که از شناکردن در استخرهای عمومی به‌خصوص در فصل تآبستان خودداری کند.

 

مراقب عفونت های استخری باشید

عفونت‌های قارچی یکی دیگر از بیماری‌هایی است که می‌تواند این روز‌ها در دریای خزر و در استخر‌ها میان افراد منتقل شود. این عفونت‌ها معمولا از طریق راه رفتن بدون دمپایی روی سطوح مرطوب منتقل می‌شوند. برای مثال اگر فردی که در ناحیه پا دچار عفونت قارچی است با پای برهنه کنار استخر راه برود و فرد دیگری پس از او با آن مکان تماس پیدا کند، می‌تواند مبتلا شود. لازمه انتقال این بیماری، مرطوب بودن سطوح است. حتی دمپایی‌ها و دیگر وسایل استخر نیز ممکن است آلوده به عفونت‌های قارچی باشند، بنآبراین حتما در محیط‌های مرطوب و استخر‌ها باید دمپایی‌ها را ضدعفونی کرد.

 

محتمل ترین بیماری هایی که از استخر منتقل می شود

۱. بیماری های داخلی و غالباً بیماری های دستگاه هاضمه مانند حصبه، اسهال آمیبی، وبا، شبه حصبه، اسهال باسیلی، ژیاردیا و بیماری های انگلی و در مواردی هپاتیت ها.

2. بیماری های تنفسی مانند: سرماخوردگی و گلودردهای عفونی.

۳. بیماری های عفونی همچون: عفونت های چشم، گوش، حلق، بینی و قارچ های شناگران، درماتیت ها و در استخر های مربوط به بانوان احتمال آبتلاء به بیماری های عفونت های مجاری ادراری و تناسلی.

۴. بیماری های جلدی و پوستی مانند: قارچ کچلی، زردزخم، اگزما و خارش انگشتان پای شناگران.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ