بی ضررترین مرطوب کننده های طبیعی پوست!

faateme1366
اگر به دنبال مرطوب کننده طبیعی پوست می گردید این مطلب را از دست ندهید. بدون مواد شیمیایی و با طبیعی ترین مواد بی ضرر می توانید پوستتان را مرطوب کنید.

 

این مرطوب کننده های طبیعی را به یاد داشته باشید

 روغن زیتون: آن دسته از افرادی که پوست چرب یا پوست ترکیبی دارند، لازم است توجه کنند که روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی عالی برای پوست است که منافذ آن را مسدود نمی کند. همچنین اگر به دنبال لایه برداری از پوست خود هستید، می توانید یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون را با نمک طبیعی دریایی مخلوط نمایید. در حینی که این مخلوط را روی پوست خود می مالید، سایش جزئی نمک همراه با اثر نفوذی عمیق روغن، باعث می شوند که سلول های مرده پوست شما برداشته شوند و پوست شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسد.

 

 روغن نارگیل طبیعی: روغن طبیعی نارگیل می تواند به عنوان یک لوسیون و مرطوب کننده پوست مورد استفاده قرار بگیرد. این روغن به طور اختصاصی برای کسانی که پوست خشک دارند می تواند مفید واقع شود. مطالعات اخیر نشان داده است که روغن نارگیل تاثیر قابل توجهی در هیدارته کردن پوست دارد همچنین دارای خواص ضدعفونی کننده نیز می باشد.

 

روغن شاه دانه: روغن شاه دانه به عنوان یک مرطوب کننده موثر برای صورت تبلیغ می شود. این روغن باعث کاهش خشکی صورت شده و حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد که باعث حفظ صورت از آثار پیری می شود.

 

خیار:خیار دارای خواص مرطوب کنندگی می باشد. سیلیس موجود در خیار  یکی از عناصر اساسی برای داشتن بافت همبند سالم می باشد. همچنین خیار سرشار از پتاسیم، ویتامین ث و اسید فولیک می باشد. برای استفاده از خواص خیار، آن را با ماست مخلوط کرده و به صورت ماسک بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. مطمئنا از اثرات تازگی آن بر روی پوست خود مسرور می شوید.

 

 موم عسل: این مرطوب کننده دستوری نسبتا پیچیده برای تهیه دارد اما دارای کارایی بالایی است. حدود ۱۱۰ گرم روغن بادام طبیعی (۴ اونس) را با ۲۸ گرم موم عسل (۱ اونس) در یک قابلمه قرار دهید تا ذوب شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و حدود ۵۶ گرم (۲ اونس) آب مقطر، ۱۰ قطره روغن ویتامین E و ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید و هم بزنید تا سرد شود. مخلوط به دست آمده را به صورت روزانه و به طور یکنواخت بر روی پوست خود قرار دهید یا این که به صورت قطره قطره آن از آن بر روی مناطق خشک پوست استفاده کنید.

 

شیر: اگر پوست شما خارشی و فلسی است، شیر می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. شیر، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، یک منبع فوق‌العاده برای تغذیه پوست است و پوستهای خشک و خارشی را تسکین می‌دهد. برای استفاده از شیر، کمی از آن را روی یک پارچه ریخته و به مدت ۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس بشوئید. مطمئن باشید این کار به ترمیم پوست شما کمک مطلوبی خواهد کرد.

 

آواکادو: ویتامین ها و اسیدهای چرب موجود در آواکادو می‌توانند پوست را پر کنند. آووکادو حاوی مقادیر بالای ویتامین A است که به ترمیم پوست و صاف نگه داشتن آن کمک می‌کند. برای استفاده از آن، یک آواکادو را خرد کرده و روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و بگذارید ده دقیقه روی آن بماند. برای اثرگذاری بیشتر، سعی کنید هر روز اینکار را تکرار کنید.

 

جو دو سر: جو دو سر مانند یک لایه بردار نرم عمل می‌کند. انباشته شدن سلولهای مرده روی پوست باعث می‌شود تا پوست رطوب مورد نیاز را تامین نکند. چند قاشق غذاخوری از جو دو سر با آب ترکیب کنید و یک خمیر بسازید. به آرامی آن را روی پوست بمالید تا از شرّ سلولهای مرده خلاص شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ