6درمان آسان و دم دستی شوره سر

faateme1366
شوره سر را می توانید با روش های خانگی هم درمان کنید کافیست این مطلب را بخوانید تا با درمان خانگی شوره سر آشنا شوید.

 

درمان شوره سر با جوش شیرین

به گزارش سایت الودکتر، این ماده اثرات بسیار قوی و مثبتی را بر روی شوره سر  دارد. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کرده و همانند شامپو از آن استفاده کنید. طی مدت چند روز شاهد معجزه آن خواهید بود. در یک روش دیگر هم می توانید پس از مرطوب کردن مو، مقداری جوش شیرین به موها بمالید. سپس با آب بشویید. جوش شیرین، قارچ های بیش فعال را که باعث ایجاد شوره سر  می شوند کاهش می دهد. احتمالا در روزهای اول موها خشک می شود، اما پس از چند هفته، پوست سر شروع به تولید روغن طبیعی خواهد کرد که موها را نرم می کند.

 

آسپرین هم می تواند درمان شوره سر باشد

آسپرین شامل ترکیبات فعالی به نام اسید سالیسیلک است که در بسیاری از شامپوهای مخصوص درمان شوره سر وجود دارد. برای کنترل شوره و پوسته‌ی سر،‌ دو عدد آسپرین را پودر کرده و به شامپوی خود اضافه کنید. بگذارید این ترکیب ١ الی ٢ دقیقه روی موهایتان بماند، سپس آن را خوب آب بکشید و مجددا موها را با شامپوی ساده بشویید.

 

طبیعی و بی ضرر شوره را درمان کنید

درمان شوره سر را حتی می‌تواند در یخچال هم پیدا کرد! کافی است دو قاشق غذاخوری آب‌لیمو را روی موهایتان بریزید و آن را ماساژ بدهید. سپس یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو را در یک فنجان آب بریزید و آن را روی موها ریخته و سپس آب‌کشی نمایید. این کار را روزانه انجام دهید تا شوره سر  رفع شود. خاصیت اسیدی لیمو باعث متعادل شدن ‌PH پوست سر می‌شود که به رفع شوره کمک می‌کند.

 

سبزیجات درمانی برای شوره

۲ قاشق غذاخوری از دانه‌های شنبلیله را در آب به مدت یک شب خیس سپس دانه‌ها را از آب جدا و آسیاب کنید، ماده خمیری به دست آمده را به مو‌های سر خود بزنید و پس از گذشت ۴۵ دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید.

 

سیر، ضدشوره طبیعی

خاصیت ضدقارچی سیر برای رفع باکتری های ایجادکننده شوره سر  خیلی موثر است. کافی است چند حبه سیر را له کنید و به پوست سر بمالید. برای پیشگیری از بوی تند، سیر له شده را با کمی عسل مخلوط کنید و سپس به موها بمالید.

 

یک ماسک ویژه برای درمان شوره

روغن کرچک و زیتون را با هم مخلوط کنید. موهایتان را با استفاده از این ترکیب ماساژ دهید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه مو‌های خود را بشویید. هفته‌ای ۲ بار از این ماسک ضد شوره استفاده کنید تا شورهموهایتان از بین برود.

 

به این نکته توجه کنید

کسانی هستند که چند روز به حمام نمی‌روند، اما به محض ظاهرشدن پوسته بر روی سر شان بیش از حد معمول برای حل این مساله دوش می‌گیرند. در موارد خفیف، یک قاعده برای خودتان بگذارید، به این معنا که درحالی که موهایتان را تمیز نگه می‌دارید، حواستان به حفظ تعادل پوست سرتان هم باشد. از شامپوی Anti-Dandruff استفاده کنید. در مواردی که شوره‌ها بیشتر هستند، از شامپوهای DHS Zinc استفاده کنید. این شامپوها سطح بالاتری از روی را شامل می‌شوند که، در کنترل مشکل شما بسیار خوب عمل می‌کنند. البته که تنها اینکه کف شامپو، زمان بیشتری روی سرشما بماند باعث درمان شوره سر شما نمی‌شود، اما کمک زیادی می‌کند. البته بسته به نوع پوست سر شخص برای افراد مختلف متفاوت است، اما هر نوعی که باشد اگر به دلیلی منظم شسته نشود، مانند اکستشن، بافت، استفاده از کلاه گیس (به‌ویژه بدون تمیز کردن پوسته سر) اغلب می‌تواند باعث شوره سر  شود.

شپش دارم یا شوره؟! /شپش را با شوره سر اشتباه نگیرید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ