راه‌های خانگی درمان دندان درد عصبی

atoosamirzavandi
استفاده از سیر نیز می تواند دندان درد را به میزان زیادی تسکین دهد. سیر دارای خواص آنتی بیوتیک و دیگر خواص دارویی است که می تواند برای کاهش درد بسیار موثر باشد.

دندان دردهای عصبی قبل از رسیدن به پزشک متخصص تاب و تحمل بیمار را از بین می برد. گاهی حتی وقفه ی طولانی مدت ایجاد می شود به همین دلیل افراد به درمان های خانگی روی می آورند. در این مقاله به معرفی راه های خانگی درمان دندان درد می پردازیم.

 

آویشن

افرادى که از دندان درد رنج مى برند چنانچه نصف قاشق مرباخورى برگ و گل آویشن تازه با یک چهارم قاشق مرباخورى زیره و کمى سرکه در دهان ریخته و مضمضه نمایند و به مدت چند دقیقه چیزى تناول ننمایند موجب تسکین دندان درد آنها مى گردد. همچنین نگه داشتن مقداری عرق آویشن غلیظ به همراه نمک ، روی دندانی که درد می کند، می تواند به خوبی درد آن را کاهش دهد.

 

آب نمک گرم

این ماده می‌تواند فرآیند پوسیدگی دندان را کندتر کند و از دندان درد بکاهد. آب نمک گرم باعث می‌شود آب اضافی موجود در بافت‌ها خارج شود. برای اینکار به یک پیمانه آب گرم و یک دوم قاشق چایخوری نمک دریایی نیاز دارید. نمک و آب را در یک ظرف ترکیب کنید و به مدت یک دقیقه در دهان نگه دارید. اینکار را در طول روز بارها تکرار کنید.

 

سیر

استفاده از سیر نیز می تواند دندان درد را به میزان زیادی تسکین دهد. سیر دارای خواص آنتی بیوتیک و دیگر خواص دارویی است که می تواند برای کاهش درد بسیار موثر باشد. یک حبه سیر رنده شده یا کمی پودر سیر را با مقداری نمک مخلوط کرده و بطور مستقیم روی دندان دردناک قرار دهید تا درد را بهبود بخشد. اگر با خوردن سیر مشکلی ندارید، می توانید یک یا دو حبه سیر خام را بجوید تا دردتان را ساکت کند. این درمان طبیعی را به مدت چند روز تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.

 

نمک و فلفل
یکی از آسان‌ترین گزینه‌ها برای تسکین دندان درد استفاده از ترکیب نمک و فلفل است. این ترکیب جالب خاصیت ضد باکتریایی دارد و به همین دلیل است که تاثیر مثبت بر دندان درد می‌گذارد. طرز استفاده آن اما کمی خاص است. بهتر است مقداری نمک خوراکی و فلفل را با کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری به دست آید. سپس آن ترکیب را روی دندانی که درد می‌کند بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای روی آن بماند.
 
کیسه یخ
کیسه یخ نیز می‌تواند به دندان درد شما کمک کند. کافی است مقداری یخ را خرد کنید و آن را با گاز پانسمان یا دستمال تمیز بپیچانید و سپس بر روی صورت خود بگذارید.
 
میخک صدپر
میخک صدپر (Clove) یکی از بهترین‌های تسکین دهنده‌های درد دندان است. برای این کار دو عدد میخک صدپر را برداشته و با کمی روغن زیتون یا نوع دیگری از روغن‌های گیاهی ترکیب کنید. سپس آن را روی محل درد قرار دهید. کاری دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که می‌توانید دهانتان را با ترکیبی از روغن میخک صدپر و آب بشویید.

 

پیاز

پیاز دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی می باشد که می تواند دندان درد را کاهش داده و کنترل کند. پیاز می تواند با از بین بردن میکروب هایی که باعث عفونت دندان می شوند، دندان درد را تسکین دهد.
با شروع شدن اولین نشانه های دندان درد، مقداری پیاز خام را بجوید تا در کمتر از چند دقیقه درد تان تسکین یابد.

اگر قادر به جویدن پیاز نیستید، می توانید یک تکه از پیاز را روی دندان دردناک یا لثه خود قرار دهید.

 

زردچوبه برای تسکین درد ناشی از کرم خوردگی  دندان
با ترکیب نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و چند قطره روغن خردل مخلوطی غلیظ به دست میآید. این مخلوط را روی کرم‌خوردگی‌های دندانتان گذاشته و اجازه دهید 15 دقیقه روی آن باقی بماند. سعی کنید این کار را چندین بار انجام دهید.

 

تنباکو

اگرچه تنباکو برای سلامتی مضر است، اما خواص آنتی باکتریایی آن می‌تواند برای درمان دندان درد کمک کننده باشد. مقداری تنباکو را در دهانتان قرار دهید و صبر کنید دهانتان مزه نعناع به خود بگیرد. سپس آن را تخلیه کرد و دهان خود را با آب بشویید.

 

سرکه

 سرکه خانگی و یا سرکه سیب می‌تواند در از بین بردن باکتری‌هایی که باعث ایجاد درد عصب دندان می‌شوند، نقش موثری ایفا کند. یک تکه پنبه را در سرکه قرار داده و سپس آن را در قسمت آسیب دیده برای ۱۵ دقیقه قرار دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر از این روش به صورت منظم استفاده کنید.

 

برگ درخت چنار

چند عدد از برگ‌های درخت چنار را گاز بزنید. اگر دردتان آنچنان زیاد بود که نتوانستید از قسمت آسیب دیده بجوید، آن را از سمت دیگر جویده و سپس آب بخورید. همچنین می‌توانید خمیری از برگ‌های ریز شده و چند قطره آب درست کنید و آن را روی دندانتان قرار هید. این نیز یکی از بهترین راه‌های طبیعی برای درمان دندان درد است.

 

 استفاده از روغن میخک

میخک، یک داروی گیاهی برای تسکین دندان درد است. در این گیاه، یک مسکن طبیعی وجود دارد که البته در صورت استفاده درست، به آرام شدن درد شما کمک می کند.

اگر بافت لثه یا زبان تان حساس باشد، ریختن روغن روی منطقه درد می تواند حال تان را بدتر کند، پس برای گرفتن نتیجه دلخواه تان از این روش کمک بگیرید:

دو قطره از روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان فروکش کردن درد، پشت دندان تان قرار دهید. اما می توانید سراغ راه طبیعی تری هم بروید. کافی است یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.
میخک را می توانید به مدت نیم ساعت یا تا زمانی که دردتان آرام بگیرد، در دهان خود نگه دارید.

 

روغن نعناع

از مواد طبیعی تشکیل دهنده نعناع، سالانه برای ساخت ژل‌ها، کرم‌ها و اسپری‌های بی حس کننده و تسکین دهنده درد استفاده می‌شود. این ماده یکی از مسکن‌های عالی است که در طبیعت یافت می‌شود. برای اینکه بتوانید از این روغن استفاده کنید، ۱۰ الی ۱۵ قطره از آن را با دو قاشق غذاخوری روغن خنثی(همچون روغن دانه انگور یا روغن زیتون) ترکیب نمایید. این روغن باید قبل از مصرف رقیق شود تا باعث تحریک دهان و ناحیه دندان نشود. یک پنبه تمیز بردارید و در محلول فرو ببرید. سپس آن را در اطراف دندان مورد نظر قرار دهید.

 

عصاره وانیل

عصاره وانیل دیگر درمان معروف خانگی برای دندان درد می باشد که به بیحس و کرخت کردن درد کمک می کند. به علاوه، وانیل تاثیر آرام کننده نیز دارد.یک گوش پاک کن را به مقداری عصاره وانیل آغشته سازید و روی دندان دردناک بمالید.این کار را چند بار در روز انجام دهید تا دردتان تسکین یابد.

درمان سه سوته دندان درد 

سریع ترین درمان دندان درد در خانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ