برای درمان تهوع بارداری این ویتامین را مصرف کنید

اگر از تهوع بارداری رنج میبرید اگر ویتامینی که در این مقاله می گوییم مصرف کنید را می توانید تهوع بارداری را درمان کنید.

تهوع بارداری از مشکلاتی است که برای بانوان باردار پیش می آید و این مساله آن ها را اذیت می کند ولی تهوع بارداری به دلایل مختلفی می باشد که یکی از این دلایل می تواند

باشد. در اینجا به شما می گوییم که برای درمان تهوع بارداری این ویتامین را مصرف کنید.

ویتامین B6 و کمک به ویار صبحگاهی

ویتامین B6 برای کاهش علائم بیماری صبحگاهی توصیه می‌شود اما قبل از استفاده باید با پزشک در این مورد مشورت کنید. در برخی موارد پزشک شما ممکن است قبل از امتحان کردن هر داروی دیگری به شما پیشنهاد استفاده از این دارو را بدهد. با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که مکمل‌های ویتامینB6 به طور کامل در درمان ویار کمک کنند. ممکن است احساس تهوع کمتری داشته باشید یا استفراغ‌تان کمتر شود. پزشک براساس شرایط سلامت شما دوز مناسب را تجویز خواهد کرد.

ویتامین B6 چه می‌کند؟

براساس یک مطاله ویتامین B6 مانند زنجبیل در کاهش تهوع و استفاغ کمک می‌کند. این ویتامین کمک می‌کند شما کمتر احساس بیماری کنید. مصرف مکمل‌های ویتامین B6 تعداد روزهایی که احساس بیماری می‌کنید کاهش می‌دهد.

دوز ایده آل ویتامین B6 در بارداری چقدر است؟

دوز استفاده از این دارو به عوامل مختلف در دوران بارداری بستگی دارد.اما به طور کلی دوز معمول ویتامین B6 در دوران بارداری 10 تا 25 میلی‌گرم سه بار در روز است. این میزان برای از بین بردن علائم بیماری صبحگاهی کافی است. اما برای برخی از زنان اثرات مصرف ویتامین B6 چندین روز به طول می‌انجامد به همین دلیل برخی پزشکان به خانم‌ها توصیه می‌کنن از اول بارداری این مکمل را مصرف کنند.

آیا مکمل ویتامین B6 می‌تواند در طول دوران بارداری مضر باشد؟

هنوز هیچ مدرکی در مورد اثرات مضر مصرف ویتامین B6 در دوران بارداری وجود ندارد. ویتامین B6 معمولا برای مادر و جنین به طور کلی ایمن است با این حال مهم است که پزشک این مکمل را تجویز کرده باشد و دوز آن را با شرایط شما منطبق کرده باشد.

از چه برندی مکمل تهیه کنیم؟

مولتی ویتامین‌های مختلف و ویتامین‌های متنوعی در دوران بارداری حاوی مقادیری از ویتامین B6 هستند. اما مقدار و دوز برخی از این ویتامین‌ها از جمله ویتامین B6 در برخی نام‌های تجاری بیشتر یا کمتر است و به همین دلیل اولین پیشنهاد پزشکان استفاده از مکمل‌های غذایی خاوی ویتامین B6 است. بعد از آن گفته می‌شود هر نوع مثصرف مکمل دارویی باید زیر نظر پزشک باشد. 

ویتامین B6 در خوراکی ها

ویتامین B6 در بسیاری از غذاها وجود دارد، با خوردن غذا وارد بدن می شود و از قسمتهای ابتدایی روده جذب خون می شود . در بدن ما تولید و تبدیل پروتئین ها وابستگی زیادی به B6 دارد . کمبود B6، باعث احساس ضعف و ناتوانی و خواب آلودگی میشود. ویتامین B6 را می‎توان در سبوس، گندم، برنج، جو، جوانه گندم، جگر، قلوه، سویا، طالبی، کلم، بادام زمینی، گردو، زرده تخم‎مرغ، گوشت، سیب‎زمینی، شیر، گاو، لوبیا، موز، خربزه، انگور، انجیر، کلم، تره فرنگی و فلفل سبز پیدا کرد.

چطور ویار بارداری را کنترل کنیم؟

 تهوع و استفراغ دوران بارداری چگونه درمان می شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ