کاهش دمای بدن با تمر هندی

اگر این روزها از هوای گرم رنج می برید و چاره ای برای کاهش دمای بدن خود پیدا نمی کنید توصیه می کنیم تمر هندی بخورید زیرا کاهش دمای بدن با تمر هندی حتما امکان پذیر است.

تمر هندی میوه ای خوشمزه ای است که علاوه بر لذتبخش بودن طعم آن دارای خوص بسیاری از جمله کاهش دمای بدن است. از جمله خواص تمرهندی می توان به کاهش دمای بدن اشاره کرد. پس به شما پیشنهاد می کنیم در این روزهای گرم به کاهش دمای بدن با تمر هندی هم فکر کنید.

تمر هندی انواع ترش، ملس و شیرین دارد. غنی از ویتامین C، کلسیم و پتاسیم است، اما ویتامین A و سدیم ندارد. به دلیل ترکیبات اسیدی طبع سردی داشته و با تقلیل اخلاط گرم، دمای بدن را سریع پایین آورده و رفع‌کننده گرمازدگی، خارش، کهیر، التهابات پوستی، جوش صورت، تنگی نفس ناشی از گرما و تهوع است. صفرا بر خوبی است و از این رو یار مهربان کبد و تنظیم کننده چربی و تا حدودی کنترل‌کننده کلسترول خون است.

پتاسیم، بیشترین چیزی است که در آن وجود دارد و در نتیجه میوه‌ای مفید برای مبتلایان به پرفشاری خون است.

این میوه برای افراد سیگاری که ویتامین C بدن آنها بشدت تحلیل می‌رود، موثر است و باعث تقویت قدرت ارتجاعی عروق خونی می‌شود و دوست صمیمی قلب است.

مصرف این میوه پس از صرف غذا به هضم و جذب مواد غذایی کمک کرده و رگه‌های فیبری یا آوندهای چوبی آن ملین بوده و رفع‌کننده یبوست و التیام‌دهنده همورویید (بواسیر) است اما نکته مهم آن که تمر شیرین برای مبتلایان به دیابت و افراد چاق محدودیت مصرف دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ