این افراد هرگز زنجبیل نخورند!

faateme1366
زنجبیل خواص زیادی دارد و برای درمان بسیاری از مشکلات توصیه می شود از زنجبیل استفاده کنید. اما این افراد هرگز زنجبیل نخورند.

 

نفخ شکم دارید؟ هرگز زنجبیل نخورید

به گزارش سایت الودکتر، چای زنجبیل ممکن است موجب اثرات جانبی گوارشی بخصوصی، هر چند اندک، بشود. بیشتر بر سیستم گوارشی فوقانی تاثیر می‌گذارد – و باعث جمع شدن گاز در معده می‌شود. جایگزین کردن زنجبیل با مکمل‌ها می‌تواند راه‌حلی برای این موضوع باشد. اما بازهم، بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید. مطابق گزارش مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین، زنجبیل می‌تواند اثرات جانبی خفیفی، مانند گاز معده، داشته باشد. همین مورد درباره‌ی نوشابه‌ی زنجبیل، که یک نوشیدنی گازدار است، نیز صدق می‌کند. این نوشیدنی برای معده‌ی مبتلا به گاز خوب نیست چون خود نوشابه می‌تواند نفخ را شدیدتر کند. و مطابق دانشگاه بهداشت یوتا، زنجبیل، حتی اگر با دوز عادی مصرف شود، می‌تواند باعث نفخ بشود.

 

اگر فشار خون دارید دور زنجبیل را خط بکشید

در اکثر تحقیقات انجام شده درباره‌ی زنجبیل به فایده‌های آن برای فشار خون پرداخته نشده است. به علاوه، تحقیقات درباره‌ی مصرف بیش از حد زنجبیل هنگامی که داروهای کاهش فشار خون مصرف می‌کنید هشدار می‌دهند. چون زنجبیل می‌تواند فشار خون را تا حدود بسیار زیادی پایین بیاورد. از طرف دیگر، دوز بالای زنجبیل همچنین می‌تواند بعضی از ناراحتی‌های خاص را وخیم‌تر کند، که فشار خون بالا یکی از آن‌ها است. اگر به فشار خون بالا مبتلا هستید بهتر است از مصرف زنجبیل خودداری کنید.

 

اگر اختلالات خونی دارید، زنجبیل سم است

زنجبیل به بهبود گردش خون در بدن کمک می کند و از سوی دیگر بدن افراد مبتلا به نوعی اختلال خونی موسوم به “هموفیلی” با ناتوانی در لخته شدن خون مواجه است. اگرچه در حالت عادی لخته شدن خون در عروق می تواند خطرناک باشد اما در مواردی مانند آسیب دیدگی و خونریزی بر اثر جراحت، این فرآیند طبیعی برای بدن ضروری است و بنابراین در مبتلایان به هموفیلی، اختلال در روندِ طبیعیِ لخته شدن خون می تواند موجب تشدید خونریزی شود. بنابراین زنجبیل که در افراد سالم گردش خود را بهبود می بخشد در بیماران هموفیلی می تواند موجب تشدید خونریزی شود و حتی می تواند تاثیر داروهای حیات بخش را در بدن این بیماران خنثی کند.

 

دارو مصرف می کنید؟ در مصرف زنجبیل احتیاط کنید

برای افرادی که داروی دیابت و فشار خون بالا مصرف می کنند استفاده از زنجبیل به شدت منع می شود. داروهایی چون “بتابلاکرها”، داروهای ضد انعقاد و انسولین وقتی با  زنجبیل ترکیب می شوند می توانند بسیار خطرناک باشند. با این حال متخصصان تغذیه برای افرادی که به طعم زنجبیل در غذاها علاقه دارند ولی به دلایل فوق باید در مصرف آن احتیاط کنند، جایگزین های مناسبی نظیر فلفل دلمه ای قرمز و فلفل شیرین را توصیه می کنند. به رغم توصیه های فوق این اطلاعات جنبه عمومی دارد و بهترین و مطمئن ترین راه حل، مشاوره با پزشک متخصص و دریافت توصیه های متناسب با شرایط هر بیمار است.

 

باردار هستید؟ زنجبیل ممنوع!

با وجود اینکه زنجبیل می تواند حالت تهوع دوران بارداری را کاهش دهد ولی مصرف بیش  از حد زنجبیل می تواند در کنار سایر عوامل ، خطر سقط جنین را افزایش دهد  .این خطر معمولا در دوزهای بالای 1500 میلیگرم در روز بیشتر می شود . نه فقط نوشیدنی و خود زنجبیل ، بلکه مکمل های زنجبیل نیز این خاصیت را دارند . همچنین می تواند در مواقعی در کنار سایر عوامل ، به افزایش خطر زایمان زودرس کمک کند . در صورتی که در طول زایمان طبیعی خون زیادی از دست داده باشید باید بعد از زایمان ، مدتی از مصرف  زنجبیل خودداری کنید .

 

زنجبیل را کنار بگذارید اگر…

دریافته‌اند که دوز بالای زنجبیل ناراحتی‌های قلبی را تشدید می‌کند. افرادی که داروهای فشار خون مصرف می‌کنند ممکن است یک افت ناخوشایند را در فشار خون خود تجربه کنند. همچنین ممکن است این تغییر به بی‌نظمی در ضربان قلب منجر شود. همچنین ممکن است زنجبیل با درمان‌ فشار خون تداخل پیدا کند – که می‌تواند نهایتا به بدتر شدن و وخامت ناراحتی قلبی بینجامد.

3روش کوچک کردن بینی با زنجبیل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ