بهترین درمان آبریزش بینی چرکی

parya
راه های مختلفی برای درمان آبریزش بینی چرکی وجود دارد اما اینجا سوال پیش می آید که بهترین درمان آبریزش بینی چرکی چیست؟

آبریزش بینی چرکی در هر فصل از سال می تواند وجود داشته باشد. بخصوص در افرادی که حساسیت فصلی دارند در فصل بهار و تابستان هم آبریزش بینی چرکی می تواند بیشتر باشد. اگر از این مساله اذیت شده اید و به دنبال درمان آن هستید ما در این جا بهترین درمان آبریزش بینی چرکی را به شما نشان می دهیم.

بهترین درمان آبریزش بینی چرکی

در اینجا به تعدادی از روش های درمان آبریزش بینی چرکی اشاره می شود.

بخار

استنشاق بخار از بهترین و ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر خلط  گلو است. استنشاق بخار به داخل بینی بسیار مفید است به طوری که ده دقیقه در بخار حمام روزی  دو بار خلط گلو را درمان می کند. روش دیگر، ریختن آب جوش گرم در یک کاسه بزرگ است. یک حوله بر سر خود  گذاشته و  بخار به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه  استنشاق کنید.

آب نمک

غرغره کردن با آب نمک گرم یکی دیگر از راه آسان برای درمان خلط گلو است. در حالی که آب گرم  تسکین دهنده گلو است، نمک نیز برای از بین بردن باکتری ها کمک می کند

آبلیمو

اضافه کردن دو قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل  به یک فنجان آب گرم  مفید است. نوشیدن  حداقل سه بار در روز به تسکین گلو و کاهش تولید خلط گلو کمک می کند. یکی دیگر از گزینه ساده یک برش از لیمو، ریزش نم نم  نمک و فلفل بر روی آن و سپس آنرا بخورید. این کار را دو یا سه بار در روزانجام دهید.

زنجبیل

زنجبیل یک ضد احتقان طبیعی است و برای عفونت های دستگاه تنفسی و گلو  استفاده می شود. همچنین، ضد ویروس، ضد باکتری و ضد خلط است و موجب می شود که راحت تر نفس بکشید. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری برش زنجبیل تازه  به یک فنجان آب جوش برای چند دقیقه و پس از آن دو قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. نوشیدن این چای زنجبیل دارای اثر تسکین دهنده است چندین بار در طول روز مصرف کنید.

زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که  به کاهش خلط گلو و کشتن باکتری تولید کننده خلط بسیار مفید است. اضافه کردن یک قاشق چای خوری زردچوبه به یک لیوان شیر گرم  و نوشیدن  یک بار در صبح و دوباره قبل از رفتن به رختخواب منفعتهای زیادی دارد. همچنین  اضافه کردن یک قاشق غذاخوری زردچوبه و کمی نمک به یک لیوان آب گرم چند بار درروز غرغره کنید

19 دلیل آبریزش بینی و 9 راه درمان! 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ