رژیم کتوژنیک برای لاغری بهترین است؟

faateme1366
لاغری راز و رمزهای زیادی دارد و هر روز رژیم های لاغری مختلفی تولید می شوند. یکی از رژیم های لاغری پرطرفدار رژیم کتوژنیک است که اصول و باید نبایدهای رژیم کتوژنیک را در این مطلب بخوانید.

اصول رژیم کتوژنیک

به گزارش سایت الودکتر، برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی بی پایه و اساس که پس از مدت محدودی ناپدید می شوند رژیم کتوژنیک یا رژیم  کتو بیش از ۹ دهه ( از سال ۱۹۲۰ میلادی ) تجویز شده است و براساس درک جامعی از علوم فیزیولوژی و تغذیه تنظیم شده است . رژیم  کتو برای درصد بالایی از مردم موفقیت آمیز عمل می کند و به آن ها در کاهش وزن  کمک می کند . چراکه چندین مورد از عوامل اصلی مربوط به افزایش وزن را بهبود می دهد مانند : عدم تعادل هورمونی به ویژه مقاومت به انسولین ، قند خون بالا و اشتهای کاذب . برخلاف سایر رژیم های غذایی که لیست غذاها محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن  دست پیدا کنید لیست غذاهای موجود در رژیم  کتو متنوع و جذاب می باشد . رژیم  کتو به جای کالری شماری و محدود کردن غذاها و حتی کمک گرفتن از تمرین های شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن  شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می کند . در رژیم  کتو منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز (قند) به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند.

 

رژیم کتوژنیک برای لاغری مناسب است؟

رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم مناسب برای بیماران صرع است و در کاهش وزن  نیز می تواند موثر باشد ولی عوارض خود را خواهد داشت. در حقیقت تحقیقات نشان داده که این رژیم بسیار مناسب تر و موثر تر از رژیم با چربی کم می باشد اما خود یک  رژیم بسیار محدودکننده است و بهتر است برای هدف کاهش وزن  دنبال نشود! یک تحقیق بر روی افرادی که رژیم غذایی کتوژنیک مصرف می کردند نشان داد این افراد 2.2 بار بیشتر از افرادی که رژیم غذایی با چربی کم یا همان محدود مصرف می کردند کاهش وزن  داشتند. سطح تری گلیسرید و HDL کلسترول نیز بهبود بهتری داشت. یک تحقیق دیگر نشان داد که افرادی که از این رژیم (کتوژنیک) استفاده می کنند 3 مرتبه بیشتر از کسانی که از رژیم Diabetes UK (دیابت یوکی، مخصوص افرادی مبتلا به دیابت پیشنهاد شده توسط انگلستان) استفاده می کنند وزن کم کردند.دلیل های زیادی وجود دارد که رژیم غذایی کتوژنیک بسیار بهتر از رژیم با چربی محدود است. یک دلیل آن افزایش پروتئین ورودی است که فواید بسیار بیشتری برای فرد خواهد داشت.افرایش مقادیر کتون در بدن هم باعث کاهش انسولین و قند خون می شود که این امر نقش کلیدی در بهبود سلامت فرد خواهد داشت.

خلاصه: رژیم غذایی کتوزنیک باعث می شود تا شما وزن بیشتری در مقایسه با رژیم غذایی محدود به چربی کم کنید بدون اینکه گرسنگی بکشید

 

غذاهای رژیم کتوژنیک

در پایین لیستی از غذاهای پرچرب و کم کربوهیدرات که در رژیم  کتوژنیک یا رژیم  کتو می توانیم به میزان زیاد از آن ها مصرف کنیم به شما معرفی شده است :

-میزان زیادی از چربی های سالم ( نزدیک ۸۰ درصد از کالری مورد نیاز روزانه! ) مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، کره طبیعی ، آجیل و دانه ها روغنی . چربی ها بخش کلیدی دستورات غذایی رژیم  کتوژنیک هستند . چراکه حالا منبع انرژی بدن چربی ها هستند و برای این که در طول مدت رژیم  کتوژنیک احساس خستگی و ضعف نکنید به آنها نیازمندید .

-تمام سبزیجاتی که غیرنشاسته ای هستند . تا به حال به این فکر کرده اید که چطور می توانید در رژیم  کتو سبزیجات را به وفور مصرف کنید بدون این که نگران افزایش کربوهیدرات دریافتی باشید ؟؟ محبوب ترین سبزیجاتی که می توانید در رژیم  کتو مصرف کنید بروکلی ، مارچوبه ، خیار ، کدو ، کلم کیل (kale) ، انواع کلم ها هستند .

-در حد تعادل باید پروتئین مصرف کنید. البته توجه داشته باشید پروتئین های کم کربوهیدرات یا بدون کربوهیدرات . مانند گوشت قرمز ارگانیک ، تخم مرغ رسمی ، آب قلم ، دل و جگر گوسفند و برخی از لبنیات پرچرب که ترجیحا ارگانیک باشند .

عجیب ترین معجون لاغری را حتما بشناسید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ